arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

گورباچف: روسیه به یك كشور دیكتاتوری آفریقایی تبدیل خواهد شد، اگر...

میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و از مخالفین جدی سیاست های ولادیمیر پوتین هشدار داده است كه اگر پوتین بار دیگر به قدرت بازگردد، روسیه به یك كشور دیكتاتوری آفریقایی تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و از مخالفین جدی سیاست های ولادیمیر پوتین هشدار داده است كه اگر پوتین بار دیگر به قدرت بازگردد، روسیه به یك كشور دیكتاتوری آفریقایی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ روزنامه دیلی میل انگلیس با انتشار این خبر به نقل از گورباچف نوشت: چنانچه ولادیمیر پوتین،  در ماه مارس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، می‌تواند برای دو دور شش ساله دیگر سكان قدرت را در روسیه به دست گیرد و این بدین معنی است كه وی تنها در سال 2024 در سن 71 سالگی بازنشسته خواهد شد.

گورباچف اظهار داشت: اگر شما در كشور بدون به حساب آوردن مردم همه كار انجام دهید در حالی كه دموكراسی را تقلید می‌كنید، این امر به اوضاعی مشابه آفریقا منجر خواهد شد كه در آن رهبران 20 یا 30 سال حكمرانی می‌كنند.

وی هشدار داد كه اعضای حلقه درونی پوتین قاطعانه می‌خواهند قدرت را متمركز كنند و حتی از دیكتاتوری حمایت می‌كنند.

اما گورباچف از پوتین و هم‌پیمانانش در سن‌پترزبورگ خواست كه هم‌اكنون كناره‌گیری كنند و این كار برای آنها بهتر است.

گورباچف تصریح كرد: زمان آن رسیده است كه حكام متعلق به بدترین، بی‌اخلاق‌ترین و منفعت‌طلب‌ترین نسل روسیه كه در زمان شوروی سابق رشد یافتند، قدرت را به جانشینان خود از نسل جدید كه دموكراتیك‌تر هستند، بسپارند.

گورباچف افزود: این مساله من را یاد زمانی كه دانش‌آموز بودم می‌اندازد. آن زمان لطیفه‌ای مطرح می‌شد درباره كسی كه می‌خواست یك صندلی نامتعادل را با اره كردن یك پایه متعادل كند و بعد از آن پایه‌ای دیگر را با آن مطابق می‌كرد و به این كار آنقدر ادامه می‌داد تا زمانی كه صندلی دیگر هیچ پایه‌ای نداشت!

گزارش هایی كه از روسیه می رسد حاكی از این است كه مدودف تحت تاثیر زور و سلطه ولادیمیر پوتین احتمالا از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر خواهد كرد و میدان را برای نامزدی و در نتیجه پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری خالی خواهد كرد.

بسیاری از تحلیلگران روسی معتقدند كه مدودف باید خود را از زیرچتر سنگین پوتین خارج كند و خیل  مشتاقان و طرفداران خود را كه برای اصلاحات در روسیه به او دلبسته اند نا امید نكند.
نظرات بینندگان