arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

پیشنهاد توییتری ابوطالبی از چهار گام ویژه بین ایران و آمریکای دوران ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری مسیر افزودن تحریم ها را مسیر نقض برجام دانست و از آمریکایی ها خواست هوشیار باشند چرا که گام های چالش آفرین، مشکلاتی اساسی در تعاملات موجود ایران و آمریکا ایجاد خواهد کرد.
 
به گزارش انتخاب، حمید ابوطالبی در توئیتر نوشت: دراین فضای ابهام و بی‌اعتمادی، صورتِ کنش گریِ ایران و آمریکا، یکی از بحث انگیزترین ها است؛ اگرچه اکنون و پس از انتخابات، زمان تعامل دربرخی عرصه ها است لذا این 'چهارسال،چهارگام ویژه' را می طلبد و آمریکا باید هشیار باشد که گام های چالش آفرین، مشکلاتی اساسی در تعاملات موجود ایران و آمریکا ایجاد خواهد کرد.
 
وی افزوده است: نخستین گام؛ احترام به ملت بزرگ ایران؛ باور به تمدن، فرهنگ و استقلال این ملت یگانه درمنطقه؛ عدم دخالت در امورداخلی آن و دوری ازتقابل و خصومت ورزی است.
 
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ادامه داده است: گام دوم، اعتراف به اجرای کامل و دقیق برجام؛ زدودن مابقی تحریم ها؛ فاصله گیری ازتهدیدهای تحریمی و هوشیاری که مسیرافزودنِ تحریم یعنی مسیرنقض برجام است.
 
ابوطالبی درباره گام سوم نیز نوشت: باور به ضرورت تنش زدایی به جای تنش زاییِ منطقه ای؛ اعتراف به مبارزه ایران با تروریسم؛ حذف اتهامات بی اساس از ایران در راه نقطه صف.
 
وی اظهار کرده است: چهارمین گام؛ تعریف زمینه مبارزه واقعی مشترک با تروریسم؛ تغییر رویکرد و تلاش برای ثبات و امنیت منطقه؛ احترام به حقوق و انتخاب ملت ها و تعامل با ایران است.
 
دونالد ترامپ روز گذشته در گفت و گو با فاکس نیوز در پاسخ به مجری برنامه که پرسید آیا او برجام را پاره می کند یا نه، گفت : باید دید که چه پیش می آید.
 
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه «به ایران خوشبین نیستیم چون هیچ احترامی برای ما قائل نیستند» مدعی شد: من به شرطی حاضر بودم با توافق هسته ای کنار بیایم که ایرانی ها می گفتند اکنون همه ما در یک جبهه هستیم. ولی درست خلاف آن رخ داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان