arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

وزیر خارجه : چين هيچ بدهي‌اي به ايران ندارد

وزير امورخارجه گفت: بعد از تحقيقات فراوان درباره علل پيشرفت ملت‌ها محققان دريافتند كه اخلاق، قانون‌گرايي و انسجام ملي و همچنين مقدم داشتن منافع ملي به منافع شخصي اصلي‌ترين دليل پيشرفت ملت‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير امورخارجه گفت: بعد از تحقيقات فراوان درباره علل پيشرفت ملت‌ها محققان دريافتند كه اخلاق، قانون‌گرايي و انسجام ملي و همچنين مقدم داشتن منافع ملي به منافع شخصي اصلي‌ترين دليل پيشرفت ملت‌هاست.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنا ، علي‌اكبر صالحي كه در بيست و هشتمين اجلاس روساي آموزش و پرورش مناطق كشور سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: هدف امام، احياي دين در عصر حاضر بود و به دنيا نشان داد كه دين نيز مي‌تواند عاملي براي حركت جامعه به سمت كمال و پيشرفت باشد.

وي افزود: در اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران نيز تعهد و تغيير يك ركن اساسي است. تعهد از آن باب كه به اصول كلي نظام و اهداف مقدس جمهوري اسلامي پايبند بوده و با همه كشورهايي كه روابط خصمانه‌اي با جمهوري اسلامي ندارند ارتباط برقرار كند. البته بايد توجه داشت كه رژيم صهيونيستي از اين چرخه خارج است چراكه اساسا مشروعيتي ندارد.

وزير امورخارجه با اشاره به فرازي از وصيت‌نامه امام خميني(ره) به وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: امام خميني در وصيت‌نامه خود تاكيد كردند از وابستگي به قدرت‌هاي بزرگ پرهيز كنيد و فريب ظاهر زيباي آن را نخوريد و همه دولت‌ها و ملت‌ها را به وحدت و دوستي دعوت كنيد و اين نكته را بدانيد كه انقلاب اسلامي ايران از تمامي انقلاب‌هاي دنيا جدا و متفاوت است.

صالحي با اشاره به رويكرد تداوم و تغيير در وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: راهبرد اصلي جمهوري اسلامي ايران در طول سال‌هاي گذشته مقابله با ظالم و حمايت از مظلوم است و همه به اين دليل ايران را پرچمدار جهان اسلام مي‌دانند و به آن احترام مي‌گذارند. تغيير نيز از اين باب است كه دايم بايد تحولات سياسي و تاكتيك‌هاي سياست خارجي رصد شده و طبق آن با دنيا تعامل كرد و لزوم استفاده از شيوه‌هاي جديد با حفظ اصول كلي نظام يك اصل مهم در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.

وي با اشاره به تحولات اخير منطقه تاكيد كرد: هيچ حركتي در خلاء رخ نمي‌دهد و قطعا نيازمند عامل و محرك است و اين اتفاقاتي كه در كشورهاي منطقه رخ داده است، بي‌شك با الگوبرداري از انقلاب اسلامي و منويات دين مبين اسلام بوده است.

صالحي ادامه داد: كساني كه مدعي هستند انقلاب‌هايشان، انقلاب‌هاي مدرن است و آن‌ها دنبال شعار آزادي، عدالت و كرامت انساني هستند بايد بدانند كه همه اين موضوع‌ها از مسائل مورد تاكيد اسلام است و در عمل هم مي‌بينيم كه در نتيجه انقلاب‌هاي كشورهاي مختلف، دين‌گرايي و توجه مردم به اسلام بوده است.

وزير امورخارجه در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: خوشبختانه آموزش و پرورش در اين سه دهه تحولات چشمگيري داشته و ما اميد داريم براي آشنايي با حوزه سياست خارجي و تعاملات بين‌المللي نيز در آموزش و پرورش بر اي دانش‌آموزان فكري شود.

صالحي با تاكيد بر لزوم آموزش زبان عربي و انگليسي در مدارس گفت: زبان و قدرت ارتباط با ملت‌ها يك موضوع مهم است و بايد به اين موضوع نه به روش فعلي كه صرفا به قواعد و اصول صرفي توجه مي‌شود توجه خاص داشت و لازم است مسير آموزش زبان را به سمت مسيرهاي كاربردي و قابل استفاده براي تكلم و برقراري ارتباط با ملت‌ها تغيير داد.

وزير امورخارجه در پايان با اشاره به موضوع نيروگاه بوشهر گفت: نيروگاه بوشهر شهريورماه سال گذشته سوخت گذاري شد و از آن مرحله به بعد وارد فاز جديدي از عملياتي شدن شد و وزير انرژي روسيه چند روز پيش طي تماس تلفني از توليد بخار و راه افتادن توربين‌هاي نيروگاه بوشهر خبر داد و اميدواريم با توجه به اين موضوع هرچه سريع‌تر برق آن نيز به شبكه سراسري متصل شود.

چين هيچ بدهي‌اي به جمهوري اسلامي ايران ندارد

وزير امور خارجه همچنين در حاشيه اين اجلاس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا در مورد بدهي چين به جمهوري اسلامي گفت: چين هيچ بدهي‌اي به ايران ندارد و تمامي مبالغ خود را به صورت يورو به ايران پرداخت مي‌كند و جوسازي‌هايي كه اخيرا رسانه‌هاي بيگانه براي نشان دادن تاثيرگذاري تحريم‌ها كرده‌اند، كاملا ساخته و پرداخته خود آن‌ها است و جمهوري اسلامي مقتدرانه در مسير خود حركت مي‌كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
3
قابل توجه چینیهای زرنگ: اگر هم بدهی داشتید تا امروز؛ دیگه از امروز به بعد ندارید. خیلی واضح است مساله. گرفتید که؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
4
معمولا بدهکار باید تکذیب کند و خود چینی ها که تا به حال نکذیب نکردند (البته با دیدن تکذیبهای مصلحتی مسئولان ما آنها هم کم کم تکذیب خواهند کرد) اما ببین کار ما به کجا رسیده که برای حفظ منافع باید طلبمان را هم تکذیب کنیم... من کلا از طرف همه همه جیز را تکذیب می کنم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
2
اي خدا كاش بنده هم طلبكاري مثل ايشان داشتم !!!!
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
0
آقا تکذیب می کنم چینی ها به شرکت من صد میلیارد یورو بدهکارند صد و پنجاه سال هم از بدهیشون میگذره
نظرات بینندگان