arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

انتقاد حسینیان از روند فعلی هدفمندی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی به مسئولان توصیه کرد که از رفتار و گفتار تنش‌زا پرهیز کنند.
 
روح الله حسینیان، در نطق امروز خود از توسعه انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان سخن گفت و افزود: در تونس، مصر، لیبی و یمن شاهد به زانو درآمدن نظام‌های سفاک هستیم.
 
گزیده سخنان وی به این قرار است:

رژیم‌های آمریکا و غرب برای انحراف انقلاب مردم‌ها به هر توطئه‌ای دست خواهند زد، اما انقلابیون جهان اسلام پوزه ابرقدرت‌ها را به خاک خواهند کشید و همراه آنها به پای میز مذاکره نخواهد نشست.
 
ابرقدرت‌ها انتقام شکست خود را در مقابل نهضت بیداری از جمهوری اسلامی ایران خواهند گرفت و به احتمال زیاد تحریم‌ها را تشدید خواهند کرد و مسئله حقوق بشر را به عنوان یک ابزار سیاسی وسیله‌ای برای بد نام کردن جمهوری اسلامی به کار خواهند برد و عناصر ضدانقلاب را برای ناپایداری و بی‌ثبات نشان دادن ایران تحریک خواهند کرد و در جهت یاس نیروهای وفادار تلاش خواهند کرد تا نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.

  نمایندگان مجلس به خصوص هیئت رییسه باید طوری برنامه ریزی کنند تا از مباحثی که موجب دلسردی مردم می شود خودداری و وزانت مجلس را حفظ کنیم و در روند قانونگذاری تجدید نظر کنیم تا از مصوبات سست و روزمره خودداری شود.

سه سال و اندی از عمر مجلس هشتم می‌گذرد. باید برای سال باقیمانده مجلس هشتم و دوره‌های بعدی مجلس و کارآمدی آن طرحی نو و استراتژیک ارائه کرد.

 طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تعدیل قیمت انرژی ضرورت اجتناب ناپذیر کشور ما بود. این طرح که با اراده رئیس جمهور آغاز و با وجود پیش بینی انفجا قیمت‌ها با پیگیری و نظارت مستمر دولت، این اقدام به کام مردم شیرین شد؛ ولی اکنون احساس می‌شود از نظارت‌ها کاسته شده و تولید کنندگان و توزیع کنندگان افسار گسیخته به افزایش قیمت‌ها مبادرت می‌ورزند و نتیجه کاستن نظارت‌ها افزایش فشار بر مردم است که سزاوار آن نیستند؛ خصوصا دولت در بحث قیمت انرژی به خصوص نزد کشاروزان و مردم استان‌های گرمسیر باید تجدید نظر به عمل آورد.
 
    مقام معظم رهبری با پیش‌بینی توطئه دشمن امسال را سال جهاد اقتصادی نام نهادند. دولت و مجلس باید با تشکیل کمیته‌های مشترک و تخصصی به بررسی موانع تولید و تعریف تعرفه‌ها برای حمایت از تولیدات کشاروزی و صنعتی و تزریق نقدینگی در بنگاه‌های اقتصادی و هدایت نقدینگی از طریق سهام بورس بپردازند.
 
از رییس قوه قضاییه به دلیل ایستادگی در مقابل گزارشگر سازمان ملل تشکر می​کنم. قوه قضاییه باید نهادهای مردم‌نهاد حقوق بشر را مورد حمایت قرار دهد و اطلاعات به موقع در دسترس آنها قرار گیرد و معاونت بین‌المللی قوه قضاییه را تقویت و علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع به موضع تهاجمی دست زند و موارد نادیده گرفتن حقوق بشر توسط غرب و به خصوص آمریکا را جمع‌آوری کنند و آنها را به چالش بکشانند.
 
اختلاف روش‌ها و منش‌ها امری معمولی است و اینک که در جایگاه رفیع مسئولیت ها قرار گرفته‌اند باید وحدت استراتژیک را حفظ کنند و از رفتار و گفتار تنش‌زا پرهیز کنند. کینه‌های منافقانه چهره گشوده‌اند. نعره‌های مستانه حق ستیزان اصولگرایان را بر انتخابشان سرزنش می‌کنند، در حالی‌که اصولگرایان باید بدانند هیچ شکی در انتخاب صحیح‌شان وجود ندارد و باید کسانی شرمنده باشند که با سران ابرقدرت‌ها همصدا شده‌اند و در جبهه دشمن، منافقان و توده‌ای‌ها آتش فتنه را شعله ور ساخته و جبهه حق را تضعیف کرده‌اند.
نظرات بینندگان