arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۷۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

تایید خبر "انتخاب"؛ بقایی دستگیر شده بود/ نزدیکان رییس جمهور ممنوع الخروج هستند

جعفر شجونی اعلام کرده است: آقاي بقايي هم چند وقت پيش دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد؛ ولي تحقيقات قضايي از او ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه "انتخاب" برای اولین بار از دستگیری بقایی خبر داد، یک عضو جامعه روحانيت مبارز، با تایید خبر "انتخاب" اعلام کرد که بقایی بازداشت شده اما بنا به دلایلی فعلاً آزاد است

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ جعفر شجونی اعلام کرده است:  آقاي بقايي هم چند وقت پيش دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد؛ ولي تحقيقات قضايي از او ادامه دارد.

وی اضافه کرده است: ما از اين قضايا اطلاع داريم و مي دانيم كه اينها ممنوع الخروج هستند، ولي اگر چيزي نمي گوييم به اين دليل است كه نمي خواهيم جنجال بر پا شود.

شجونی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی قوه قضاییه در مورد بازداشت و مموع الخروج کردن برخی نزدیکان رییس جمهور گفت: اينها را بايد دستگاه قضايي اطلاع رساني كند كه خيلي زود هم اين كار را مي كند و بعد معلوم مي شود كه مشايي چه كاره بوده و بقايي تاكنون چه مي كرده است.
   
به گزارش انتخاب؛ متن کامل گفت و گوی این عضو جامعه روحانیت مبارز با شرق در پی می آید:

كاخ نشين سابق كه سال ها تنها گوشه نشين كسب و كار عشق و نفرت بود دوباره قدم به عرصه سياست گذاشته است اما با ادبياتي متفاوت و صريح اللهجه تر از قبل. مسوول اداره كاخ شمس پهلوي در دوران انقلاب، پس از پايان دوره دوم مجلس شوراي اسلامي و واگذاري مسووليت هايش در زندان اوين، دفتر ازدواج و طلاق به راه انداخت و سال ها عطاي ماندن در عرصه سياست را به لقايش بخشيد. اما اين باعث نشد كه براي هميشه سياست را به باد فراموشي بسپارد.

به گزارش انتخاب، حضور پررنگ او اما، آن زمان جلوه گري كرد كه فضاي سياسي- اجتماعي كشور بعد از انتخابات سال 1388 ملتهب شد. اين التهاب، احساس وظيفه براي دفاع از كانديداي مورد حمايت اصولگرايان را در «جعفر شجوني» صدچندان كرد تا تمام قد وارد ميدان شود و در تجمعي در مدرسه مروي سخن از «جويدن خرخره مخالفان» به ميان آورد. اما پس از دو سال، امروز او ديگر همچون گذشته از كانديداي مقبولش حمايت نمي كند و حتي با احتياط او را اصولگرا مي داند.

 او معتقد است كه رويكرد نظام در قبال او رويكرد تعمير و نگهداري است نه تعويض. روزگار مي گذراند تا اين دو سال بدون بروز حاشيه اي به پايان برسد. او برخلاف برخي اصولگرايان نه تنها معتقد به فراهم كردن زمينه بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سياست نيست، بلكه به شدت نيز با آن مخالف است.

 با همين رويكرد بود كه زبان به نصيحت گشود: «خارج از مصاحبه مي خواهم نصيحتت كنم، مي گويند يك روضه خواني بود كه هنگام اوج روضه غش مي كرد طرف زن ها، گفتند اگر راست مي گويي، اگر غش كردنت واقعي است چرا طرف مردها غش نمي كني. شما خبرنگارها هم عين همان روضه خوان هستيد. شما هم راست نمي گوييد. اگر راست مي گفتيد طرف اصولگراها غش مي كرديد نه اصلاح طلبان.»

 گفت وگو با جعفر شجوني، عضو جامعه روحانيت مبارز در همان دفتر ازدواج و طلاقش انجام شد. با يك ساعت تاخير آمد. اين زمان فرصتي شد براي آنكه از نزديك نسبت ازدواج به طلاق را با همان جامعه آماري اندك مقايسه كنيم؛ نسبتي كه بسيار نزديك بود به آنان كه معتقد به گسترش روزافزون طلاق در جامعه بودند.
    
