arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

استفاده از چك‌ رمزدار ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود بهمني هفته گذشته طي نامه‌اي خطاب به مديران عامل بانك‌ها دستورالعمل اجرايي سامانه تسويه ناخالص آني ساتنا(RTGS) را ابلاغ كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، رئيس كل بانك مركزي به بانك‌ها دستور دارد از اين پس مبادلات بين بانكي از جمله اعطاي تسهيلات، تسويه تسهيلات، انتقال وجوه از حساب يك بانك به بانك ديگر و موارد ديگر را از طريق ساتنا انجام دهند و از استفاده چك‌هاي رمزدار بين بانكي خودداري كنند.

محمود بهمني هفته گذشته طي نامه‌اي خطاب به مديران عامل بانك‌ها دستورالعمل اجرايي سامانه تسويه ناخالص آني ساتنا(RTGS) را ابلاغ كرد.

در اين بخشنامه كه در تاريخ 21 تيرماه و با امضاء رئيس كل بانك مركزي به بانك‌هاي عامل ابلاغ شده است تأكيد شده كه در راستاي شفاف سازي مبادلات بين بانكي و اعمال سياست‌هاي مديريت كنترل نقدينگي و جلوگيري از اضافه برداشت بانك‌ها از منابع بانك مركزي مقتضي است ترتيباتي اتخاذ كنند تا از تاريخ 25/4/1390 هرگونه مبادلات بين بانكي اعم از اعطاي تسهيلات، تسويه تسهيلات، انتقال وجوه از حساب يك بانك به بانك ديگر و ساير موارد را منحصراً از طريق صدور دستور پرداخت در سامانه ساتنا (BtoB) عملياتي نمايند (در صورت كفايت موجودي حساب نزد اين بانك تسويه خواهد شد) و از صدور چك‌هاي بانكي رمزدار و بين بانكي براي موارد فوق اكيداً خودداري نمايند.
نظرات بینندگان