arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

نیوزیلند برای مواجهه با ترامپ نیروی ویژه تشکیل داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه نیوزیلند نیروی ویژه آمریکا تشکیل داد تا سیاست های جدید 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا را که بی ثباتی به ارمغان آورده است به صورت 24 ساعته رصد و پیگیری کند.
 
به گزارش انتخاب، با توجه به سیاست های ترامپ و واکنش های جهانی نسبت به برخی فرمان های اجرایی وی، وزارت امور خارجه نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد گروه ضربت جدیدی متشکل از حدود هفت نفر تشکیل داده تا به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته این سیاست ها رصد و پیگیری شود.
 
پس از فرمان اجرایی رئیس جمهوری جدید آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور و افراد با تابعیت دو گانه در هفته گذشته، چگونگی اجرای این ممنوعیت در روند کار نیوزیلند نیز تاثیر گذاشت.
 
فرمان اجرایی ضد مهاجرتی ترامپ روز جمعه هفتم بهمن امضا شد و از آن زمان تاکنون به بروز تظاهرات گسترده در داخل و بیرون از آمریکا و انتقادهای بسیاری از مسئولان سیاسی و نیز شخصیت های معروف جهان منجر شد.
 
ترامپ پس از در دست گرفتن سکان هدایت آمریکا فرمان منع ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به آمریکا را صادر کرد، اما پس از چند روز 'جیمز رابرت' قاضی فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن این فرمان را به حال تعلیق در آورد.
به نوشته تارنمای رادیو نیوزیلند، 'بروک برینگتون' مدیر اجرایی و دبیر وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند روز پنجشنبه گفت که چهارشنبه گذشته برای توضیح در مورد تاخیری که در کار این وزاررتخانه صورت گرفته، احضار شده است.
 
وی گفت که ساختار به موقع برای مشاوره در مورد تصمیم دونالد ترامپ با توجه به تفاوت ساعت در آمریکا و نیوزیلند وجود نداشته و این ساختار جدید این شرایط را در زمان واقعی فراهم می کند.
 
این مقام وزارت امور خارجه نیوزیلند انتظار دارد ثبات دستکم به مدت 6 ماه آینده در آمریکا با توجه به تصمیمات و ابراز نظرات دونالد ترامپ وجود نداشته باشد تا اینکه این سخنان بداهه سازمان یافته شود.
'بیل انگلیش' نخست وزیر نیوزیلند پیش از این در گفت وگوی تلفنی با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا مخالفت خود را با فرمان منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا اعلام کرده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان