arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
قبض و بسط در حلقه اصولگرايان

جلالي اخراج، آقا تهراني دعوت شد

كاري كه امثال حاميان احمدي نژاد مانند مرتضي آقاتهراني هم تكرار كرده و از اخراج چهره هايي مانند جلالي استقبال مي كنند و آن طرف فردي مانند مطهري معترض مي شود كه چرا اصولگرايي را با شرط موضع گيري در برابر چهره هاي اصلاح طلب، مي خواهند معني كنند و اگر قرار بر اين باشد همين حاميان دولت بيشتر از بقيه خواص مردود هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد نوشت: ريش سفيدهاي اصولگرا مدام چتر اصولگرايي را باز و بسته مي كنند: از يك طرف شوراي وحدت اصولگرايان، كاظم جلالي نماينده لاريجاني را بازپس فرستاده و به رييس مجلس پيغام دادند كه جلالي به دليل عدم موضع گيري در برابر جريان فتنه، راهي به شوراي وحدت اصولگرايي به عنوان نماينده جريان لاريجاني ندارد و بايد رييس مجلس كسي را بفرستد كه موضعش نسبت به آنچه آنها جريان فتنه مي نامند خيلي مشخص باشد: خبري كه منسوبين لاريجاني حاضر به تاييد يا رد آن نيستند تا به اين ترتيب دايره اصولگرايي را ريش سفيدان اصولگرا، مدام بسته تر كنند و براي هر كسي كه زير سايه شان كار انتخاباتي مي كند خط و نشان بكشند.

كاري كه امثال حاميان احمدي نژاد مانند مرتضي آقاتهراني هم تكرار كرده و از اخراج چهره هايي مانند جلالي استقبال مي كنند و آن طرف فردي مانند مطهري معترض مي شود كه چرا اصولگرايي را با شرط موضع گيري در برابر چهره هاي اصلاح طلب، مي خواهند معني كنند و اگر قرار بر اين باشد همين حاميان دولت بيشتر از بقيه خواص مردود هستند.

يكشنبه شب آقاتهراني، غلامحسين الهام و صادق محصولي به ديدار ريش سفيد اصولگرايان مي روند و توضيحاتي مي دهند كه اخبار اشتباه به گوش شان رسيده و آنها تنها اخراج شده هاي كابينه و دوستداران انقلاب اسلامي هستند و ابدا هم قرار نيست كارشان به صف كشي رو در روي آيت الله هاي جامعتين برسد و با نشان دادن پرچم سفيد رفتاري مي كنند كه آيت الله بگويد دست خدا به همراهتان و هر انتقادي از من نسبت به شما تكذيب مي شود و در گامي ديگر به آنها بگويد دست نگه مي دارم تا نماينده تان در شوراي وحدت اصولگرايي مشخص شود. حاميان احمدي نژاد هم سرخوش از تمام شدن دلهره يك ماهه شان به دليل نداشتن سهم در اردوگاه اصولگرايي، هنوز از ديدار با مهدوي كني بيرون نيامده، براي بقيه اصولگرايان خط و نشان مي كشند كه اگر ببينيم يكي از 15 نفر شوراي وحدت هنوز نسبت به حوادث پس از انتخابات 88 موضع گيري نكرده است، با حضور آنها بشدت مخالفت مي كنند.
   
    به اين ترتيب آن طور كه آقاتهراني گفته است به همين زودي ها نماينده شان در شوراي وحدت اصولگرايي نهايي مي شود تا به همه شايعاتي كه رقباي اصولگرا دامن مي زدند كه به حاميان احمدي نژاد سهم نمي دهيم، جواب جامعي داده باشند.

نخستين موضع گيري در برابر اين اتفاق را هم صفارهرندي داشت. وي كه خودش از اخراج شده هاي كابينه است، سريع با رسانه ها گفت وگو كرد كه اگر حسينيان و آقاتهراني و دوستان شان مدعي نشوند كه تمام اخراجي هاي كابينه هاي احمدي نژاد را پوشش مي دهند، با آنها مشكلي ندارد، چرا كه او يكي از اخراجي هاي كابينه است و اصلاهم قصد ندارد جزوگروه جبهه پايداري اسلامي شود.