    شما از حاميان آقاي احمدي نژاد بوديد اما اكنون با تغيير موضع همراه با ديگر اصولگرايان به صف منتقدان ايشان پيوسته ايد، چرا شرايط به اين سمت تغيير كرد؟
    ما كشته و مرده و عاشق چشم و ابروي كسي نيستيم. ما واقعا در كنار كسي كه به آرمان امام، شهدا و نظام خون بار جمهوري اسلامي پايبند باشد مي مانيم و با زبان، قلم، جان و مال مان از او حمايت و حراست مي كنيم؛ يعني به دنبال حق و عدالت هستيم. ما علمي به نام حمايت از عدالت، آرمان هاي امام خميني و مقام معظم رهبري بر دوش گرفتيم و هر فرد ديگري اين علم را به دوش بگيرد، در كنارش خواهيم بود. در انتخابات رياست جمهوري در ميان كانديداها تشخيص داديم كه آقاي احمدي نژاد واقعا به آرمان امام معتقد است، از طبقه متوسط صحبت مي كند و كابينه اش را به سمت فقرا و حواشي مملكت مي برد. ما ديديم كه گزينه اي بهتر از او نداريم در نتيجه از او حمايت كرديم و تاكنون نيز از او حمايت كرده ايم ولي ايشان بعضي امتيازهاي منفي در كارنامه اش به جا گذاشته است.
    
    چه امتيازهاي منفي؟
    همان امتيازهايي كه مراجع تقليد و علما از آن سخن مي گويند و آن همراهي و همكاري ايشان با مشايي است. مشايي از نظر ما شايستگي حضور در كابينه را ندارد. او به جاي اينكه كار خود را انجام دهد بيشتر به حواشي مي پردازد. موضوع هايي مطرح كرده كه به رنجيدن علما منجر شده است. ما با مشايي دشمني نداريم، مشايي اگر اين حرف ها را نمي زد ما با او هم رفيق بوديم اما حرف هاي دوپهلو، حاشيه اي و جنجال برانگيزي مطرح كرد كه به رنجيدن از ايشان و آقاي احمدي نژاد منجر شد.
    
    برخي از انتقاداتي كه امروز اصولگرايان نسبت به احمدي نژاد مطرح مي كنند آن زمان برخي نيز مطرح مي كردند پس چرا آن زمان توجهي به آن نشد تا تصميم درستي در انتخاب تان داشته باشيد.
    گذشت زمان انسان را بهتر معرفي مي كند، مگر از اول آيت الله منتظري و بني صدر هماني بودند كه خود را معرفي كردند. دوستان، ارتباطات و نشست و برخاست ها مي تواند روي نظرات افراد تاثير بگذارد و به تغيير ديدگاه هاي افراد منجر شود. بني صدر 11ميليون راي آورد، ما كه از ابتدا او را خوب نمي شناختيم، ما فكر مي كرديم چون خود را همراه امام معرفي مي كند مي توان روي او حساب كرد؛ اگر از اول مي دانستيم با منافقان همراه خواهد شد كه به او يا خود منافقان راي نمي داديم؛ خود منافقان زماني در انقلاب به نام مجاهدين معروف بودند و فعاليت مي كردند. منتها تغيير ايدئولوژيك دادند و ماركسيست شدند. انسان قابل تغيير است يا مگر مي دانستيم و مي توانستيم پيش بيني كنيم كه قطب زاده اي كه حرف هاي امام را در نوفل لوشاتو ترجمه مي كرد و كنار امام در هواپيما نشست كودتاچي مي شود. ما با مال و جان مان كنار آقاي احمدي نژاد دويديم و به حق هم دويديم. او هم تا حالابه حق خدمت كرده الان هم ما قصد كوبيدن او را نداريم.
    
    چرا از نظر شما احمدي نژاد تغيير كرد؟
    احمدي نژاد پس از دستور ابقاي وزير اطلاعات توسط مقام معظم رهبري 11 روز خانه نشين بودند كه هنوز درباره دلايل آن پاسخي ارايه نكرده اند. اين در حالي است كه مردم همواره در اين باره از ما سوال مي كنند. من خيلي مسافرت مي روم و مردم راجع به آن 11 روز غيبت احمدي نژاد سوال مي كنند. من هم مي گويم ما هم منتظريم آقاي احمدي نژاد بيايد علت غيبتش را بگويد. براساس آيات قرآني بايد از ولي فقيه تبعيت كرد و در اين تبعيت هم تاخيري نبايد وجود داشته باشد اما احمدي نژاد تاخير كرد. بعضي ها دير از خواب بيدار مي شوند. او بايد به موقع مي جنبيد. آدم هايي كه به موقع نجنبند ضربه مي خورند، گرفتار مي شوند. افكار آدم ها هم يك جور نيست. آقاي هاشمي رفسنجاني هم دير جنبيد، به همان دردي كه او مبتلاشد، احمدي نژاد هم به همان درد مبتلاشد. با اين حال ما هنوز احمدي نژاد را جزو اصولگراها مي دانيم اما با احتياط.
    
    ولي اطرافيان آقاي احمدي نژاد از جمله آقاي جوانفكر اعلام كردند ايشان خود را اصولگرا نمي دانند.
    اين صحبت جوانفكر را نشنيده ام؛ اما در هر حال با شرايط فعلي، تا دو سال ديگر، رويكرد نظام در قبال احمدي نژاد رويكرد تعمير و نگهداري است نه تعويض. يك وقتي هست شما مي خواهيد يك تلويزيوني را تعويض كنيد و تلويزيوني جديد جايگزين آن كنيد، يك وقتي هم تصميم مي گيريد همان تلويزيون را تعمير كنيد و تا آخر ماه نگه داريد تا پولدار شويد و تلويزيون نو بخريد. در حال حاضر، دقيقا سياست نظام با آقاي احمدي نژاد همين طور است.
    
    اما در هرحال اصولگرايان معتقد به بروز انحرافي هستند كه موجب نگراني آنها شده است.
    مقام معظم رهبري فرمودند كه من تا زنده ام جلو انحراف را مي گيرم. انحرافاتي هم كه پديد آمده، پاسخش را دستگاه قضايي به موقع مي دهد و عده اي را هم گرفته اند و تحت بازجويي هستند. حالاآقاي احمدي نژاد مي گويد اين دستگيري ها سياسي است. اينكه بازداشت ها سياسي هست يا سياسي نيست را دستگاه قضايي تشخيص مي دهد.
    
    از جمله انحرافاتي كه به بروز دغدغه هايي در ميان اصولگرايان منجر شد ترديد نسبت به ولايت پذيري بود. آيا براي شما هم اين ترديد ايجاد شد؟
    نه. ولي عقيده با عقيده فرق دارد. بنده عقيده ام را با عمل سريع و به موقع نشان مي دهم ولي ايشان عقيده شان را با عمل كند و دير نشان مي دهد كه از همين جا هم ضربه خورد. ما الان چماق به دست نمي گيريم كه احمدي نژاد را بكوبيم. ما ارادت مان كم شده ولي به كلي برطرف نشده. ما هنوز منتظريم. ما الان چشم مان به مقام معظم رهبري است. اگر ايشان بگويد اين آدم به درد نمي خورد همه ما مي گوييم به درد نمي خورد. ولي ايشان الان برنامه مماشات با احمدي نژاد را در دستور كار دارند؛ همان برنامه تعمير و نگهداري.
    
    نگران نيستيد كه تداوم اين تعمير و نگهداري، مشكل ساز شود؟
    ما قله داريم، يعني رهبري، مجلس و شوراي نگهبان داريم و خيال مان راحت است. در مورد احمدي نژاد هم نه به او اهانت مي كنيم و نه آن محبت اوليه را داريم. حالاتصميم با خود اوست كه بخواهد جبران كند. جبران هم نكرد، مهم نيست.
    
    اطرافيان احمدي نژاد و به طور مشخص آقاي بقايي، قايل به وجود جريان انحرافي نيستند چرا كه معتقدند اگر چنين جرياني وجود داشت تاكنون به طور جدي با آن برخورد مي شد.
    بله. اينها حق دارند اين حرف ها را بزنند اگر اين را نگويند پس چه بگويند. خود همين آقاي بقايي هم چند وقت پيش دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد؛ ولي تحقيقات قضايي از او ادامه دارد. ما از اين قضايا اطلاع داريم و مي دانيم كه اينها ممنوع الخروج هستند، ولي اگر چيزي نمي گوييم به اين دليل است كه نمي خواهيم جنجال بر پا شود. اينها را بايد دستگاه قضايي اطلاع رساني كند كه خيلي زود هم اين كار را مي كند و بعد معلوم مي شود كه مشايي چه كاره بوده و بقايي تاكنون چه مي كرده است.
   
    بحثي وجود دارد كه برخي معتقدند اگر با سران جريان به اصطلاح انحرافي برخورد نمي شود به اين دليل است كه آن خانه نشيني 11 روزه دوباره تكرار نشود تا نظام وارد چالش و بحران جديد شود؟
    اين نظام تكيه اش به آدم ها نيست كه دچار چالش شود. اگر در صدر اسلام يك نفر از اصحاب جدا مي شد مردم دنبال او مي رفتند؛ اما در نظام ما اگر يك نفر جدا شود مردم دنبال او نمي روند بلكه دنبال رهبري مي روند. الان وضع ما از زمان اميرالمومنين هم بهتر است. مردم اساسا اشخاص را نمي شناسند، مردم آرمان را مي شناسند. هر فردي در هر جايگاهي كه باشد و حرف هايش غير از حرف هاي انقلاب باشد مردم او را طرد مي كنند و با رفتن يك نفر به نظام آسيبي وارد نمي شود. نظام استوار سر جاي خود خواهند ماند و به مسير پرافتخار گذشته خود ادامه خواهد داد. اگر بنده هم روزي بد رفتار كنم از قطار اين نظام پياده مي شوم. همان طور كه پيش از اين، افرادي از اين قطار پياده شدند ولي آب از آب تكان نخورد؛ چون مردم به دنبال آرمان هاي امام و انقلاب هستند. شما خبرنگاران هم، دل تان به حال اينها نسوزد. اينها لگد به بخت خودشان زدند و خودشان را ضايع كردند.
    بحث دلسوزي نيست، بحث مماشاتي است كه صورت گرفته. طي چندين ماه اخير وجود جريان انحرافي در دولت، كل كشور و اخبار رسانه اي را تحت الشعاع قرار داده اما به طور مستقيم و جدي با اين جريان برخوردي صورت نگرفته است.
    برخورد نمي شود. شما مي گوييد اگر مماشات مي شود برخورد شود. يك عده مي گويند كه عملكرد نظام عين ديكتاتوري است. يك عده جن گير، منحرف و كساني كه پول بيت المال را خرج امور شخصي مي كردند را گرفتند و صداي عده اي در همين دولت بلند شد و اين و آن را تهديد كردند. در هر حال ما تابع مسوولان قضايي هستيم، عجله هم نداريم، پرونده وسيع است و ابعاد مختلفي دارد. تا اين پرونده با اين ابعاد وسيع جمع و جور شود و در اختيار افكار عمومي قرار گيرد زمان مي برد. ما منتظر مي مانيم تا دستگاه قضايي، در آرامش كامل به پرونده اين افراد رسيدگي كند و نتايج آن را هم در اختيار مردم قرار دهد. از اين بابت هم خيال مان راحت است و هيچ نگراني اي نداريم. بالاخره اينها تاوان عملكرد نامطلوب خود را پس خواهند داد؛ چرا كه دستگاه هاي نظارتي و قضايي ما به خوبي با وظايف خود آشنا هستند.
    
    اما يكي از همين دستگاه هاي نظارتي، يعني مجلس شوراي اسلامي درخصوص سوال فراز و فرود زيادي داشته ؟
    اول اينكه سوال كردن حق مجلس و حق نمايندگان طراح سوال است؛ اما حق را نبايد بدون در نظر گرفتن شرايط زماني و مكاني مطالبه كرد. در شرايط فعلي و با تحولات منطقه اي ايجاد چنين حاشيه هايي در كشور درست نيست. در بحرين دارند مي گويند ياحسين، در مصر فرياد اسلام خواهي بلند شده و به دنبال آن هستند كه با ايران رابطه برقرار كنند آن وقت در چنين شرايطي ما نبايد تركيب اداره كشور را بر هم بزنيم. اساسا احمدي نژاد هم هنوز به آرمان امام(ره) خيانت نكرده كه بخواهيم او را ضربه فني كنيم. حالاقصه روشن شده احمدي نژاد مي گويد جن گيري دروغ است. برخوردهايي كه با اطرافيان من مي شود سياسي است يا كابينه خط قرمز است. ما مي گوييم باشد. روز مي گذرانيم تا اين دو سال تمام شود. احمدي نژاد هم حالاافتاده دنبال افتتاح كردن و هر روز يك جا مي رود يا مسكن مهر افتتاح مي كند يا سد. ما هم همان سياست تعمير و نگهداري را ادامه مي دهيم تا اين دو سال به پايان برسد. با جو فعلي جامعه و منطقه مصلحت همين است كه از مجلس جنجالي بلند نشود.
    
    به انتخابات مجلس نزديك مي شويم. به نظر شما تركيب شركت كنندگان در انتخابات آتي به چه شكل است؟ آيا جريان موسوم به انحرافي با عبور از فيلتر شوراي نگهبان مي تواند در انتخابات حاضر شوند؟
    من دو هفته پيش رفته بودم ايلام. يكي از دوستان گفت كه براي انتخابات آتي پول هاي زيادي وارد ايلام كرده اند. راست يا دروغ پاي او. جريان انحرافي به دنبال آن است كه در شهرستان ها عده اي را به نام اصولگرايي قالب كنند بايد مواظب بود؛ چرا كه اينها هر روز يك نقاب مي زنند. زماني هم كه به مجلس بروند هم نقاب شان را برمي دارند و براي نظام مشكل به وجود مي آورند. ما بايد هوشيار باشيم كه كسي ضربه به كيان نظام و مجلس شوراي اسلامي وارد نكند. به شهرستان ها كه مي رويم مردم را هوشيار مي كنيم. مي گوييم حواس تان جمع باشد يك عده دارند نقاب عوض مي كنند. خودشان را ولايي معرفي مي كنند. اينها ولايي نيستند. مشايي هستند. پس ما بايد ملت را هوشيار و بيدار كنيم و بگوييم متوجه اين ترفندها هم باشند.
    
    احمدي نژاد هم اين حرف ها را زد.
    نه، احمدي نژاد ولايي هم هست. احمدي نژاد خودش را جا نزد. يك عده اي كه از اول با او بد بودند الان اين حرف ها را مي زنند. احمدي نژاد وقتي كه استاندار اردبيل بود يا وقتي كه شهردار تهران بود يك آدم اصولي و خوب بود. ما هم او را دوست داشتيم و بعد روي حقيقت آمد رييس جمهور شد و ما هم روي حقيقت و شعارهاي خوب به او راي داديم. ما پيش خدا مسووليم، نمي توانيم دروغ بگوييم كه احمدي نژاد از اول همين طور بود، شما از اول ماشيني را مي خريد، اين ماشين خوب است. بعد از مدتي مي بينيد فرمانش مشكل دارد، مي فهميد عيبي دارد. همه ما در زندگي دچار عيب و ايراد مي شويم.
    
    به بحث انتخابات بازگرديم و اينكه عده اي به دنبال آن هستند كه زمينه بازگشت اصلاح طلبان به عرصه سياسي و انتخابات را فراهم كنند. نظر شما در اين باره چيست؟
    باز هم دلتان به حال اصلاح طلبان سوخت. چرا دلتان به حال اصلاح طلبان مي سوزد؟
    
    بحث دلسوزي نيست، به هر حال خواه ناخواه يك بخشي از جامعه ما معتقد و همراه با تفكر اصلاح طلبي است.
    اين يك بخش از جامعه خيانت كرده است.
    
    اسناد اثبات اين بخش از جامعه آيا ارايه شده است و وجود دارد؟
    بله، اسناد آن موجود است. در روزنامه كيهان هست. شما نمي توانيد مخالفت كنيد. اصلاروزنامه هاي چپ چه منظوري دارند؟ كاغذ دولت را مي گيرند و چيزهاي بيخودي مي نويسند.
    
    بيخود يا با خود، به هر حال اين روزنامه ها هم مخاطبان خود را دارند كه اين مخاطبان تفكرات شان به اصلاح طلبان نزديك است؟
    
    چرا بايد به اصلاح طلبان نزديك باشند.
    يعني مي فرماييد كل جامعه بايد يك دست و يك فكر و يك ذهن شود.
    
    نه يك تفكر. در خوبي چرا نبايد باشد اما در بدي بايد باشد. چه كسي گرايش به چپ گراها دارد؟ چه كسي منتظر سلطنت طلب ها، بهايي ها و فداييان خلق است؟
    اين بخش از جامعه به هيچ وجه با آنهايي كه نام برديد عقد و اخوتي ندارند تا جايي كه من به عنوان يك روزنامه نگار مي دانم اصلاح طلبان به دنبال آن هستند كه در چارچوب همين نظام و قانون اساسي فعاليت كنند.
    خدا شاهد است آنچه اينها در مجلس ششم كردند هيچ رابطه اي با نظام نداشت. هيچ جاي دنيا آدم پيدا نمي كنيد كه برود در نظام و اپوزيسيون نظام شود. اينها رفتند در نظام و اپوزيسيون نظام شدند. كسي كه به عنوان وكيل مردم مي رود اسمش را در وزارت كشور مي نويسد يعني من اين نظام، اين قانون اساسي، اين شوراي نگهبان و اين رهبري را قبول دارم اما بعد مي رود در مجلس متحصن مي شود، استعفا مي دهد، فحش مي دهد. آنها خراب كردند. چه كسي منتظر خانم حقيقت جو است بيايد در مملكت كاري بكند، چه كسي منتظر آقاي مزروعي است؟ چه كسي منتظر اكبر گنجي است؟ مال و ناموس و مملكت مان را بدهيم دست اينها كه چه غلطي كنند. دوباره ديدم عكس هاي هادي خامنه اي را روي صفحه اول روزنامه ها چاپ كردند. به جاي اينكه دنبال برادر بزرگوارش برود، دنبال ميرحسين موسوي رفت. من يك بار با او دعوا كردم. او در جواب به من گفت: من براي خودم كسي هستم. به او گفتم؛ هادي، تو براي خودت هيچ كسي نيستي بود. به هر حال دخالت كردن در اين مسايل كار درستي نيست.
    
    پس شما معتقديد كه در اين دوره از انتخابات فقط بايد اصولگرايان وارد انتخاب شوند.
    اگر تمام جامعه ما اصولگرا بودند، ما حتما يك رقيب برايشان بتراشيم كه اصولگرا نباشند؟
    
    بنابراين معتقديد بخشي از جامعه در عرصه اجتماعي و سياسي حضور پيدا نكند؟
    حضور يابند اما آنهايي كه امتحانشان را پس داده اند و رفوزه شدند، بيايند چه كاري بكنند.
    
    از منظر شما همه اصلاح طلبان رفوزه شدند؟
    بله، رفوزه شدند. علم اصلاح طلبي را بالاي سر بياورند شوراي نگهبان ردشان مي كند چون كارنامه شان خراب است. خودشان به خودشان مهر باطل شد زده اند. چه كسي منتظر كروبي است؟ شما دلتان براي چه مي سوزد. ما در اسلام شايسته سالاري داريم. معناي برگزاري انتخابات اين نيست كه اين انتخابات حتما بايد ظاهر خوبي داشته باشد و براي حفظ ظاهر، رقيب براي حاضران بتراشيم. اين كار دموكراسي هاي باطل دنيا است. آبروي دموكراسي هم كه ديگر رفته است.
    
    پس از منظر شما بخشي از جامعه كه واقعيت هم هستند بايد حذف شوند؟
    اين بخش جامعه كيست. اينها بخش زيادي نيستند.
    
    به هر حال اصلاح طلبان يك عقبه اجتماعي دارند. ندارند؟
    طرفداران اينها را شما بايد از نزديك ببينيد كه چه كساني هستند. وقتي نزديك تر شدي، مي فهمي طرفداران اينها از پادگان اشرف آمده اند. سلطنت طلب هستند.
    
    بعد از انتخابات خيلي از اصولگرايان و بزرگان نظام تاكيد كردند انتخاباتي برگزار شد و عده اي نسبت به آن اعتراض دارند، صداي آنها بايد شنيده شود چرا كه آنها معتقد به نظام هستند. اگر نبودند كه در انتخابات شركت نمي كردند.
    دروغ مي گويند، اينها به نظام اعتقاد ندارند. تعداد آنها هم آنقدر كم و قليل بود كه نيازي احساس نمي شود نظام وقتش را براي آنها تلف كند.
    
    يعني شما قبول نداريد كه مخالفان آقاي احمدي نژاد حداقل 13 ميليون راي آوردند.
    بله، با فريب راي آوردند. يعني حرف هايي كه احمدي نژاد زد را ميرحسين هم مي زد. همين دزديدن شعار باعث شد اصولگراها به ميرحسين هم راي بدهند.
    
    حرف ها و شعارهاي دو كانديدا 180 درجه با هم تفاوت داشت.
    من بريده جريده آن روزها را دارم. ميرحسين از ولايت فقيه تعريف كرده، ولي يكباره جاهايي لق زده. مثلاگفته من گشت ارشاد را قبول ندارم اگر رييس جمهور شوم آنها را برمي دارم. در حالي كه در حيطه اختيار رييس جمهور نيست. گشت ارشاد در اختيار رهبري است يا مثلامي گفت، من معتقد به خودي و غيرخودي نيستم؛ همه خودي هستند. ما هم روي منبر گفتيم ايشان حمد و سوره بلد نيست چرا كه در حمد و سوره نوشته خودي و غيرخودي داريم. ما روزي 10 بار حمد و سوره مي خوانيم، چطور نداريم (غير المغضوب عليهم والضالين). جوجه وقتي گربه را مي بيند رم مي كند، مي فهمد غيرخودي است. ولي بقيه حرف هايش حرف هاي درستي بود. آن حرف ها را از چه كسي گرفت؟ از اصولگراها گرفت. پس اين ميرحسين موسوي بود كه تقلب كرده و 13ميليون راي را با فريب به خود اختصاص داد.
    
