arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

خوشبين ها كمتر سكته مي كنند

آن نيمه پر ليوان كه تا به حال درباره اش خيلي مطلب خوانده يا شنيده ايد، مثل اين كه با سلامت انسان ارتباط مستقيم هم پيدا كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آن نيمه پر ليوان كه تا به حال درباره اش خيلي مطلب خوانده يا شنيده ايد، مثل اين كه با سلامت انسان ارتباط مستقيم هم پيدا كرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از لس انجلس تایمز،    يك تحقيق جديد نشان داده آنها كه خوشبين تر هستند و به عبارتي همواره به نيمه پر ليوان بيشتر توجه مي كنند تا نيمه خالي آن، كمتر از ديگران در معرض ابتلابه سكته مغزي قرار دارند.

    برمبناي يافته هاي يك تحقيق جديد، بيشتر مردمي كه به زندگي خوشبين تر هستند و باور دارند كه اين نيروي مثبت است كه مي تواند بدي ها و سياهي ها را كنار بزند، كمتر از آنهايي كه نگاهي بدبينانه نسبت به امور دارند در خطر دچار شدن به سكته مغزي قرار دارند.

    محققان روان شناسي دانشگاه ميشيگان برمبناي مطالعاتي كه روي 6044 فرد بزرگسال سالم انجام داده اند به اين نتيجه رسيده اند. اين افراد در نظرسنجي اي كه انجام شده به سوال هايي از قبيل اين كه چه نظري نسبت به مسائلي چون «انتظار بهترين نتايج در زمان مشخص را دارم» پاسخ داده اند و 2 سال بعد اين محققان دوباره به سراغ همين افراد رفته اند و مشخص شده آنهايي كه در اين نظرسنجي به مسائل خوشبينانه نگاه كرده بودند كمتر از بدبين ها سكته مغزي كرده اند.

    با اين حال خوشبين و اميدوار بودن فقط با سكته مغزي در ارتباط نيست و در كل به سلامتي انسان كمك مي كند. كما اين كه در تحقيقات ديگري ثابت شده است كه خوشبين هايي كه به دليل انسداد عروق قلبي بستري مي شوند كمتر از بدبين هايي كه به همين دليل بستري مي شوند، جان خود را از دست مي دهند.

    محققان مي گويند دليل اين تاثيرات شايد به اين دليل باشد كه خوشبين ها و افراد اميدوار، بيشتر در سبك زندگي شان به روش هاي سالم گرايش دارند و به همين دليل با خطرات كمتري روبه رو مي شوند. شايد هم چشم انداز خوشبين ها نسبت به زندگي در مفهوم كلي آن، موجب مي شود تا در رفتارهايشان بيشتر به سمت كارهايي گرايش پيدا كنند كه نتايج مثبتي به بار مي آورد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد علی خوش بین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
من که فابریک خوش بین هستم.
نظرات بینندگان