arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

راز علاقه جوانفكر و مشايي به موسسه ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سايت مشرق در گزارشي با اشاره به تغيير و تحولات اخير در موسسه و روزنامه ايران نوشته است؛ جديدا اخباري از حساب‌هاي مالي موسسه ايران شنيده شده كه شايد راز اين تغييرات را تا حدودي مشخص كند و توجيهي براي حضور افرادي از جريان انحرافي در موسسه ايران باشد. بر اساس اين اخبار درآمد روزنامه ايران در سال 85 حدود 5 ميليارد و 506 ميليون و 174 هزار ريال بوده است. ولي در سال 88 اين روند تغيير كرده و ميزان سود دهي موسسه ايران افزايش يافته و به مبلغ 27 ميليارد و 600 ميليون و 410 هزار ريال رسيد. همچنين اين روند سود دهي در سال 89 نيز ادامه پيدا كرد و بيش از سه برابر نسبت به سال قبل شد. يعني سود سالانه موسسه ايران در سال 89 معادل 14ميليارد و 635 ميليون تومان افزايش يافت. مشرق ادامه داده؛ بايد يادآور شد كه اين سود كلان به دليل امتياز رانت‌گونه انتشار آگهي‌هاي دولتي است كه در اختيار روزنامه ايران قرار داشت و تنها اين روزنامه حق انتشار آگهي ارگان‌هاي دولت را داشت كه چندي پيش با اعتراض ديگر روزنامه‌هاي كشور معاون مطبوعاتي وزير ارشاد از لغو اين انحصار خبر داد.

گفتني است به‌دليل انحصار آگهي‌هاي دولتي در دست روزنامه ايران، ده‌ها نشريه در كشور تعطيل شدند.

بر اساس اين گزارش سود دهي روزنامه ايران نسبت به سال 85 يعني ابتداي كار اشتهاردي و سال 89 يعني پايان كار او، 26 برابر شد. از همين جا مي‌توان به راز علاقه‌مندي افرادي نظير بقايي، مشايي و جوانفكر براي حضور در روزنامه ايران پي برد. مطمئنا روزنامه و موسسه ايران جداي از يك رسانه مناسب براي اين جريان، يك منبع مالي نيز محسوب مي‌شود.

گفتني است هم‌اكنون با پايان مهلت سه ماهه سرپرستي جوانفكر بر روزنامه ايران خبرهايي مبني بر نامشخص بودن روابط مالي و گردش حساب‌ها در اين روزنامه به گوش مي‌رسد و شنيده‌ها حاكي است كه امضا كاوه اشتهاردي هنوز در موسسه ايران معتبر بوده و وي امضاي اسناد مالي را برعهده دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
شما که همیشه می گید زمان خاتمی زمان خاتمی الآن هم بگید که زمان خاتمی هم اینطور بود
نظرات بینندگان