arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

ابطحی: ساختار رمانم ضعیف است

چند روز پیش رسانه های مختلفی به نقل از سایت مشرق خبر دادند كه من رمان نویس شده ام و بعد از شركت دركلاسهای رمان نویسی رمان سیاسی بلندی درمورد مسائل پس از انتخابات نوشته ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد علی ابطحی در واكنش به اخبار منتشره درباره رمان نویسی خود در وبلاگش نوشت:‬

چند روز پیش رسانه های مختلفی به نقل از سایت مشرق خبر دادند كه من رمان نویس شده ام و بعد از شركت دركلاسهای رمان نویسی رمان سیاسی بلندی درمورد مسائل پس از انتخابات نوشته ام.

ساختار رمانم ضعیف است و به اقای خاتمی هم داده ام كه نظر بدهند. این خبری بود كه اعلام شده بود. واقعیت این است كه من در این دوساله خیلی علاقمند به ادبیات شده ام. شاید دهها رمان بلند و كوتاه داخلی و خارجی خوانده ام و به این توفیق كتابخوانی افتخار میكنم. علاقمند هم به نوشتن رمان هستم. كاری را هم شروع كرده ام وبه كارگاههای مختلف رمان نویسی و رمان خوانی هم سر زده ام.

اما هنوز تا پایان یافتن آن فاصله هست. در مورد مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی هم سالهاست مینویسم و البته دوست دارم این بار در قالب رمان بنویسم و مینویسم. قواعد رمان نویسی را تا حدودی یاد گرفته ام و اصرار دارم اگر روزی چیزی نوشتم حد اقل قواعد یك رمان در آن رعایت شده باشد. به یك نكته در رمان نویسی پایبندم كه همه شخصیت های داستانهایم خاكستری باشند تا به نیاز خاكستری بودن و دوری گزینی از افراطیگری پاسخ داده باشم و قاعده رمان نویسی معاصر را هم رعایت كرده باشم كه در همه افراد، خوبی ها و بدی ها دیده شوند. خبر رسانی سریع سایت مشرق از منابع غیر اعلام شده كه گویا رمانم را نوشته ام و تمام شده است خیلی تعجب برانگیز بود. ادعای ارائه آن به اقای خاتمی هم كه خودشان هیچوقت نگفته اند تخصصی از رمان نویسی دارند، عجیب تر است.

البته از این اظهار نظر در مورد رمانی كه هنوز تمام نكرده ام كه گفته اند ساختارش ضعیف استُ هم ممنونم. امیدوارم در پایان كاری با ساختار قوی ارائه شود.

خیلی تلاش كردم كه بفهمم مسئولان این سایت رمان من را كه در حال نوشتنم و خودم هم باز خوانی اش نكرده ام از كجا به دست آورده اند و روی آن هم اظهار نظر تخصصی كرده كه ساختارش ضعیف است، اما طبیعی بود كه موفق نشوم. من مطمئنم این اطلاع رسانی بی دلیل كه عدم رضایت از این كار در آن نهفته است، به علاقمندی من به رمان خوانی و رمان نویسی لطمه نخواهد زد. نوشتن در مورد مسائل جاری كشور و نقد سیاست های نادرست و اشاره به حوادث مهم تاریخی و نقد و بررسی انها وظیفه اصلاح طلبی است.
 
به عنوان یك نیروی انقلاب اسلامی كه امید ها و آرزوهای نسلمان از انقلاب را بر دوش میكشیم نباید در برابر مسائل كشور بی تفاوت باشیم. البته روزی هم كه توانستم رمانم را تمام كنم، حتما علیرغم همه محدودیت های بازار نشر آن را تنها از مجاری قانونی برای چاپ پیش خواهم برد تا پیشاپیش راه را بر انتشارهر چیزی بنام من سد كرده باشم. خواندن ادبیات و رمانهای بزرگی كه در بازار نشر كتاب كشور به صورت انبوه وقانونی جود دارد را هم به همه، توصیه میكنم. مخفی نمیكنم خیلی دوست دارم به زودی در پیشخوان كتابفروشی ها رمانم با مجوز رسمی انتشار یابد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
آقای ابطحی فکر میکنید رمان افراد ضعیفی مثل شما خواننده هم دارد؟
نظرات بینندگان