arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد صفار از هشدار آیت‌الله مهدوی‌كنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران، به اظهار نگرانی  رییس مجلس خبرگان رهبری در مورد عواقب منفی فعالیت جبهه پایداری، واكنشی انتقاد آمیز نشان داده است.

به گزارش فرارو، وی با تاكید بر اینكه "مطمئن هستم شخصیت های برجسته ای چون آقایان مصباح و خوش وقت در همراهی با جبهه پایداری انگیزه ای برای تقابل با جریان وحدت اصولگرایی ندارند" گفت: این دو بزرگوار اگر كمترین گمانی مبنی بر تقابل جبهه پایداری با جریان عمومی اصولگرایی داشته باشند حتما خودشان را كنار می كشند.

 محمد حسین صفار هرندی در گفتگو با مهر، در خصوص تشكیل جبهه پایداری نیروهای انقلاب اسلامی و اظهار نگرانی برخی از بزرگان جریان اصولگرا در خصوص ایجاد تفرقه گفت: اعلام موجودیت كردن یك جریان فكری - سیاسی وحشتناك نیست و از كسانی كه از اعلام این موضوع ناراحت هستند تعجب می كنم.

وی ادامه داد: این موضوع همانند این است كه كسی از اعلام موجودیت جبهه پیروان خط امام و رهبری نگران شود و بگوید وحدت در حال شكسته شدن است ولی باید گفت این جبهه خود را در درون جریان اصولگرایی تعریف كرده و دیگر احزاب نیز خود را در درون احزاب اصولگرا تعریف می كنند، لذا در این مواقع نگرانی وجود ندارد كه در دایره كلی جبهه اصولگرایی جبهه دیگری تشكیل شود و مواضع خود را جداگانه اعلام كند.

به گزارش فرارو، این فعال سیاسی، در انتقاد از آیت الله مهدوی كنی گفت: اگر همه ذائقه ها یكسان بود كه دیگر نباید نام خود را جبهه می گذاشتند، بسیار واضح است كه تفاوت سلیقه هایی وجود دارد. برخی گروه ها سلیقه شان این است كه در بحبوحه حرف و حدیث هایی كه در خصوص عملكرد جریان فتنه و حامیان آن وجود دارد با چهره ای سیاسی كه همچنان عملكردش مورد سئوال است، ملاقات كنند، چطور ما در آن زمان نمی گوییم خدشه ای به جبهه اصولگرایی وارد شد در حالیكه جبهه اصولگرایی با آن شخصیت سیاسی مرزبندی داشته است ولی هنگامی كه آن گروه با این فرد دیدار كرد هیچ گونه تعرضی به آن صورت نگرفت.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینكه از این منظر باید از اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی استقبال كرد، گفت: بنده به اعتبار اینكه نمی توانم عضو تشكیلات و حزبی باشم، تعلقی به این جبهه ندارم ولی دوستانی هم كه در این جبهه دارم هیچ كدام ادعا ندارند كه نماینده تمام افراد خارج شده از دولت هستند.

صفار هرندی ادامه داد: افراد تشكیل دهنده جبهه پایداری معتقدند كه ما تابلویی هستیم كه می خواهیم از گفتمان سوم تیر طرفداری كنیم و اعتقاد داریم كه كه عده زیادی از مردم دلشان به این گفتمان گره خورده است، بنابراین می خواهیم این ذائقه را نمایندگی كنیم.

این فعال سیاسی با تاكید بر اینكه اگر جبهه پایداری به عنوان عَلَمی در مقابل جبهه اصولگرایی مطرح شود، باطل است، اظهار داشت: ما خودمان را ملزم به حفظ وحدت و یكپارچگی جبهه بزرگ اصولگرایی می دانیم و این اصل مهمی برای ما است، بنا براین پرچم زدن در مقابل اصولگرایی را به عنوان تقابل منفی می دانیم.البته هیچ عیبی ندارد كه پرچم های داخلی جبهه اصولگرایی در كنار یكدیگر برافراشته شود.

وی در پایان تاكید كرد: در میان دوستانی هم كه این جبهه را ایجاد كرده اند با برخی از آنها صحبت داشتم و به هیچ وجه خودشان را در تقابل با جریان عمومی اصولگرا نمی دانند و در عین حال معتقدند هیچ عیبی ندارد اگر حرفی كه ممكن است با دوستان اصولگرا تفاوت داشته باشد،ما از زبان خودمان بگوییم.

به گزارش فرارو، در هفته جاری تشكیل دو جبهه در جریان اصولگرایی موجب افزایش نگرانی در بین اصولگرایان شده است. "جبهه پایداری" یكی از این جبهه ها است كه حساسیت بیشتری برانگیخته است.

این جبهه كه متشكل از برخی اعضای اخراجی دولت نهم و دهم است از حمایت نمایندگان فراكسیون انقلاب اسلامی و قراگاه عمار نیز برخوردار است.

صادق محصولی، روح الله حسینیان، كامران باقری لنكرانی، مرتضی آقاتهرانی، كوچك زاده و.. از اعضای این جبهه هستند.

بنا به نوشته سایت رجانیوز یكی از اهداف جبهه "پایداری" در حال گفت‌وگو برای اصلاح ساختار كمیته اصولگرایان است تا برای انتخابات آینده نیز در این چارچوب فعالیت كند.

به راه افتادن این جبهه هفته گذشته آیت الله مهدوی كنی را وادار به واكنش كرد. رییس مجلس خبرگان در این باره گفت: «این روزها اخباری مبنی بر اعلام موجودیت جمعیتی منتشر شده است كه بنده در همین جا تمامی اصولگرایان را از اختلاف و انشعاب نهی می كنم.»

پس از این واكنش بود كه مرتضی آقا تهرانی طی نامه ای به آیات مهدوی كنی و یزدی ضمن معرفی سه نفر(محصولی، لنكرانی و زارعی) برای حضور در كمیته اصولگرایان و حجت‌الاسلام حسینیان را به ‌عنوان نماینده در كمیته نظارت و داوری، معرفی كرد.

آیات مهدوی كنی و یزدی تاكنون واكنشی به این نامه نشان نداده اند اما روز گذشته موسسین جبهه "پایداری" به دیدار آیت الله مهدوی كنی رفتند؛ دیداری كه تاكنون جزییات آن اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
1
آقای صفار هرندی اگرنمی تواند تعلقی به این جبهه داشته باشد چرا این همه از کلمه ما استفاده کرده است بسی جای تعجب است .
نظرات بینندگان