arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

مطهری: تعداد بیشتری از نمایندگان متقاضی سئوال از رئیس جمهور هستند

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس، بازپس گیری برخی امضاهای طرح سوال از رئیس​جمهور را تایید كرد و در عین حال گفت كه تعداد بیشتری از نمایندگان متقاضی امضای این طرح​اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس، بازپس گیری برخی امضاهای طرح سوال از رئیس​جمهور را تایید كرد و در عین حال گفت كه تعداد بیشتری از نمایندگان متقاضی امضای این طرح​اند.

علی مطهری نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین در واكنش به مصاحبه روز گذشته محمدحسن فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس كه گفته بود او دیگر طرح سؤال از رئیس​جمهور را دنبال نمی​كند، اظهار داشت: این حرف صحت ندارد. هیات رئیسه از ما خواست كه چند روز تأمل كنیم تا ساز و كار جریان یافتن این طرح را با توجه به متعدد بودن سؤالات و نحوه ارجاع آنها به كمیسیون​ها فراهم كنند، ما هم پذیرفتیم. فعلاً منتظر اقدام هیات رئیسه هستیم.

وی همچنین در واكنش به اینكه گفته می​شود برخی از نمایندگان امضای خود را از این طرح پس گرفته​اند، نیز گفت: چند نفری به همت آقای فرهنگی و به خیال اینكه نظر هیات رئیسه است، امضای خود را پس گرفته​اند كه البته هنوز قطعی نیست و برخی از آنها گفتند ما خیال كردیم آقای فرهنگی مأمور هیات رئیسه برای این كار است . به هر حال تأثیری در روند كار ندارد . در مقابل ، تعداد بیشتری آماده امضای این سؤال هستند و جمع جبری آنها تغییری در تعداد امضا كنندگان ایجاد نمی كند . البته اگر كسانی امضای خود را پس گرفته باشند در واقع شخصیت خود را به موكلین خود و كل ملت ایران نشان داده اند . برخی از امضاكنندگان معتقدند كه اسامی این افراد  منتشر شود ولی من فعلاً با این كار مخالفم .

نماینده تهران با بیان اینكه در دوره قهر رئیس​جمهور، تنها حدود ده نفر این طرح را امضاء كردند و سؤال مربوط به آن ایام این بود كه چرا ایشان از حكم حكومتی تمرد كرده است؟، ادامه داد: این سؤال همچنان پا برجاست . بنابراین این طور نیست كه تعداد زیادی از صد نفر در آن یازده روز امضا كرده اند .

به گفته وی، متن سؤالات از رئیس​جمهور در این طرح، نشان می​دهد كه امضاها ربطی به آن ایام ندارد و اینكه گفته می​شود امضای طرح سوال از رئیس​جمهور، مربوط به آن روزها بوده است، فقط بهانه است. به هر حال طرح سؤال از رئیس جمهور با جدیت دنبال می شود و آقای فرهنگی بهتر است به وظایف خود در هیئت رئیسه از جمله اجرای آئین نامه داخلی مجلس بپردازند .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
1
مگه سؤال پرسیدن چقدر طول می کشه اگر بخوان واقعا بپرسند یا قضیه چیز دیکه ای است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
0
چرا علی مطهری نخود هر آشی هست وفکر میکنه درهرموردی باید اظهار نظر کند.
نظرات بینندگان