arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

پاسكاري "گلايه‌هاي مردم " ميان مسئولان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك ماه از افزايش نرخ‌ها مي‌گذرد؛ شهروندان همچنان گله‌مند هستند و مسئولان شهري با جديت اعلام مي‌كنند كه بر اساس مصوبه شوراي شهر كرايه دريافت مي‌كند. قرار بود موضوع نرخ‌ها در فراكسيون مديريت شهري بررسي شود ولي هنوز نتيجه‌اي اعلام نشده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، با اصرار اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران از ابتداي تير نرخ كرايه سيستم حمل و نقل عمومي افزايش يافت اين افزايش نرخ در حالي صورت گرفت كه بعد از هدفمند يارانه‌ها نرخ كرايه تاكسي حدود 15 درصد افزايش يافته بود.

اعضاي شورا در ارديبهشت مصوبه‌اي را آماده تا نرخ‌ها را افزايش دهند اما با مخالفت فرمانداري تهران مواجه شدند و مسئولان دولتي اعلام كردند امسال افزايش نرخي نخواهيم داشت و هرگونه تغيير در قيمت تخلف است.

بعد از برگزاري جلسات متعدد بين اعضاي شوراي شهر، مسئولان شهرداري، فرمانداري و استانداري بالاخره شورايي‌ها فرمانداري را مجاب به افزايش نرخ‌ها كردند.

نرخ‌ها بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران از ابتداي مرداد افزايش يافت و به گفته مسئولان شهري نرخ كرايه‌ تاكسي 15 درصد، مترو 11.5 درصد، اتوبوس‌بليتي براي هر بليت 10 تومان، اتوبوس ريالي 25 تومان افزايش يافت.

اما بعد از اجراي طرح شهروندان به شدت گله مند بودند چرا كه نرخ كرايه تاكسي در برخي از خطوط 30 تا 35 درصد افزايش يافته بود و همين باعث ايجاد درگيري بين مسافر و راننده شده بود.

يكي از مسافران تاكسي مي‌گويد: مسيري كه هر روز با 600 تومان طي مي‌كردم در حال حاضر بايد 850 تومان پرداخت كنم. مگر حقوق مزاياي ما چقدر افزايش يافته كه نرخ كرايه‌ها اين گونه رشد جهشي داشته است.

*افزايش 2 برابري نرخ و توضيح چمران
----------------------------------------

همچنين در برخي از خطوط اتوبوس‌راني نيز نرخ‌ها 2 برابر شده بود كه مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين‌باره به خبرنگار فارس گفت: بايد در خط تجريش تا راه‌آهن امسال 325 تومان دريافت مي‌كرد و رقم قديم نيز بايد 225 تومان مي‌بود اما ‌به دليل اينكه اين خط مسافر زيادي دارد و خط ويژه است و همچنين مي‌خواستيم فرهنگ اتوبوس سواري را ترويج دهيم شركتي را انتخاب كرديم كه خودش داوطلب شدبه جاي 225 تومان در سال گذشته از شهروندان 100 تومان دريافت كند.

وي در ادامه مي‌گويد: اين شركت امسال اعلام كرد كه 325 تومان بر اساس كيلومتر از شهروندان دريافت مي‌كند.دوباره‌ جلسه‌آي با آنها گذاشتيم و قرار شد 200 تومان از مردم دريافت كنند.

بر اساس اين گزارش، دعواي مسافر و راننده بر سر نرخ كرايه به امري عادي تبديل شده است اين در حالي است كه نرخ گذار مسئولاني هستند كه سوار اتوبوس، مترو و تاكسي نمي‌شوند و از نزديك مشكلات شهروندان را درك نمي‌كنند.

*ايرادات فني در دستگاه كارت خوان
----------------------------------------

خانمي به خبرنگار فارس مي‌گويد: به تازگي در خط اتوبوس تندرو آزادي خاوران تعدادي مأمور گذاشته‌اند كه پول نقد براي سوار شدن به اتوبوس دريافت مي‌كند و همين امر باعث ايجاد صف‌هاي طولاني شده است.

وي در ادامه مي‌گويد: البته در اتوبوس دستگاه كارت خوان است اما در برخي از موارد اعلام مي‌كند كارت معويب است در آن زمان مجبوريم چند بار كارت بزنيم و همين كار باعث مي‌شود كه چند بار از كارت پول كسر شود.

*با افزايش نرخ، خدمات دهي را افزايش دهند
--------------------------------------------------

از مسئولان انتظار مي‌رود در پي افزايش نرخ‌ها خدمات دهي نيز افزايش يابد؛ ولي عملاً شاهديم كه اين امر رخ نمي‌هد و در اتوبوس و مترو به دليل ازدحام جميعت شهروندان به سختي تردد مي‌كند.

يكي ديگر از مسافران به خبرنگار فارس مي‌گويد: اشكالي ندارد هزينه‌ها را افزايش دهند اما در قبال آن نيز خدمات را بالا ببرند. واقعا ميزان خدمات دهي با اين تعداد مسافر اصلا مناسب نيست و هر روز با هزار مشكل سوار اتوبوس مي‌شويم.

وي در ادامه تصريح مي‌كند: چند روز پيش پايم لاي در اتوبوس ماند و بعد از اينكه از راننده خواستم در را باز كند در اتوبوس به دليل قديمي بودن گير كرده بود و باز نمي‌شود.

اين مسافر هميشگي اتوبوس اضافه مي‌كند: پايم كبود شده و درد مي‌كند اما باز هم چاره‌اي نيست به دليل گران بودن تاكسي باز هم مجبورم از اتوبوس استفاده كنم.


بر اساس اين گزارش، البته نبايد از اين نكته غافل شد كه در چند سال اخير توسعه حمل و نقل عمومي خوب بوده است اما با اين حجم مسافر بايد بيش از اينها حمل و نقل عمومي توسعه يابد. البته در اين بين اختلاف نظرهاي بين مسئولان شهري و دولتي وجود دارد كه دود آن به چشم شهروندان مي‌روند.

بعد از گله‌مندي شديد شهروندان از افزايش نرخ‌ها قرار شد فراكسيون مديريت شهري موضوع دغدغه‌هاي مسافران و رانندگاني كه از اين شغل كسب درآمد مي‌كنند را مورد بررسي قرار دهد ولي هنوز نتيجه‌اي در اين زمينه اعلام نشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
کی به کیه !!تاریکیه !!!
نظرات بینندگان