arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

پس وظيفه پليس چيست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمدرضا- الف» از خوانندگان گرامي در تماسی با «انتخاب» به بيان روايتي ديگر از معضل حمل «سلاح سرد» پرداخته است.

او كه خود چند روز پيش، مورد حمله يكي از پرخاشگران خياباني قرار گرفته مي گويد: در مغازه ام مشغول كار بودم كه پسر جواني وارد مغازه شد و مدتها بي هدف بين ابزار و كالاها مي چرخيد. به او نزديك شدم و خواستم اگر قصد خريد ندارد مغازه را ترك كند. اما او در يك رفتار غير قابل پيش بيني؛ با چاقوي ضامن دار به طرفم حمله كرد. من از ترس، در حالي كه فرار مي كردم، صندلي را سپر خودم قرار دادم تا ضربات او به من اصابت نكند. مردم و همسايه ها كه وضعيت را ديدند با پليس تماس گرفتند و فرد مهاجم دستگير شد. پليس پس از نيم ساعت رسيد و به من توصيه كرد براي شكايت به كلانتري... مراجعه كنم. فرد مهاجم را هم رها كرد.

من به عنوان يك شهروند معتقدم در اين گونه نزاع ها حضور پليس نقش بسيار مهمي دارد. اگر با متهمان از ابتدا جدي رفتار كنند و فردي را كه مورد حمله قرار گرفته، درگير روند طولاني شكايت نكنند، افراد پرخاشگر كمتر جسارت حمله به مردم را خواهند داشت. سؤال من اين است كه پس در اين شرايط نقش پليس چيست؟ فقط حضور ديرهنگام و بعد رها كردن متهم و درخواست از شاكي براي تنظيم شكايت؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
9
پلیس کارهای مهمتری دارد. میگید نه؟ یه سری تو خیابانها بزنید ببینید چه کارهایی اولویت دارند بعد نظر بدبد لطفا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
27
بنده جند روز پيش هنگام غروب در يكي از خيابانهاي شهرمان مشغول پارك كردن اتومبيلم متوجه كيف قاپي دو موتور سوار شدم كه با بيرحمي هر چه تمامتر خانمي را مورد ضرب وشتم قراردادند وكيف وي را ربودند ومتواري شدند ؛ بلافاصله من آن خانم راسوار اتومبيلم كردم و به كيسوك پليس كه سر خيابان مستقر بود رساندم؛ در حاليكه دو دستگاه گشت موتور سوار آنجا متوقف بودند ؛ اعلام كردند ابتدا به 110 زنگ بزنيد تا به ما ابلاغ كنند كه بتوانيم به تفحص وتعقيب بپردازيم؟؟؟ خيلي جالبه، وقوع جرم بيخ گوش پليس ولي تا از طريق 110 براي مامورين حاضر در محل امريه صادر نشود ، هيچ اقدامي نميكنند؟؟؟ سارقين هم با خيال راحت تشريف بردند به عيش ونوششان برسند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
3
عجب..
صد رحمت به هندو پاکستان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
1
1
کیف قاپی و چاقو کشی امنیت اجتماعی را زیر سوال نمیبرد بنابراین نیازی به دخالت پلیس نیست. وقت پلیس باید صرف کارهای مهمتری از جمله گشت ارشاد شود چون هنوز بوی تعفن بد حجابی از سراسر کشور به مشام میرسد. در ضمن فراموش نشود که تهران جز امنترین شهر های دنیاست و این گونه اتفاقات کاملا عادی است و به قول معروف در همه جای دنیا اتفاق می افتد و نیازی به نگرانی نیست.
نظرات بینندگان