arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۰

ديلي تلگراف:‌ پنتاگون چشم به کارگزار اينترنتي دوخته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنتاگون به رسانه های اجتماعی به عنوان کارزار جدید می نگرد.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه ایندی پندنت ، با توجه به نقش محرک توئیتر و فیس بوک در قیام های عربی، پنتاگون از دانشمندان خواسته است روش موثری برای شناسایی و خنثی کردن تبلیغات در شبکه های رسانه های اجتماعی پیدا کنند.

طبق گزارش های موجود، شاخه تحقیقاتی فن اوری پیشرفته ارتش امریکا موسوم به اژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دی ای آر پی ای) از کارشناسان خواسته است به  یک علم جدید شبکه های اجتماعی بپردازند که جلوتر از روند رویدادها در رسانه های جدید عمل نماید.

طبق درخواست دی ای آر پی ای در خصوص پیشنهادهای ارائه شده در چهارده ژوئیه، هدف از این برنامه ردیابی پیامها و اطلاعات غلط هدفمند یا فریبکارانه در شبکه های اجتماعی و پیگیری خنثی کردن عملیات نفوذی متخاصم شناسایی شده است. این پروژه منعکس کننده نگرانی ها در میان افسران نظامی عالیرتبه درباره سرعت برق اسای تحولات در خاورمیانه است که شبکه های اجتماعی در انجا نقش موتور محرک را برای اعتراض بر ضد برخی متحدان دراز مدت امریکا داشته اند.

 برخی افسران عالی رتبه به طور خصوصی بر لزوم ردیابی بهتر ناارامی در شبکه های اجتماعی و جستجو برای راههای بهتر جهت شکل دادن نتایج تحولات در کشورهای عربی از طریق توئیتر، فیس بوک و یو تیوب تاکید کرده اند.

دی ای آر پی ای با پیش بینی تاثیر تعیین کننده شبکه اجتماعی در جنگ هشدار داد، رویدادهایی به طور فزاینده در فضای رسانه های اجتماعی به وقوع می پیوندد که برای نیروهای مسلح امریکا اهمیت راهبردی و تاکتیکی دارد، بنابراین باید با اگاهی از روند رویدادها در موضع دفاع از خود در ان فضا در برابر نتایج سوء قرار داشت.

دی ای آر پی ای تصمیم دارد چهل و دو میلیون دلار در مورد برنامه رسانه های اجتماعی در ارتباطات راهبردی (اس ام آی اس سی) صرف نماید.
نظرات بینندگان