    رييس جمهوري سابق هم در دو دوره متوالي حدود 20 ميليون راي آورد، آيا آن آرا هم با فريب به صندوق اصلاح طلبان ريخته شد.
    بله، اصولگراها فريب حرف هايش را خوردند و 20ميليون راي به او دادند.
    
    شما فكر مي كنيد اساسا اصلاح طلبان چه مقدار در جامعه راي دارند؟
    نمي دانم، مسلما طرفدارانش هم ريزش كردند.
    من نه مي گوييم 13 ميليون، نه 20 ميليون و نه بيشتر. حداقل نمي دانم پنج ميليون، دو ميليون و... كه معتقد به تفكر اصلاح طلبي هستند. نيستند؟
    
    من آمارش را ندارم.
    حالاهر چقدر. آيا براي همين تعداد نبايد فرصتي فراهم شود تا بتوانند دوباره آزادانه در عرصه سياسي و اجتماعي فعاليت كنند؟
    بيايند، اما بروند شوراي نگهبان و اگر صلاحيت شان تاييد شد دوباره فعاليت كنند. مملكت قانون دارد، برنامه دارد. به خاطر پنج ميليون كه نمي شود 50ميليون را خراب كرد. به جهنم سه ميليون ناراضي باشند، اين طبيعي است. من از دست خبرنگاران عصباني ام كه اينها مرتب از اصلاح طلبان سوال مي كنند. اما هيچ وقت نمي آيند بگويند چرا مردم غزه را اسراييل و آمريكا مي كشند.
    
     به هر حال خود آقاي لاريجاني گفتند نفي اصلاح طلبي نفي واقعيت است. نفي واقعيت نيست؟
    بله، شما اگر شمر را هم نفي كنيد نفي واقعيت كرديد چون شمر در كربلابوده. بعضي ها ابتداي انقلاب كه مي خواستند تاريخ بنويسند اسم بازرگان را نمي نوشتند. من مي گفتم بازرگان با ما زندان بود، نمي شود اسمش را ننوشت. نبايد نفي كرد. در اين 70ميليون جمعيت 10ميليون مخالف با اين نظام هستند چه كار بايد كنيم. دموكراسي چه مي گويد؟ دموكراسي مي گويد حق با آن 70ميليون است، آمريكا هم همين را مي گويد، انگليس هم همين را مي گويد. اسلام هم همين را مي گويد. الان، ممكن است يك ميليون ترياكي در مملكت داشته باشيم، روزها مي نشينند پاي منقل. مي شود ما به خاطر اينها قاچاقچي را اعدام نكنيم؟ اينها نسل جوان ما را ضايع نمي كنند؟ جواني كه يا بايد به درد صلح بخورد يا به درد جنگ بخورد، غوز دربياورد. درست است؟
    
    پس شما معتقديد اكثريت جامعه را اصولگرايان تشكيل مي دهند.
    بله، انتخابات گذشته هم نشان داده كه اكثريت جامعه را اصولگرايان تشكيل مي دهند.
    
    اما هر بار فضاي حضور عادلانه فراهم شده نتايج انتخابات نشان داده است كه اصلاح طلبان هم آراي كمي ندارند.
    بله، ولي آن آرا را هم با تقلب و فريب به دست مي آورند.
    
