arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

زاکانی: انتخاب ترامپ در آمریکا فرصت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا دشمن ما و شیطان بزرگ است و عنصری که به دشمن اعتماد می‌کند، نفوذی به حساب می‌آید و نمی‌تواند به کشور خدمت کند.

به گزارش انتخاب، زاکانی رئیس سابق کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد الزهرا در خانی‌آباد تهران، با بیان اینکه نفوذ در سطوحی از مسئولین نظام جمهوری اسلامی واقعیت دارد، گفت: نفوذ امروز در سطحی است که عده‌ای عامدانه تصمیم‌های غلط می‌گیرند. به علاوه اینکه مسئله سوءمدیریت نیز باعث ایجاد و بروز مشکلاتی در کشور شده است.

زاکانی با اشاره به دموکراسی دینی در انقلاب اسلامی گفت: جزء اصلی دموکراسی دینی، حضور و تاثیرگذاری مردم است که این در انقلاب اسلامی یک امر حقیقی است. اما مردم علاوه بر انتخاب مسئولین،وظیفه نظارت بر آن‌ها را نیز دارند. امری که متاسفانه با بزرگتر شدن دولت‌ها یکی پس از دیگری، بسیار کم‌رنگ‌تر شده است.

وی گفت: به لطف انقلاب اسلامی، ما تنها کشوری در دنیا هستیم که به صورت صددرصد مستقل سیاسی هستیم. به صورتی که همه زمانی که همه کشورهای منطقه به رهبری آمریکا و اسرائیل خواستار براندازی بشار اسد بودند اما ایران و رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتند بشار اسد بماند و از وی حمایت کنند که همینطور هم شد.

وی با بیان اینکه ما هنوز در زمینه اقتصادی و فرهنگی دارای استقلال نیستیم، تاکید کرد: مهم‌ترین جنبه استقلال‌آفرینی در این حوزه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است.

زاکانی در خصوص نقش مردم در تاثیر گذاری در سیاست کشور گفت: اگر در سطح مردم ناکارآمدی یا کج‌کار کردی پیش بیاید، مقصر نخبگان جامعه هستند چرا که آن‌ها در انتخاب کاندیدای اصلح برای معرفی به مردم درست عمل نمی‌کنند. همانطور که در سال ۹۲ هم خواص ما چهار کاندید رقیب گذاشتند که خودشان نیز با خودشان به مشکل برخوردند و مردم نیز گفتند این‌ها که خودشان با خودشان مشکل دارند، چگونه می‌توانند مشکلات مارا حل کنند اما همین خواص در سال ۸۸ با انتخاب درست آقای احمدی‌نژاد در برابر جناح رقیب توانستند آرای مردم را به خود جلب کنند.

زاکانی در آخر با فرصت دانستن انتخاب ترامپ در آمریکا گفت: این فرصتی است تا حقانیت خود را به جهانیان نشان دهیم و چهره پلید مسئولین آمریکا را افشا کنیم. ضمن اینکه مسئولین ما که چشم امید به آمریکا داشتند حالا دیگر به مردم خود چشم امید دارند و همینطور فرصتی با برای به دست اوردن استقلال اقتصادی در کشور است.

وی افزود: ما تعهدات‌مان در قبال برجام را انجام داده‌ایم اما آمریکا زیر بار تعهدات خود نمی‌رود که این به خاطر عجله در اجرای توافق برجام است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان