arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۷۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

این مرد، زنان و حتی دختربچه‌ها را با بند کفش می‌بست تا تسلیم خود کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس پليس آگاهي استان كرمان از دستگيري مرد متجاوز نقابداري كه دست و پاي قربانيانش را با بند كفش مي‌بست، خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ هوشنگ پوررضاقلي با بيان اينكه چندي پيش ماموران پليس آگاهي استان كرمان در جريان فعاليت‌هاي مجرمانه مرد 30ساله‌اي به نام «مجيد» قرار گرفتند، افزود: براساس گزارش‌هاي دريافتي اين مرد با مراجعه به آرايشگاه‌هاي زنانه، خياطي‌ها، دفاتر شركت بيمه و آموزشگاه‌هاي خصوصي موسيقي در ساعاتي كه امور اداري در آنجا انجام نمي‌شد، زنان را مورد حمله قرار می‌داد و قربانی نیت سیاه خود می‌کرد.

وي با بيان اينكه تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي اين شیطان نقابدار آغاز شده‌است، گفت: بررسي‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد اين مرد در فواصل زماني بسيار زياد و در محل‌هاي متفاوت اقدام به عمل مجرمانه خود مي‌كند.

پوررضاقلي درباره نحوه ارتكاب جرم توسط اين مرد، گفت: تحقيقات ماموران پليس از شكایت‌های مشابه نشان مي‌داد كه مجيد به صورت ناگهاني و نفس‌نفس‌زنان وارد اماكن مي‌شد و با بيان جمله‌اي ثابت و تكراري تحت اين عنوان كه «من از دست پليس فرار كرده‌ام و قصد دارم چند دقيقه‌اي اينجا پنهان شوم» تلاش مي‌كرد اعتماد ساكنان آن محل را به خود جلب كند.