    پس اساسا شما معتقد به قهر اصلاح طلبان هستيد.
    چرا قهر كردند، خودشان، خودشان را بدبخت كردند، خودشان دروغ گفتند. من تمام سي دي هاي انقلاب هاي مخملي را ديدم، كارهاي اصلاح طلبان عين كارهاي آنهاست. حسود پدر خودش را درمي آورد، پدر مردم را هم درمي آورد. آخوندهايي كه در جماران دور امام بودند غالبا حسود و بخيل بودند. ياران امام الان رفوزه شده اند.
    همان طوري كه ياران پيغمبر بعد از پيغمبر در ركاب علي شمشير نزدند. ياران امام هم بعد از امام در مسير حركت آيت الله خامنه اي چوب لاي چرخش گذاشتند با اينكه ما قانون ولايت فقيه داريم. ولايت فقيه مان تا ظهور امام زمان ادامه دارد. در تورات، انجيل و قرآن ولايت فقيه بود و هست و خواهد بود. ولايت فقيه را كه امام جعل نكرده، ما كه درست نكرديم. ما خون مان را در اين راه مي ريزيم، براي ولايت فقيه شهيد داديم، جنگ كرديم، شلاق خورديم. اين همه زحمت بكشيم بعد بدهيم دست اصلاح طلبان كه رهبر شوند، مي خواهيم نشوند. اين عين خواسته مسعود رجوي است. چرا مسعود رجوي قيام مسلحانه كرد؟ چون عده اي با او همراه شده بودند، توقع داشت كه اداره مملكت را در اختيار بگيرد. اين اصلاح طلبان دنباله آنها هستند. آيا معقول است كه امام و نظام و همه ما كه زندان رفتيم مملكت را تقديم كنيم به امثال مريم رجوي و مسعود رجوي. اين خواسته ها غلط است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
42
عجب ادم هالویی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
29
خیلی جالبه بقایی دستگیر شده اما بنا به دلایلی هنوز آزاد است !!!!!! نمیشه بنا به همون دلایل .................
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
27
هالو از نوع هلو
خدا عاقبت این ملت را بخیر کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خدا عاقبت همه رو بخیر کنه ، آمین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
آمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
25
خودشون به دست خودشون نابود میشن..
عين الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
20
اي بابا مگر اين جريان انحراف افكار عمومي از مشكلات و گراني و ... تمام نشد؟
داری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
21
باز هم !!!!!! هر وقت در دیارتان سایه آدمهای کوچک در حال بلند شدن بود بدانید خورشید مملکتتان در حال غروب است !!!
امير علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
17
اين آقا يا از همه چي بي خبره يا خودشو زده به نفهمي من فكركنم دومي باشه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
19
چرا پرونده ی رحیمی (معاون اجرایی ) به جریان نمی افتد ؟
پاسخ ها
مبهوت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
به همون دليل كه بقايي آزاده!
نخود آش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
13
عجب آدم دگمیه. اصلا مرگ بر فتنه گر اسرائیلیه سبز اموی لجنی پدر سوخته بیتربیت. حال کردی حاجی!!!
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
13
بنا به چه دلایلی ایشان فعلا ازاده؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
17
0
ایشان واقعاً انسان شجاعی است و همیشه حقایق را می گوید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
ایشون حقایقی را که بهشان دستور داده اند می گوید. برای شما جالب نیسا که یهو بعد انتخابات این آقا فعال شده. مشخصه که برنامه ریزی شده است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
این که نمی شه هر کی باب میل ما صحبت نکرد بگیم دستور گرفته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
9
تاییدیه خبر رو از چه آدم بی انصافی گرفتی انتخاب!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
5
آقای جعفر جان شما که چندین سال در دفتر ازدواج و طلاق مشغول بودید و از سیاست کنار رفته بودید بطوریکه ملت شمار زیاد نمیشناسد .چطور به مسافرت میروی از آن 11 روز پیوسته سوال میشود .ملت گرسنه وتشنه است نان میخواهد اصلا 80درصد ملت نمیدانند ماجرای 11 چیست اگر بپرسی شاید بگویند 11 سپتامبر یا یک برج دوقلو.چون خودت گفتی بعد از جنگ مشغول وصل و فصل ملت شدی در دفتر بخصوص که الان فصل زیادتر است تا وصل بنده عرض کرم.والا بنده نه شما را میشناسم ونه اینکه دوست دارم بشناسم.چون یکدفعه ظاهر شدید و گفتی صل الی محمد بوی رجایی آمد و حالا هم میگویی محمود فلان است .بابا این همه چرخش 36000 درجه باور کردنی نیست. ملت هوشیار است وبا حضور افرادی مثل تو انتخابات مجلس به محاق خواهد رفت و برگ غم انگیزی در دفتر انتخابات و تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد .لطفا برو مشغول وصل و فصل افراد در دفتر شو.تو دیگر سیاستمدار نشو جون مادرت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
9
خدا همه مریض ها را شفا دهد آمین یا رب!
له شدیم رفت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
3
مردم بهتر میدونن کی به فکر ملت بوده اصلاح طلبان یا ...به خدا اصلاح طلبها خیلی بیشتر به فکر مردم بودن تا اینا اون موقع وضعمون خیلی بهتر بود کشورمون احترام تو صحنه بین الملل احترام داشت حالا چی شدیم......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
3
والا چی بمه و از قدیم گفتن
وای به روزی که گدا معتبر شو و رنه از خدا بی خبر شود.
...........
نظرات بینندگان