arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

کرملین گزارش های تماس مقام های آمریکایی با سفیر روسیه را شکار اشباح خواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کاخ کرملین اعلام کرد: گزارش های رسانه های آمریکا در مورد ارتباط مقام های این کشور با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن در واقع جست وجو برای شکار اشباح است.

به گزارش انتخاب، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گزارش رسانه های آمریکا در مورد تماس نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با کیسلیاک را هیاهوی توخالی خواند.
 
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پسکوف نوشت: پس از ارزیابی فراگیر دونالد ترامپ در باره این مساله (مقالات رسانه ها در باره تماس با کیسلیاک) چیز جدیدی برای افزودن به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا نداریم.
 
وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز گزارش رسانه های آمریکایی در مورد تماس مقام های این کشور با سفیر روسیه را شکار اشباح خواند.
 
سرگئی لاوروف گفت: در باره وضعیت روابط مسکو و واشنگتن پیرامون تماس هایی که سفیر روسیه در آمریکا داشته است، می توانم بگویم سفیران برای برقراری روابط، تماس و ایجاد گفت وگوها با مقام های رسمی، دولتی و پارلمانی، شخصیت های اجتماعی و نمایندگان سازمان های غیردولتی و مردم نهاد کشورها منصوب می شوند.
 
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد: اکنون فقط این پرسش مطرح است، رسانه های غربی که هم اکنون به پائین ترین سطح تنزل کرده اند، آیا بیش از این هم سقوط خواهند کرد؟
 
وی به گزارش اخیر شبکه سی ان ان اشاره کرد که در آن آمده بود، جامعه اطلاعاتی آمریکا کیسلیاک را اجیر کننده افراد برای جاسوسی می داند.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دهها مقاله مانند ادعاهای مطرح شده در رسانه های آمریکایی و غربی مطرح می شود که در آن آمده است، دیپلمات های روسی جاسوس هستند و برای اجیر کردن عوامل جاسوسی فعالیت می کنند.
 
زاخارووا در پایان گفت: در شرایط کنونی نیز شاهد دامن زدن به جنجال تماس کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن با آمریکایی ها در رسانه ها هستیم.
 
برخی رسانه های آمریکایی از جمله شبکه سی.ان.ان و روزنامه نیویورک تایمز در هفته های اخیر بارها در باره تماس مقام های دولت ترامپ با سفیر روسیه گزارش داده اند.
 
تازه ترین گزارش را روزنامه واشنگتن پست چهارشنبه گذشته در باره دیدار و گفت وگوی جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا با کیسلیاک منتشر کرد.
 
روزنامه آمریکایی نوشت: سشنز در طول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سمت مشاور انتخاباتی ترامپ را به عهده داشت، دو بار با سفیر روسیه در واشنگتن تماس داشته است.
 
پیشتر مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ پس از افشای مذاکرات با کیسلیاک زمانی که هنوز دولت باراک اوباما بر سر کار بود، مجبور به استعفا شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان