arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

امیرپوردستان: آمریکایی‌ها به این باور رسیدند که توان حمله به ایران را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راهبرد آمریکایی‌ها تحت عنوان مذهب علیه مذهب، با هدف جلوگیری از شکل گیری قطب جهان اسلام است.

به گزارش انتخاب، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه درآئین گرامیداشت شهدای شهر زواره از توابع شهرستان اردستان ابراز کرد: این راهبرد و تشکیل گروه های تروریستی همانند داعش و النصره با هدف جلوگیری از نزدیکی شیعه و سنی و شکل گیری قطب جهان اسلام است.

وی با اشاره به ماموریت های تعریف شده از سوی آمریکا برای ایران در دوران جنگ سرد افزود: بعد از جنگ سرد آمریکا تنها ابرقدرت جهان شد و خود را کدخدای جهان می دانست.

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا سرمست از قدرت بود یکی از موسسات این کشور نظریه ای اعلام کرد که بر اساس آن قدرت های جدیدی در جهان شکل خواهد گرفت.

پوردستان افزود: در آن نظریه خطرناک ترین قدرت در حال شکل گیری، جهان اسلام با وجود وحدت شیعه و سنی شکل می گرفت و آمریکایی ها برای جلوگیری از شکل گیری این قدرت طرحی را برنامه ریزی کردند که در مرحله اول بر اساس آن هواپیماهای مسافربری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج های دوقلو برخورد کنند و این مساله بهانه ای برای مقابله با جهان اسلام شود.

وی با بیان اینکه آمریکا استراتژی عملیات پیش دستانه را تعریف کرده و برای آن هم شعار همه مسلمانان تروریست نیستند اما همه تروریست ها مسلمان هستند را ایجاد کرد، گفت: این حادثه بهانه ای برای ورود آمریکا به غرب آسیا و اشغال افغانستان و عراق شد.

وی با اشاره به اینکه 180 هزار نیرو با پیشرفته ترین تجهیزات در منطقه مستقر شدند و قصد آنها حمله به افغانستان و عراق نبود خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکا حمله به جمهوری اسلامی بود که در اینجا اقتدار نظام، رهبری هوشمند، خون شهدا و پشتیبانی مردم ولایتمدار نقش خود را نشان دادند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بواسطه اقتدار نظام و برگزاری رزمایش های پیش بینی شده توسط سپاه و ارتش، آمریکایی ها پس از تحلیل به این باور رسیدند که توان حمله به جمهوری اسلامی را ندارد و سپس طرح جدیدی را تحت عنوان خاورمیانه بزرگ در برنامه قرار دادند.

امیر پوردستان با بیان اینکه بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ تجزیه کشورهای منطقه در برنامه قرار داشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح خاورمیانه بزرگ جلوگیری از شکل گیری قطب جهان اسلام و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بود.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی کل قوا تمام تهدیدها و حرکت های دشمن را رصد می کنند، افزود: تعداد نیرو، هواپیما، تجهیزات و شناورهای دشمن را رصد می کنیم و اطلاعات لازم توسط کارشناسان اطلاعاتی ما تحلیل می شود.

وی گفت: در حال حاضر هوشمندی نیروهای اطلاعاتی و اقتدار نیروهای مسلح به گونه ای است که ماموریت های مستشاری را به زیبایی انجام می دهیم.

آئین گرامیداشت 29 شهید عملیات های والفجر8، کربلای 4 و 5 بخش زواره و شهید حجت الاسلام و المسلمین سید حسن طباطبایی نسب از شهدای حمله جنگنده عراق به هواپیمای مسافربری ایران در اول اسفندماه سال 64 در محل امامزاده یحیی(ع) این شهر برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان