arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

دولت تنها این سایز سیب زمینی را می‌خرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم فلاورجان در مجلس، با بیان این كه هم‌اكنون دولت به‌طور عجیبی خرید تضمینی سیب‌زمینی را آغاز كرده است، یاد‌آور شد: دولت برای خرید سیب‌زمینی قید و شرط گذاشته است؛ مسئولان باید برای حل مشكل كشاورزان در فروش محصول‌های خود برنامه‌ریزی مناسبی را انجام بدهند.

سیدناصر موسوی‌لارگانی با بیان این كه شهرستان فلاورجان یكی از قطب‌های تولید محصولات كشاورزی است، افزود: استان اصفهان به‌ویژه شهرستان فلاورجان در چند سال اخیر به‌علت خشكسالی‌های پی‌در‌پی بسیار آسیب دیده‌ است.

نماینده مردم فلاروجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این كه مدتی است كه كشاورزان شهرستان فلاورجان با وجود نبود آب برای كشاورزی اقدام به كشت سیب‌زمینی كرده‌اند، تصریح كرد: این افراد بذر سیب‌زمینی را با قیمت بالای ۸۰۰ تومان خریداری و با وجود عدم حمایت‌های لازم از سوی دولت، كشت سیب‌زمینی را آغاز كردند.

موسوی با بیان این كه هم‌اكنون موعد برداشت سیب‌زمینی كشاورزان شهرستان فلاورجان فرا رسیده است، افزود: متأسفانه قیمت خریداری شده از سوی دولت بسیار پایین است، به صورتی كه با این پول حتی نمی‌توان هزینه كارگر و كارتن‌های بسته‌بندی را داد.

وی با بیان این كه هم‌اكنون دولت به‌ طور عجیبی خرید تضمینی سیب‌زمینی را آغاز كرده است، یاد‌آور شد: دولت برای خرید سیب‌زمینی قید و شرط گذاشته است، به صورتی كه مقرر كرده، اگر سیب‌زمینی از ۴۰ گرم كمتر و از ۳۰۰ گرم بیشتر باشد، آن محصول از طرح خرید تضمینی مستثناء است.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این كه اقدامات نامناسب دولت در خرید تضمینی نشانگر نبود مدیریت و نظارت مناسب است، تأكید كرد: مسئولان باید برای حل مشكل كشاورزان در فروش محصول‌های خود برنامه‌ریزی مناسبی را انجام بدهند.

"سیدناصر موسوی‌لارگانی" نماینده فلاورجان در مجلس به وزیر جهاد كشاورزی در باره تسریع در خرید سیب‌زمینی از كشاورزان فلاورجان به قیمت مناسب تذكر داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
0
سیب زمینی مگر بذر داره؟
نظرات بینندگان