arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

طلا ارزان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به ۱۲۲۳ دلار و ۹۳ سنت رسید.
 
به گزارش انتخاب، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور  آمریکا وعده داد که یک بخشنامه مالیاتی مهم منتشر خواهد شد و در حالی که آمارهای اقتصادی نشان داد که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا قوت گرفته است، بالا رفتن ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا کاهش یابد.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1223 دلار و 93 سنت رسید. روز چهارشنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 11 نوامبر یعنی 1244 دلار و 67 سنت رسیده بود.
 
ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «کاهش قیمت ها تقریبا به کلی ناشی از افزایش ارزش دلار بود که پس از آن اتفاق افتاد که ترامپ اعلام کرد که یک طرح مالیاتی دارد که قرار است در طی چند هفته آینده منتشر شود.»
 
کاخ سفید اعلام کرد، ترامپ قصد دارد بلندپروازانه ترین اصلاحات مالیاتی از دوران ریگان تاکنون را منتشر کند. اعلام این خبر موجب شد تا امیدواری ها به کاهش مالیات شرکت ها بیشتر شود و ارزش سهام در بازارهای بورس و همچنین ارزش دلار بالا برود.
 
آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا نیز موجب تقویت ارزش دلار شد. آمارهای اولیه از نرخ بیکاری در هفته گذشته به میزان غیرمنتظره ای کاهش داشته و به پایین ترین رقم در طی حدود 43 سال گذشته رسیده است. این در حالی است که میزان ذخایر عمده فروشان در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی افزایش داشته است.
 
شاخص دلار امروز با تداوم روند افزایشی خود به رقم 100.600 رسید.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان