arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

مردم با اطمینان گوشت و تخم‌مرغ مصرف کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: سیاست‌های کنترلی و مبارزه علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شدت در حال اجرا بوده و مردم با اطمینان خاطر گوشت و تخم مرغ مصرف کنند.
 
به گزارش انتخاب، قاسم رضائیان‌زاده عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان  دامپزشکی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های دام، طیور و آبزیان راه‌اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه سعی شده در راه‌اندازی این بیمارستان استانداردهای لازم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: وجود این‌گونه مراکز می‌تواند از دو بعد مهم باشد یک بعد بالا بردن راندمان تولید در جامعه دام، طیور و آبزیان و بعد دوم حفظ بهداشت عمومی در برابر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و کنترل این بیماری‌ها است.
 
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بدیهی است چنین مراکزی که با ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی شده می‌تواند تحت حاکمیت و سیاست‌هایی که دامپزشکی تعریف می‌کند گام بسیار بزرگی در تشخیص دقیق بیماری‌ها در جمعیت دام، طیور و آبزیان باشد و از بعد اقتصادی و بهداشت عمومی سطح خدمات را توسعه بدهد.
 
رضائیان‌زاده یادآور شد: به طور قطع اگر این مرکز در کنار سایر مراکز استان در بهر‌ه‌گیری از تکنیک‌های روز و روش‌های تشخیصی بیشتر توجه کنند برای رسیدن به اهداف خود می‌توانند موفق‌تر و خدمات بهتری به دامداران ارائه دهد.
 
وی از وجود 80 بیمارستان دامپزشکی در سطح کشور خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌هایی که در بخش طیور خراسان جنوبی وجود دارد و همجواری با کشور افغانستان و با توجه به اینکه این استان از استان‌های است که عاری از بیماری‎های دامی بوده این مرکز تشخیصی می‌تواند به سرمایه‌گذاران بخش طیور کمک کرده و در توسعه پایدار برای صادرات طیور نیز موثر باشد.
 
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بیماری در اکثر کشورهای دنیا و در تمام کشورهای اروپایی شایع شده است.
 
رضائیان‌زاده با اشاره به اینکه پرندگان مهاجر و آبزی منبع اصلی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است، یادآور شد: با مهاجرت این پرندگان ویروس این بیماری به کشور ایران منتقل شده و برای پیشگیری از این بیماری سیاست‌های کنترلی و مبارزه به شدت توسط سازمان دامپزشکی در حال اجرا است.
 
وی ادامه داد: این بیماری از بیماری‌های بسیار مهم بوده که باید تولیدکنندگان صنعت طیور در رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای دقت لازم را داشته باشند.
 
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: با توجه به فصل سرما و ماهیت ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچنین با توجه به پراکنش پرندگان مهاجر این مشکل را باید مهم و حساس بدانیم و در راستای کنترل و جلوگیری از بروز این بیماری دقت داشته باشیم.
 
رضائیان‌زاده خاطرنشان کرد: به مردم این اطمینان داده می‌شود که با خیالی آسوده گوشت مرغ و تخم‌مرغ مصرف کنند زیرا این بیماری نمی‌تواند از فیلتر‌های کارشناسی و بازرسی دامپزشکی رد و به سبد غذایی مردم وارد شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان