arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

دیپلماسی غذا؛ فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر

حميد علاالدين با بیش از ربع قرن تجربه در حوزه گردشگری غذا با تاكيد بر اينكه بايد سعی كنيم با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت غذای سرو شده در رستوران ها را افزایش دهیم تصريح كرد: کیفیت غذا، قیمت مناسب، مشتری مداری، بهداشت و فضاي آرام و دل انگيز بايد در اولویت باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك كارافرین نمونه و سرمايه گذار در حوزه گردشگري غذا با بيان اينكه امروزه رستوران هاي زنجيره اي فقط جایی برای خوردن و آشامیدن نیست گفت: با گسترش فرهنگ استفاده از رستوران، این روزها در رستوران های سراسر جهان به غیر از صرف غذا و نوشیدنی، تعامل اجتماعی، تفریح و تنوع در فضایی آرام و دوست داشتنی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

حميد علاالدين با بیش از ربع قرن تجربه در حوزه گردشگری غذا با تاكيد بر اينكه بايد سعی كنيم با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت غذای سرو شده در رستوران ها را افزایش دهیم تصريح كرد: کیفیت غذا، قیمت مناسب، مشتری مداری، بهداشت و فضاي آرام و دل انگيز بايد در اولویت باشد.

صاحب بزرگترين فودكورت خاورميانه واقع در مرکز تجارت جهانی فردوسی با بيان اينكه بايد با حمايت از كارآفرينان در زمينه سرمايه گذاري در حوزه غذا بتوان در جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجی موفق تر عمل کنیم اظهار داشت: بسیاری از کشورها در کنار تبلیغات روی صنعت گردشگری خود به تبلیغ انواع غذای خود برای جذب گردشگر می پردازند چرا که دیپلماسی غذا مسیری روشن برای شناخت فرهنگ یک کشور و جذب گردشگران است.

این کارافرین نمونه كه قرار است بزرگترين فود كورت خاورميانه را در مركز تجارت جهاني فردوسي با امکانات ویزه ای چون سفره خانه، تالار و شهربازی راه اندازي كند در ادامه  بيان کرد اکنون در بسیاری از کشورها، رستوران های ایتالیای، چینی و فرانسوی می بینیم گفت: ما نه تنها باید جاذبه های گردشگری خود را به جهانیان معرفی کنیم، بلکه باید غذای ایران را نیز به دنیا معرفی کنیم.

حميد علاالدين افزود: با تمام کاستی ها، آینده ی روشنی را برای صنعت رستوران داری در ایران متصور و معتقدم باید سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد.
نظرات بینندگان