arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰
دیدار هیئت اعزامی ایران با شیخ الازهر و دعوت لاریجانی از او برای حضور در تهران؛

شیخ الازهر: هر گونه تلاش برای ترویج شیعه در مصر را خنثی می کنیم!

روزنامه مصری الیوم نوشت: شیخ الازهر احمد الطیب با هیئت های شیعه از سوی ایران و حزب الله دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه مصری الیوم نوشت: شیخ الازهر احمد الطیب با هیئت های شیعه از سوی ایران و حزب الله دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، هیئت اعزامی ایران از طرف علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شیخ الازهر را به تهران دعوت کرد.

در این جلسه، طیب صرف نظر از تفاوت های فرقه ای، خواستار حفظ منافع کشورهای اسلامی به عنوان یک کل شد.

وی همچنین خواستار همزیستی مسالمت امیز بین فرقه های مسلمان و اخترام به اهل بیت حضرت محمد (ص) و یاران ایشان شد.

احمد الطیب در پایان علیه تلاش ها برای اشاعه ی نظریه شیعه در مصر هشدار داد و گفت: الازهز هر گونه تلاش برای ترویج شیعه در مصر را خنثی می کند!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
CANADA
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
0
اخترام به ???,,,
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
8
فکر کنم با این روشی که ایران پیش گرفته عاقبت مصر هم به یک دشمن بزرگ ایران تبدیل شود
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
1
مگر اين شيخ نميداند نام الازهر،ازهمان نام مبارک صديقه کبری حضرت فاطمه زهراست؟ ما بايد با پيروان اهل البيت رسول الله ص بيشتر ارتباط داشته باشيم تا با دشمنان اهل البيت. نور خدا همان اهل البيت هستند و هيچکس نميتواند بر روی اين انوار مبارک پرده بپوشاند چه با پول، چه با زور و نيرنگ!
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
1
سخت نگیر ای شیخ الازهر
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
1
چه بخواهی چه نخواهی مکتب اهل بیت(ع) در رأس همه مکاتب بشری قرار دارد شیخا کتب شما پر از اسرائیلیات است فکری به حال خود کنید صورت مسئله را پاک نکنید.
سنی، خاک پای اهل بیت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
1
1
جناب آقای ناشناس از آمریکا (ای پی البته نه خودتان) بله جناب شیخ طیب این را بهتر از شما می داند و اهل سنت دوستدار اهل بیت رسول الله هستند، تنها تفاوتشان با(بعضی متعصبین جاهل)ا اهل تشیع این است که به هیچ یک از یاران و شاگردان رسول خدا صلی الله علیه و سلم توهین وافترا نمی بندند. و عمر رضی الله عنه یعنی پدرزن پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم و داماد علی رضی الله عنه را قاتل نمی دانند به تمام صحابه و اهل بیت رسول الله و مادران مومنان از جمله عایشه ی صدیقه ی طاهره رضی الله عنه، همسر با وفای رسول خدا با حفظ جایگاه ومنزلتشان به دیده ی احترام می نگرند و آنان را نعوذ بالله آنگونه که بعضی چون گرگان خون آشامی که بعد از رسول خویش به لت و پار کردن یکدیگر مشغول شدند، نمی دانند و اختلافات آنها را ناشی از اجتهاد و گاهی خطا در تشخیص درست ترین راه می دانند،و آنان و اهل بیت را والاترین و بالاترین انسانهای روی زمین بعد از انبیا می دانند البته با همه ی این تعریفات و اوصاف عالی غیر از حضرات انبیاء هیچ کس را معصوم نمی دانند و هیچ کدام را خداوند یا خداگونه نمی دانند آنگونه که بعضی در مورد امامان دوازده گانه که مورد احترام اهل سنتتند غلو و افراط کرده، خدا را از کار بی کار کرده و تمام کارهای الهی را به آنان نسبت می دهند و حتی شفا ی بیماران و جزای کارهای نیک خود را از آنان می طلبند.
احمد الطیب با این بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر که او را ناتوان از تربیت شاگردانی که بتوانند بعد از او اداره ی جامعه را به دست بگیرند مخالف است نه با نام تشیع زیرا خود مذهب جعفری منسوب به امام جعفر صادق نوه ی ابوبکر صدیق در مصر تدریس می شود .
پس نیازی به شلوغ کردن وموضع گیری های آنچنانی نیست خود ما هم همین کار را داریم انجام می دهیم و دولت و حکومت ما به شدت اهل سنت ایران را محدود کرده و هر روز به بهانه های مختلف از برگزاری مراسم اهل سنت در گوشه و کنار ایران و در سرزمین خودشان جلوگیری می کند. من در این کشور زندگی می کنم و به سنی بودنم افتخار می کنم و قربان فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و خاندان پاکش می روم و جان فدای علی و حسین و عمر و عثمان و ابوبکر می کنم و به خاطر خداوند دوستشان دارم و به عقاید برادران شیعه ام احترام می گذارم و آنان که از نعصب کورکورانه به دورند دوست دارم و برای همه ی برادران سنی و شیعه ام در تمام جهان آرزوی موفقیت و هدایت می کنم وامیدوارم همه در سایه قرآن و روش و سننت پیامبر که تنها الگوی مورداتفاق همه ی فرق اسلامی است بر حوض کوثر با ایشان ملاقات کنیم و اختلافات را کناری بنهیم و از زلال قرآن بهره مند گردیم. آمید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
بهترین تحلیل را داشتی و خدا شما را طول عمر با عزت دهد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
ببخشیدمگرعایشه همراه زبیر وپسرانش به جنگ حضرت علی(ع)نرفت!درضمن مگراینهمه وهابیون به طرق مختلف درشهرهای مرزی وجنوبی کشورعلیه شیعه تبلیغ نمیکنند.تازه ما در شناساندن دوازده امام عزیزمان تاکنون خیلی هم کوتاهی کرده ایم .خدای مهربان چهارده معصوم را از نور واحدی آفرید یعنی پیامبر (ع)وحضرت زهرا(س) ودوازده امام را.هیچکس معجزات ائمه رانمیتواند انکار کند خودم در سفرهایم به مشهد سه مورد را شاهد بودم واینگونه موارد بیشمارند .
نظرات بینندگان