arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

واكنش مهران مديري به دريافت دكتراي افتخاري از دانشگاه امريكن ليبرتي

خبر دريافت مدرك دكتراي افتخاري مهران مديري از دانشگاه «امريكن ليبرتي» كه به پاس انجام فعاليت هاي هنري و انساني به او اهدا شده است در دو روز گذشته تعبير، تفسير و واكنش هاي متفاوتي از تعجب تا ستايش و شك و انكار را برانگيخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبر دريافت مدرك دكتراي افتخاري مهران مديري از دانشگاه «امريكن ليبرتي» كه به پاس انجام فعاليت هاي هنري و انساني به او اهدا شده است در دو روز گذشته تعبير، تفسير و واكنش هاي متفاوتي از تعجب تا ستايش و شك و انكار را برانگيخت.

به گونه يي كه يكي از روزنامه هاي صبح هويت و دليل اهداي اين مدرك را مورد ترديد قرار داد كه البته با واكنش يكي از خبرگزاري ها نيز مواجه شد. «مهر» با اشاره به خبر و تفسير اين روزنامه صبح، با قرار دادن آدرس سايت دانشگاه در خبر خود اطلاعات ديگري از اين دانشگاه در اختيار مخاطبان قرار داد.

در اين زمينه يكي از سايت هاي سينمايي نيز اقدام به انتشار فيلم و عكس هايي از اين مراسم كرد.اگرچه هيچ كدام از اين واكنش هاي رسانه يي پاسخي از سوي مهران مديري كه اين روز ها مشغول كارگرداني مجموعه «قهوه تلخ» است در پي نداشت و او از وارد شدن به اين بحث ها و حواشي خودداري كرد. مديري در گفت وگو با روزنامه «اعتماد» در پاسخ به اينكه آيا اين دكتراي افتخاري چيزي بود كه بتواند در اين برهه زماني او را خوشحال كند، گفت: «من چند سالي است كه تقريبا از هيچ چيز خوشحال نمي شوم، به دلايلي كه در فرصتي ديگر خواهم گفت.»

مديري همچنين درباره سطح كمدي در ايران و اينكه آيا با وضع كنوني مي توان به مخاطب غيرايراني حداقل در سطح منطقه و كشور هاي همسايه فكر كرد، گفت: «روشن است كه سطح كمدي در ايران، سطح مطلوبي نيست بويژه در سينماي امروز كه نازل ترين كمدي در 30 سال اخير را دارد، جز موارد بسيار معدودي كه هر چند سال يك بار جرقه يي مي زند و دوباره خاموش مي شود. در سينما و تلويزيون ما تعريف درستي از كمدي نشده است.

از تجارب آدم هايي كه در طول اين سال ها به شكلي حرفه يي به كمدي نگاه كرده اند استفاده نمي شود و اگر اينگونه ادامه پيدا كند، اميدي به بهبودي نيست و قطعا نمي توان به مخاطب غيرايراني حتي فكر كرد.» درفيلمي كه سايت «كافه سينما»از مراسم اهداي مدرك دكتراي افتخاري به مهران مديري منتشر كرده، اين طنزپردازاينگونه معرفي مي شود: «مديري كاملاخود ساخته بوده و بر پايه تجربيات شخصي عمل كرده است، او هرگز به مدرسه فيلمسازي نرفت و خودآموزي را آغاز كرد.

 يكي از موفقيت هاي او اين است كه به دنيا نشان داد كمدي هايش در جان و روح مردم رسوخ مي كند. او صنعت فيلمسازي را با روش هاي خود متحول و محدوديت ها را كم كرد.» همچنين دكتر رونالد برينر كه در غياب مهران مديري مدرك را از حميد سلطاني، رييس اين دانشگاه خصوصي دريافت مي كرد، گفت: «من افتخار دارم كه اعلام كنم اين مدرك متعلق به دكتر مديري است كه مردي جسور، متعهد و ارزشمند است. ايشان جزئي از خانواده دانشگاه ليبرتي شده اند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
CANADA
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
19
مهران عزیز ما هم چند سالی است که اصلا خوشحال نیستیم. دیدن قهوه تلخ فقط برای دقایقی ما را از آنچه بر ما می گذرد دور می کند . پاینده باشی و سلامت عزیز دل.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
البته تا قبل از دستکاری!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
10
بنده خدا مهران مدیری چون دکتری افتخاری از امریکا گرفته حالا حالا ها باید توضیح بده .حتی به انکر و منکر.
ناشناس
|
TAIWAN, PROVINCE OF CHINA
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
10
از آکسفورد دکترا می‌گرفت، بی‌ دردسر تر نبود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
1
شما نکیر و منکرین؟ والو
داری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
5
واقعا مدیری نابغه مسايل فرهنگی اجتماعی ایران است . زیباترین تفسیرها را با قشنگترین بازیها تلفیق میکند.درود بر تفکر برجسته و برتر تو مرد بزرگ
نظرات بینندگان