arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

امیر پوردستان: تمام تحرکات دشمن زیر دید و تیر قرارگاه پدافند هوایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جانشین فرمانده کل ارتش گفت: تمام تحرکات دشمن زیر دید و تیر قرارگاه پدافند هوایی ارتش قرار دارد.

به گزارش انتخاب، امیر احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از حماسه‌سازان قرارگاه پدافند هوایی در عملیات والفجر 8، گفت: امروز قرارگاه پدافند هوایی با هدایت‌های فرمانده کل ارتش و با حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح توانسته آسمان کشور را زیر دید خود قرار دهد و دشمن بداند که اگر بخواهد حرکتی انجام دهد، تحرکاتش زیر دید و تیر ماست و اگر اراده کنیم آنها را نابود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 نقطه عطف کار پدافند هوایی بود، خاطرنشان کرد: از آنجا بود که پدافند هوایی با حمایت‌های شهید ستاری در اوج قرار گرفت و ساقط کردن 70 فروند هواپیما طی عملیات والفجر 8 برای کشوری که در تحریم است، کار بسیار بزرگی بود.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در عملیات والفجر 8 در 5 محور به اجرای عملیات پرداخت و این عملیات‌های ایذایی بود که باعث شد غواصان ما بتوانند از اروندرود عبور کنند.

امیر پوردستان با اشاره به حضور نیروهای ارتش در جریان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در زمان انقلاب ارتش دو بخش بود. یک بخش مربوط به فرماندهان آن بود که با آمریکایی‌ها در ارتباط بودند و بخش دوم افسران ارتش بودند که با مردم و جریان انقلاب همراه بودند.

وی ادامه داد: همین بدنه ارتش بود که با انبوهی از تجهیزات پس از پیروزی انقلاب به عنوان بازوی مسلح در کنار نظام قرار گرفت.

جانشین فرمانده کل ارتش اصلی‌ترین محور پیروزی انقلاب اسلامی را حضور روحانیت در خط مقدم نهضت و به خصوص حضرت امام(ره) دانست و تصریح کرد: تدابیر حضرت امام(ره) توسط روحانیت در بین مردم نشر پیدا می‌کرد که باعث به وجود آمدن حرکت گسترده مردمی در صحنه راهپیمایی‌ها بود و باعث فلج شدن رژیم شاهنشاهی شد.

امیر پوردستان با بیان اینکه نگرانی عمده آمریکایی‌ها از باب اسلامی بودن انقلاب ماست، گفت: رفتار آمریکایی‌ها در ابتدای انقلاب با ما رفتار براندازی بود و آنها می‌خواستند ریشه ما را بزنند. آمریکایی‌ها مطمئن بودند اگر ما را تحریم اقتصادی کنند فلج می‌شویم، اما با رهبری امام(ره) ناکام ماندند و پس از آن موج وسیع ترور و بمب‌گذاری به راه انداختند و پس از آن نیز با تجهیز صدام و اجبار کشورهای منطقه برای حمایت از او یک جنگ تحمیلی را علیه ما اجرا کردند که باز هم موفق نشدند.
 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان