arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

آیا حسنی مبارک در دادگاه حاضر می شود؟

رئیس جمهور مخلوع مصر تحت تدابیر شدید امنیتی در قاهره محاکمه می شود و این در حالیست که برخی از مردم درباره حضور وی در دادگاه به بهانه وخامت وضع جسمانی اش تردید دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور مخلوع مصر تحت تدابیر شدید امنیتی در قاهره محاکمه می شود و این در حالیست که برخی از مردم درباره حضور وی در دادگاه به بهانه وخامت وضع جسمانی اش تردید دارند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از العربیه ، انجی القاضی خبرنگار این شبکه در مصر در گزارشی درباره مسئله محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر گفت: فاصله بین مکانی که حادثه ترور انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر در آن روی داد و باعث به قدرت رسیدن حسنی مبارک شد با مکانی که حسنی مبارک در آنجا محاکمه خواهد شد بسیار کوتاه است.

بالاخره وزارت دادگستری مصر تصمیم نهایی خود را برای محاکمه حسنی مبارک و دو فرزند وی و نیز حبیب العادلی وزیر کشور سابق در شرق قاهره اتخاذ کرد.

منطقه ای که برای محاکمه مبارک انتخاب شده است شاهد تدابیر شدید امنیتی خواهد بود و وزارت کشور و نیروهای مسلح برای تامین امنیت آن با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

برخی افراد درباره هدف از انتخاب قاهره به جای شرم الشیخ به عنوان محل محاکمه مبارک تردید دارند.

هر چند وزارت بهداشت و درمان مصر اعلام کرده است حال مبارک خوب است و هیچ مانعی برای انتقال وی به قاهره وجود ندارد اما برخی بیم آن دارند که مبارک به بهانه وخامت حال خود از شرکت در دادگاه امتناع کند.

برخی از شهروندان مصری می گویند: پیش بینی می کنیم بگویند مبارک به بهانه این که سن او بالا و بیمار است در دادگاه حضور پیدا نمی کند.

اگر مبارک برای محاکمه از شرم الشیخ به قاهره نیاید ما خودمان به شرم الشیخ می رویم و وی را می آوریم.

در ادامه گزارش آمده است: در جلسه محاکمه مبارک تنها دوربین های تلویزیون رسمی مصر اجازه ورود به دادگاه را برای پخش مستقیم محاکمه خواهند داشت و علاوه بر این صفحه های بزرگ نمایش نیز برای پخش تصاویر محاکمه در میدان های بزرگ در مصر نصب خواهد شد که میدان التحریر در راس آنها قرار دارد.
نظرات بینندگان