arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

زیدان: طبق قولی که دادم به ایران می‌آیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : زیدان كه بحث حضورش در ایران برای نمایشگاه فوتبال مطرح شده است، در این مصاحبه كه امیر شیروانی كارگزار ایرانی مقیم ایتالیا آن را به صورت كتبی از مرد سال سابقه فوتبال جهان پرسیده است، زیدان از حضور قریب‌الوقوعش به ایران گفته است. طبق نوشته این روزنامه احتمال حضور مارچلو لیپی نیز در ایران وجود دارد. البته این از آن وعده‌هاست كه باید ببینیم و تعریف كنیم. این گفت‌وگو را به نقل از روزنامه روزگار امروز بدون كم و كاست بخوانید:

چطور شد كه آمدن به ایران را قبول كردید؟
دوست داشتم  ایران را از نزدیك ببینم و مشتاقم كه به ایران بیایم همینطور افتخار میكنم كه به ایران بیایم چرا كه من هم مسلمان هستم و بودن در كنار مسلمانان در هر جای دنیا لذت بخش است.

قطعا به ایران خواهید آمد؟
البته قرار بود تاریخ دیگری به ایران بیایم اما مثل این كه نمایشگاهی كه قرار است برگزار شود به تاخیر افتاده و به اوایل پاییز موكول شده.
 
چون آمدن شما یك بار به تاخیر افتاده و آن هم به دلیل تغییر زمان نمایشگاه بین المللی فوتبال تهران بوده است هواداران شما در ایران نگراناند كه شما به ایران نیایید.
نه من حرفه ای هستم و طبق قول و قرارهایی كه داشته ام به ایران میایم،‌ میگویم  99 درصد چراكه یك درصد ممكن است اتفاق غیر مترقبه ای بیافتد اما همه چیز برای آمدن من مهیاست.

چقدر فوتبال ایران را می شناسید؟
شناخت زیادی از فوتبال ایران ندارم فقط تنها چیزی كه از فوتبال ایران به یاد دارم بازیهای خوب این تیم در جام جهانی 98 بود كه تیم بدی نبود و فكر كنم توانست در یك بازی حساس تیم آمریكا را شكست دهد. بازی ایران آمریكا بازی حساسی بود و من به خوبی به یاد دارم كه در فرانسه همه بدنبال نتیجه بازی ایران و آمریكا بودند و این بازی را تماشا كردند

از بازیكنان ایرانی كسی را میشناسید؟
نه كسی را نمیشناسم

آن زمان كه فوتبال ایران را در جام جهانی 98 دیدید چه نظری درباره فوتبال ایران داشتید؟
به نظر من فوتبال ایران جای رشد دارد و قابل رشد است و البته خیلی زمان میبرد كه فوتبال ایران به سطح بالایی برسد. ضمن اینكه یادم می آید در جام جهانی 2006 هم ایران حاضر بود اما مثل اینكه نتایج خوبی نگرفت.

یكی از دلایل محبوبیت شما در میان مسلمانان و مخصوصا ایرانیان درگیری شما با ماتراتزی در فینال جام جهانی 2006 است، میخواهیم از زبان شما جریان دقیق این درگیری را بدانیم، آیا ماتراتزی به شما لقب تروریست داد و فقط یك ناسزای خانوادگی داد؟
به من به صورت مستقیم الفاظ ناشایستی گفته شد، همانطور كه میدانید بازیكنان فوتبال در پایان بازیهای مهم و حتی شاید غیر مهم پیراهنهایشان را با هم عوض میكنند در آن لحظه كه ماتراتزی پیراهن من را میكشید به او گفتم پس از شكست تیمت پیراهنم را به تو خواهم داد تا آرام شوی اما ماتراتزی به من گفت من پیراهن تو را نمیخواهم، من پیراهن (...) تو را میخواهم كه من هم در واقع غیرتی شدم و با او به شیوه خودم درگیر شدم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همه جا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
0
یک مصاحبه خیالی
نظرات بینندگان