arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

نگاهی به خونین ترین تیراندازی ها در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مركزی خبر، آسوشیتدپرس سابقه خونین ترین تیر اندازیها را در جهان بدین شرح اعلام كرد:

- 22 ژوئیه 2011 بر اثر تیراندای در یك اردوگاه تابستانی در جزیره اوتویا نروژ دست كم هشتاد تن كشته شدند. مردی كه در این ارتباط دستگیر شده مظنون به بمب گذاری در شهر اسلو - پایتخت نروژ - در همان روز است كه منجر به كشته شدن هفت تن شد.

- 30 آوریل 2009 فردا غدیروف بیست و نه ساله با ورود به یك آكادمی نفت دولتی در باكو پایتخت جمهوری آذربایجان دوازده تن را كشت. او سپس خودكشی كرد.

- 10 مارس 2009 مایكل مك لندن بیست و هشت ساله در ایالت آلابامای آمریكا ده تن از جمله مادر، چهار تن از خویشاوندانش،‌همسر و فرزند معاون رئیس پلیس محلی را به قتل رساند. او سپس خودش را نیز كشت.

- 23 سپتامبر 2008 متی ساری بیست و دو ساله با ورود به كالجی در كائوهاجوكی در فنلاند اقدام به تیر اندازی كرد و ده تن را كشت. او قبل از خودكشی اجساد قربانیان را با بمبهای آتش زا سوزاند.

- 7 نوامبر 2007 پكا اریك آوینن هجده ساله پس از اعلام برنامه حمله اش در یوتیوب ، با تیر اندازی به همكلاسی هایش در دبیرستانی در توسولا در فنلاند هشت تن از آنها را كشت.

- 16 آوریل 2007 سونگ هوی چو بیست و سه ساله با تیراندازی در محوطه دانشگاه فنی ویرجینیا سی و دو نفر را كشت. او سپس خودكشی كرد.

- 16 آوریل 2002 رابرت اشتین هوزر نوزده ساله كه از دبیرستانش در اِرفورت آلمان اخراج شده بود قبل از خودكشی، سیزده معلم و دو همكلاسی سابق و یك پلیس را كشت.

- 20 آوریل 1999 اریك هریس - هجده ساله - و دیلان كلبولد - هفده ساله - با تیراندازی در دبیرستان كلومباین در لیتلتون در كلورادوی آمریكا دوازده تن از همكلاسیهایشان و یكی از معلمان دبیرستان را كشتند. در این تیراندازی بیست و شش تن زخمی شدند. این دو سپس خودكشی كردند.

- 28 آوریل 1996 مارتین برایانت بیست و نه ساله با ورود به رستورانی در بندر آرتور در تاسمانی استرالیا بیست تن را كشت. او به هنگام فرار پانزده تن دیگر را نیز به قتل رساند. او دستگیر و زندانی شد.

- 13 مارس 1996 توماس همیلتون چهل و سه ساله با تیراندازی در مهد كودكی در دانبلین اسكاتلند شانزده كودك را كشت. او سپس خود كشی كرد.

- 16 اكتبر 1991 جورج هنارد با تیراندازی در رستورانی در ایالت تگزاس آمریكا قبل از خودكشی بیست و سه نفر را كشت. در این حادثه بیست تن نیز زخمی شدند.

- 18 ژوئن 1990 جیمز ادوارد پوگدر با تیراندازی در كارخانه جنرال موتورز در ایالت فلوریدای آمریكا ده تن را كشت و چهار تن را زخمی كرد. او سپس خودكشی كرد.
نظرات بینندگان