رئيس پليس آگاهي استان كرمان بيان كرد: مجید به این شكل توام با مظلوم‌نمايي در يك صحنه 2 شخصيت متناقض نشان مي‌داد به‌گونه‌اي كه در لحظه ورود استمداد و كمك مي‌خواست و با مظلوم‌نمايي قرباني را مجاب مي‌كرد خطري متوجه وي نيست اما پس از جلب اعتماد قرباني، ناگهان با قمه و تپانچه آنان را تهديد كرده و سپس عمل شوم خود را انجام مي‌داد.
به گفته وي در برخي پرونده‌ها مرد نقابدار با آنكه به محل وارد مي‌شد اما بنابه دلايلي نمي‌توانست عمل مجرمانه خود را انجام دهد.
پوررضاقلي افزود: تحقيقات ماموران براي شناسايي اين شیطان نقابدار ادامه داشت و ماموران با تحقيقاتي كه از زنان قربانی انجام دادند، دريافتند مجرم مردي است كه در فصل تابستان با استفاده از كلاه لبه‌دار و در زمستان با استفاده از كلاه بافتني و ماسك فيلتردار صورت خود را مي‌پوشاند به گونه‌اي كه زنان قادر به شناسايي چهره وي نبودند.
به گفته وي، تحقيقات نشان داد مجرم دسته قمه خود را با استفاده از بند پوتين مي‌پوشانده تا اثر انگشتي برجاي نماند.
وي با بيان اينكه در بيش از 90 درصد صحنه‌هاي جرم، متهم دست‌ و پاي قرباني را با بندكفش مي‌بست، گفت: بررسي پرونده‌هاي مشابه نشان داد مجید در فاصله‌هاي 4روز، 10 روز، يك ماه، 2ماه و 3 ماه اقدام به ارتكاب عمل شيطاني خود كرده و از نظر جغرافياي وقوع جرم نيز بسيار متنوع عمل مي‌كرده است.
رئيس پليس آگاهي كرمان تصريح كرد: تحقيقات نشان داد اين مرد ساعت و مكان تكراري در جرائم به كار نمي‌برده و فواصل زماني را هوشمندانه انتخاب مي‌كرده است به نحوي كه يك بار 4 روز پس از يك جرم مرتكب جرم ديگري مي‌شده و گاهي با سنجش موقعيت 3 ‌ماه براي ارتكاب جرم بعدي منتظر مي‌ماند.
پس از تجزيه و تحليل، كارآگاهان به اين نتيجه رسيدند كه متهم شب‌ها اماكن مورد نظر را شناسايي كرده و روزها بدون لحظه‌اي ترديد و توقف وارد آن مكان‌ها مي‌شده است. ‌بر اين اساس علاوه بر پيگيري‌هاي روزانه ماموران، تيم‌هاي ويژه‌اي نيز از پليس آگاهي در قالب تيم‌هاي جست‌وجو‌ي شبانه اقدام به گشتزني در حوزه استحفاظي كردند.
وي افزود: مجید در آخرين مورد آزار و اذيت، در 19 تيرماه سال جاري قصد تعرض به دختربچه‌اي 11 ساله در راهروي خانه‌شان را داشت كه با داد و فرياد كودك مواجه شده و با توجه به هوشياري ساكنان مجتمع از محل متواري مي‌شود.
پوررضاقلي با اعلام خبر دستگيري مرد نقابدار در 21 تيرماه در كرمان گفت: پس از آنكه مردم از طريق 110 ماموران را در جريان خبر اقدام به تعرض به دختري 11 ساله قرار دادند با توجه به نحوه وقوع حادثه، كارآگاهان اين فرضيه را كه ردپاي مرد نقابدار در اين حادثه وجود دارد در دستور كار خود قرار داده و در بررسي‌هاي تخصصي و فني پليسي و اطلاعاتی دريافتند آن مرد متعرض کسی جز شیطان نقابدار نيست.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان افزود: ماموران با كسب اطلاعات بيشتر و تجميع اطلاعات، سرانجام مجيد را در حالي كه قصد شناسايي محل جديدي براي ارتكاب عمل مجرمانه خود را داشت، شناسايي و محاصره كردند.
وي با اعلام اينكه مجيد با توجه به ورزيدگي و قدرت بدني‌اش توانست از حلقه محاصره پليس فرار كند، گفت: اين شیطان به اخطارهاي پليس توجهي نكرد و ماموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح، مجرم را از ناحيه پاي راست مورد اصابت گلوله قرار دادند و سپس وي را دستگير كردند.
پوررضاقلي با بيان اينكه مجرم متاهل و داراي شغل است و در حضور پليس و مقامات قضايي صراحتا به ارتكاب جرائم خود اقرار كرده‌است، گفت: مجرم پس از دستگيري مدعي شد اسلحه‌اش تقلبي است.
رئيس پليس آگاهي كرمان گفت: علاوه بر تعداد طعمه‌های این مرد كه با حضور در پليس آگاهي از وی شكايت كرده‌اند، خود مجيد نيز به 5 تجاوز ديگر اعتراف كرده كه احتمالا قربانيان از ترس آبرو صلاح ندانسته‌اند اين جرم آزاردهنده را اعلام كنند.
رئيس پليس آگاهي استان كرمان در پايان تاكيد كرد: اين مجرم در مدرن‌ترين و پيشرفته‌ترين عمليات پليسي دستگير شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
21
واقعاً احسنت به اين پليس مقتدر كه با مدرنترين و پيشرفته ترين عمليات اين مجرم را بعد از حداقل 20 مورد تجاوز ، با كمك مردم دستگير كرده !!!
پاسخ ها
آزرمین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
گل گفتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
2
بنظر می رسد پلیس کشورمان اگر بخواهد می تواند جزء بهترین ها باشد ولی انگیزه در نیروهای زبده آن وجود ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
4
مجرم دوباره با تجربه بیشتری که در زندان بدست می آورد به کارش ادامه خواهد داد.
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
0
اگرمتجاوزان بلافاصله به سزای عمل خودبرسندشایدکمترشاهداین فجایع باشیم.شمارابه خدازمان مجازات هارابه زمان وقوع چنین جرایمی نزدیک ترکنید
ذاكري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
1
انشا... اين كه حكمش اعدامه و ديگه تجربه اي واسش نميمونه كه به كارش ادامه بده
محاكمه سريع و اجراي حكم در اسرع وقت خيلي ميتونه در جلوگيري از وقوع جرمهاي مشابه كمك كنه
در كره جنوبي همچين افرادي رو نميكشن بلكه ميان اونها رو عقيم(اخته) ميكنند كه البته اين هم ميتونه موثر باشه
نظرات بینندگان