صفارهرندي شايد رودربايستي كرد و ترجيح داد جز اين ابراز نظر، وقتي آغوش مهدوي كني در برابر تشكيلات جديد حامي احمدي نژاد باز شده، حرف ديگري نزند. اما علي مطهري بي تعارف گفت خوشحال است كه جبهه پايداري اسلامي تشكيل شد چون اگر به معناي جدا شدن از اصولگرايان باشد امري مبارك است، چرا كه سران اين گروه در فكر و عمل اصولگرا نيستند و برداشت هاي خاصي از مباني اصولگرايي دارند.

به گفته وي درست است كه مواضع شان در مسائل فرهنگي و التزام به احكام شرعي خوب است، ولي در مجموع اگر اينها يك گروه مستقل را تشكيل بدهند و از عنوان اصولگرايي خارج شوند اين امر موجب خلوص بيشتر جريان اصولگرايي خواهد شد. نوع بينش و عمل آنها باعث شد كه در حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري، اين گروه موجب تشديد اين حوادث شوند.

به اين ترتيب طناب كشي جدي تر مي شود. آن طرف آقاتهراني جواب مطهري را اين طوري مي دهد كه سوم تير 84، حماسه 22 خرداد 88 و مقابله با فتنه جزو افتخارات آنهاست و همفكران اين جريان نه به عنوان يك حزب بلكه يك تشكل سياسي و گفتماني داراي چارچوب هاي گفتماني منطبق با اصول امام(ره) و رهبري و مرزبندي با جريان هاي فتنه و انحرافي، براي هماهنگي و انسجام نيروهاي انقلاب حول محور ولايت دور هم جمع شده اند.

مطهري هم اين حرف ها را بي پاسخ نمي گذارد و مي گويد اين ادعا ها را قبول ندارد، چون آنها شروطي مانند تبعيت از ولايت فقيه، مرزبندي با جريان فتنه، مرزبندي با جريان انحرافي و مرزبندي با خواص مردود را براي بقيه اصولگرايان گذاشته اند اما غير از مرزبندي با جريان فتنه، بقيه شرايط بر خودشان صدق نمي كند.

با اين حال فعلااين آقاتهراني است كه گوي سبقت را ربوده و هم دل آيت الله مهدوي كني را به دست مي آورد و همانطور كه مي گويد فعلاغربال اصولگرايي، خودشان را دست چين مي كند و خط كش گذاشته شده كه هر كس چقدر عليه اصلاح طلب ها موضع گرفته تا بودن در كنار ريش سفيدهاي اصولگرا، افتخاري نباشد كه به حساب هر كسي نوشته شود.

تا از همان دري كه آقاتهراني، حسينيان، الهام و محصولي وارد مي شوند، كاظم جلالي به عنوان نماينده لاريجاني خارج شود. با اين حال مطهري، حرف هاي مهمي زده كه بايد از اين پس جبهه پايداري اسلامي اگر نخواهد بشنود و بگذرد بايد جواب سوال هايي اينچنيني را كه مطهري مي گويد، بدهد: آقايان پايداري اسلامي براي ديگران شرط مرزبندي با خواص مردود را مي گذارند.

خب اين شرط براي خود سران اين گروه هم صدق نمي كند، چون به نظر من خود اينها از خواص مردود بحران اخير هستند. كساني از اين فتنه سربلند بيرون آمدند كه به ريشه هاي آن توجه كردند و به تخلفات دو طرف با عدالت و انصاف نگريستند و دو طرف را به نسبت جرم شان محكوم كردند. اينها اينگونه نبودند، طرف خودي را پاك و بي گناه معرفي كردند و طرف مقابل را شر مطلق.
نظرات بینندگان