arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

گلايه‌هاي دردمند مادر طلبه جوان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مادر طلبه جوان که از سوی 6 شرور مورد حمله قرار گرفته، گفت: از وزیر بهداشت و درمان در دادسرای کارکنان دولت شکایت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب؛ وی با اشاره به اینکه پسرش طلبه‌ سیاسی نبود، گفت: از ابتدا نمی‌خواستم با مانورهای رسانه‌ای پسرم بزرگ شود، باید از مسؤولان پرسید اگر پسر من طلبه نبود باز هم در بیمارستان به عیادتش می‌آمدند.

مادر طلبه جوان درباره نحوه مطلع شدن از اين حادثه به فارس گفت: شب ولادت امام زمان(عج) ساعت 11 بود كه با علي تماس گرفتم كه گفت: تا يك ساعت بعد به خانه مي‌آيم.

اما ساعت يك نيمه شب يكي از دوستان علي تماس گرفت و به پدر علي گفت: علي تصادف كرده و الان در بيمارستان تهرانپارس است.

وي ادامه داد: وقتي به بيمارستان رسيديم ديدم حدود 40 تن از دوستان علي در بيمارستان حضور دارند كه همين موضوع شك و نگراني مرا بيشتر كرد و وقتي متوجه صحبت يكي از دوستان علي كه گفت «كاش مادرش نمي‌آمد» شدم، فهميدم اتفاق ناگواري براي علي افتاده است.

وقتي وارد بخش اورژانس شديم علي را روي يك تخت ديدم كه تعدادي پرستار دور او جمع شده ‌بودند و بشدت از گردن او خون خارج مي‌شد.

همان‌جا بود كه يك نفر به من گفت علي را با قمه زده‌اند. مادر اين طلبه افزود: متاسفانه تا نيم ساعت بعد از حادثه هيچ‌ خودروي عبوري به دوستان علي كمك نكرد تا او را به بيمارستان برسانند تا اينكه 2 جوان كه در حال عزيمت به شمال كشور بودند با ديدن پيكر نيمه‌جان علي از سفر خود منصرف شده او را به بيمارستان رساندند و يكي از دوستان علي با موتور، پرايد را تعقيب كرد و موفق شد شماره پلاك را بنويسد.

وي با انتقاد از وزارت بهداشت به خاطر عدم پذيرش علي از سوي 26 بيمارستان گفت: وقتي در پايتخت ما اين اتفاقات مي‌افتد و وضع اينگونه است، معلوم نيست در شهرهاي دورافتاده مردم چه وضعي دارند. مشتاق‌فر گفت: وزير بهداشت وقتي به بيمارستان آمد به تيم همراه وي گفتم: راضي به فيلمبرداري نيستم و حق نداريد اين كار را بكنيد.

اما به من گفتند: ما اين فيلم را فقط براي آرشيو وزارت بهداشت و حل مشكلات مردم مي‌خواهيم و شخص وزير هم به من قول داد كه فيلم از تلويزيون پخش نشود اما سوال من اين است كه خانم وزير، با اين فيلم قرار بود چه مشكلي از مردم را حل كنند.

با اين فيلم مشكل بيمارستان‌هايتان حل شد يا مشكل پزشكاني كه هيچ‌كدام در بيمارستان نبودند؟وي ادامه داد: همه دوستان علي با موتوسيكلت به 26 بيمارستان مراجعه كردند و خودم هم با اين بيمارستان‌ها تماس گرفتم، حال چرا وزير بهداشت بايد در تلويزيون بگويد فقط 2 يا 3 بيمارستان؟ چرا در مصاحبه وزير بهداشت صحبت‌هاي من حذف شده بود و چرا فقط به صحبت‌هاي وي اكتفا شد؟مادر طلبه ناهي از منكر گفت: زنده ماندن «علي» معجزه و لطف امام زمان(عج) بود.

وقتي من به بيمارستان عرفان آمدم پزشكان گفتند داخل رگ‌هاي علي آب وارد شده و ديگر كاري نمي‌توان كرد. آيا براي خانم وزير قابل قبول است كه چنين مجروحي بعد از 5 ساعت وارد اتاق عمل شود؟ متخصصان عروق بايد به اين سوال پاسخ بدهند كه واقعا براي كسي كه از ناحيه شاهرگ مجروح شده، چند دقيقه زمان براي زنده ماندن نياز است.

مادر اين طلبه جوان با بيان اينكه «فرزند من آن‌طور كه در مطبوعات آمده، حجت‌الاسلام 27 ساله نبود»، گفت: علي طلبه ترم دوم حوزه است كه فقط 19 سال سن دارد. او اصلا آدم سياسي نبود و فقط دغدغه نجات هم‌سالان خود از وضع نامناسب فرهنگي فعلي در جامعه را داشت.

وي اظهار داشت: اما سوال من از مسؤولان اين است كه اگر به جاي فرزند طلبه من، اين اتفاق براي جوان ديگري رخ مي‌داد آيا وزير بهداشت، نمايندگان مجلس و سرداران و مسؤولان ديگر به عيادت او مي‌آمدند؟

زماني كه ده‌ها پزشك پاسخگوي يك بيمار نيستند، مردم چگونه به آرامش خواهند رسيد؟

مشتاق‌فر با بيان اينكه من مي‌دانستم بيمارستان‌هاي طالقاني و تجريش متخصص عروق دارند، ادامه داد: اما سوال اينجاست كه آنها كجا بودند. چرا متخصصان و پزشكان ما در تعطيلات همگي خارج از كشور هستند و چرا آنها نبايد مانند ديگر اعضاي بيمارستان كشيك باشند.

مادر علي خليلي در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: متأسفانه افسر پرونده هم در اقدامي عجيب، شاهدان و متهمان پرونده را رو در روي هم قرار داد كه همين كار باعث شد 2 شاهد حادثه نخواهند و نتوانند از خانه خارج شوند.

چرا نبايد شاهدان از پشت ديوار شيشه‌اي ویژه متهمان را شناسايي كنند. من حال آن پدر و مادر را مي‌فهمم و مي‌دانم كه هر لحظه نگران حمله به خود و بچه‌هایشان هستند. مشتاق‌فر ادامه داد: من فقط از وزارت بهداشت شاكي هستم و بزودي در دادسراي كاركنان دولت از شخص وزير بهداشت شكايت خواهم كرد.

مادر اين طلبه جوان اظهار داشت: اتفاقي كه براي علي افتاد، براي نخستین‌بار نبود و بارها از اين اتفاق‌ها افتاده است و وزير بهداشت بهتر است به جاي اين كارها به دنبال اصلاح وضع بيمارستان‌ها، جراحان و پزشكان باشد.

مشتاق‌فر ادامه داد: خدا شاهد است اگر دوستان بسيجي علي نبودند، الان بچه من هم زنده نبود. من به خاطر حال بدي كه داشتم بسيار به آنها پرخاش كردم اما آنها حتي سرشان را هم بالا نياوردند تا جواب مرا بدهند و فقط براي آرامش من تلاش مي‌كردند. خانم وزير بهداشت! اين جوانان 20 ساله حال مرا فهميدند اما شمايي كه مادر هستيد، حال مرا نفهميديد!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
درود برشرفت که حق مطلب را گفتی هرچند که به نفعت نبود. از همچین مادری همچین پسری هم باید انتظار داشت. انشاله که زودتر خدا شفا بده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
2
خدایا ... پروردگارا ....
یک بار فقط یک بار برای مسولینی که این طور بدون وجدان کاری هستند این بلا را سرشان بیاور تا بدانن مردم بدبخت چه می کشند
نظرات بینندگان