arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

ثبات اجاره بها در پایان تیرماه/ جدیدترین قیمت آپارتمان در تهران

اجاره بها در پایان اولین ماه تابستان با همان نرخ های قبلی تعیین می شود و در نخستین روز مردادماه بازار با شوک قیمتی جدیدی مواجه نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اجاره بها در پایان اولین ماه تابستان با همان نرخ های قبلی تعیین می شود و در نخستین روز مردادماه بازار با شوک قیمتی جدیدی مواجه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان اولین ماه تابستان کمی از تب و تاب بازار مسکن در تهران کاسته شده است و قیمت ها نسبت به ماه گذشته با افزایش زیادی روبرو نشدند و تقریبا در قیمت های قبلی ثابت مانده اند. البته افزایش قیمت ها از خردادماه که همزمان با فصل اجاره است شروع شد و تا نیمه های تیرماه ادامه یافت و سیرصعودی زیادی را تجربه کرد.

اما در حال حاضر بازار اجاره بها که روزهای رونق نقل و انتقال را پشت سرگذاشته است افزایش قیمت جدیدی را تجربه نمی کند و قیمت ها در همان سطح قرار دارند اما هنوز هم قیمت ها بیشتر از توان متقاضیان است و آنها برای داشتن سرپناه مجبور به پرداخت این ارقام هستند. همچنین اغلب موجران دریافت اجاره را تنها منبع درآمدی خود می دانند بنابراین حاضر نیستند که از عرف بازار اجاره کمتری دریافت کنند.

درعین حال دولت سعی دارد با افتتاح 40 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید هشتگرد، پرند و پردیس بخشی از مشکل کمبود مسکن در تهران را حل کند که بطور حتم افتتاح این حجم از آپارتمان در استان تهران، تاثیر بسزایی در کنترل قیمت دارد و می تواند بخشی از اجاره نشینان را از بازار اجاره تهران خارج کند. بنابراین مانع بزرگ بازار اجاره بها و مسکن که کمبود واحدهای مسکونی است با افزایش افتتاح ها در مسکن مهر تا حد زیادی کنترل می شود.

آخرین قیمت ها در بازار اجاره بها

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر برای 60 متری در دروازه شمیران 10 میلیون تومان ودیعه با ماهیانه 350 هزار تومان اجاره دریافت می شود و واحدی 56 متری و یکخوابه با پارکینگ با 10 میلیون تومان رهن و 350 هزارتومان به اجاره گذاشته شده است.

آپارتمانی 58 متری ویکخوابه در نظام آباد با 6 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه 380 هزار تومان اجاره داده می شود که این قیمت برای واحدی در 60 متری و یک خوابه در شهران 27 میلیون تومان رهن کامل دریافت می شود.

60 متری نوساز و یکخوابه در شهرزیبا هم با 20 میلیون تومان رهن و 450 هزارتومان ماهیانه به اجاره گذاشته شده است و برای 65 متری یک خوابه با پارکینگ 45 میلیون تومان رهن کامل دریافت میشود.

آپارتمانی 75 متری در جلفا ، 2 خوابه با پارکینگ و انباری هم با 47 میلیون تومان رهن کامل به اجاره گذاشته می شود و برای 75 متری در جنت آباد جنوبی 2 خوابه، 37 میلیون تومان رهن کامل دریافت می شود.

نظرات بینندگان