arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

جنگنده‌های ترکیه والی داعش و ۳۳ عضو دیگر آن را از پای درآوردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروی مسلح ترکیه اعلام کرد، در جریان عملیات سپر فرات در بمباران جنگنده‌های ترکیه به اطراف الباب ۳۳ نیروی داعش و همچنین یکی از سرکردگان این گروه به نام "ابو خالد الاردنی" کشته شدند.
 
به گزارش انتخاب، منابع نظامی در منطقه عملیات اعلام کردند، نیروهای مسلح ترکیه در صد و شصت و ششمین روز عملیات سپر فرات ۳۳ نفر از نیروهای داعش از جمله ابوخالد الاردنی را که داعش او را والی الباب می‌خواند، از پای درآوردند.
 
ستاد ارتش ترکیه نیز اعلام کرد، جنگنده‌های ترکیه در حمله‌ای به اطراف الباب ۳۹ مقر داعش را هدف گرفته و ابو خالد الاردنی را کشتند.
 
براساس اعلام مقامات نظامی ترکیه، خبر مرگ الاردنی از سوی داعش در نامه‌ "والی رقه" به فردی که قرار است جانشین الاردنی شود، تایید شده است.
 
در این نامه والی رقه به این فرد سمت جدیدش را تبریک گفته و به او اطلاع داده که تمامی کدها و رمزهایی که والی سابق الباب استفاده می‌کرد، تغییر کرده است.
 
همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه امروز در خبری دیگر اعلام کرد، داعش شهرک بزاعه در شرق الباب در حومه شمال شرقی حلب را چند ساعت بعد از تسلط نیروهای ترکیه‌ای و نیروهای‌ هم‌پیمانش به تصرف خود درآورد.
 
این دیده بانی گفت: داعش دست به یک ضد حمله زد و یک خودرو را در شهرک منفجر ساخت و پس از آن بر این شهرک تسلط یافت. شهرک البزاعه دروازه‌ای است که پیشروی نیروهای مورد حمایت ترکیه به سمت الباب را هموار می‌سازد.
 
نیروهای ترکیه در حمایت از ارتش آزاد سوریه عملیات سپر فرات را به بهانه پاکسازی مرزهای این کشور از نیروهای تروریستی آغاز کردند که همچنان ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان