arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

استقبال روساي 3 قوه از ابتكار عمل رهبري

«هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه» اخيرا در راستاي اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي تشكيل شد و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي را به رياست اين هيات منصوب كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه» اخيرا در راستاي اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي تشكيل شد و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي را به رياست اين هيات منصوب كردند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور با اشاره به تشكيل اين هيات با تاكيد بر اهتمام ويژه دولت بر رعايت قوانين و قواعد كشور با قدرداني از ابتكار عمل مقام معظم رهبري در تشكيل هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا ، اظهار كرد: دولت صميمانه و با همه وجود با اين هيات همكاري كرده و هر تصميمي را كه از سوي هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا اتخاذ شود، اجرا خواهد كرد.

هم‌چنين آيت‌الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه تشکيل هيات عالي حل اختلاف را «اقدامي حکيمانه» از سوي مقام معظم رهبري دانست و افزود: گرچه وظيفه اين هيات همان‌طوري که در نص کلام مقام معظم رهبري آمده مشورتي است؛ اما هر امري که به رفع اختلاف و رفع موانع وحدت بين قوا کمک کند پسنديده و مناسب است و اميدواريم که همه اين امور به انسجام و استحکام بيشتر جمهوري اسلامي‌ منجر شود.

دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به تشكيل هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه به دستور مقام معظم رهبري،‌ گفت: با اين اقدام بردارهاي فعاليت قوا در يك سو قرار گرفته و هم جهت مي‌شوند و كشمكش‌هاي بلاوجه در اجراي قانون جاي خود را به نظريه‌اي قاطع مي دهد.

وي اظهاركرد: مجلس شوراي اسلامي از اقدام پسنديده، داهيانه و به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كه جهت سامان بخشي به اين وظيفه مهم نهادسازي نموده و هياتي ر امامور تحقق اين امر نمودند صميمانه سپاسگزاري مي‌نمايد و قطعا در زمينه اجراي صحيح قانون و تنظيم روابط قوا در جهت تحقق سياست‌هاي كلي كمال همكاري را با هيات مذكور به عمل خواهد آورد.

به گزارش ايسنا «در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي، هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه به منظور بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط سه قوه تشكيل شده است.»

حجت‌الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي، سيدمرتضي نبوي، عباسعلي كدخدايي و سيدصمد موسوي خوشدل به عنوان اعضاي اين هيات عالي براي يك دوره‌ پنج‌ساله انتخاب شده‌اند و رياست آن به عهده آيت‌الله هاشمي شاهرودي گذاشته شده است.

اين انتظار وجود دارد كه مسوولان عالي نظام خود در تعامل با يكديگر، روابط قوا را به نحو مطلوب تنظيم و اختلافات احتمالي را رفع كنند و كمال همكاري را با هيات مذكور داشته باشند.
نظرات بینندگان