arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۹۷
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

زاکانی: خاتمی راه را برای خود بسته است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حفظ وحدت و اتحاد در جریان اصولگرایان خاطرنشان کرد: جریان فتنه و جریان انحرافی همواره مخالف وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این وحدت محقق نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حفظ وحدت و اتحاد در جریان اصولگرایان خاطرنشان کرد: جریان فتنه و جریان انحرافی همواره مخالف وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این وحدت محقق نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شب گذشته در شانزدهمین نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در سالن خاقانی برگزار شد، در خصوص فعالیت کمیته 8+7 اصولگرایان اظهار داشت: در هر انتخاباتی نیروهای اصولگرا ساز و کار وحدت را طراحی می کنند تا از این طریق اتحاد اصولگرایان به منصه ظهور برسد چرا که هر وقت به این ساز و کارها پایبند بودیم پیروز انتخابات بودیم و هر وقت به این اصول پشت کردیم نتوانستیم در انتخابات موفق شویم.

وی همچنین به انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود:‌ اصولگرایان در انتخابات شوراهای دور سوم نتوانستند با لیست واحد شرکت کنند به همین دلیل در هفت استان کرسی شورا ها را به جریان رقیب واگذار کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این که جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) بر فعالیت کمیته سه نفره اصولگرایان تاکید کرده بودند، افزود: با اضافه شدن نمایندگان جمعیت کمیته هفته نفره اصولگرایان که به کمیته داوری و نظارت نامگذاری شد فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می‌کند. ضمن آنکه نمایندگان احزاب و تشکل‌های اصولگرا نمایندگان خود را به این کمیته معرفی کردند.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص اعلام موجودیت جبهه پایداری و جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: مجموعه جبهه ایستادگی را دوستداران و طرفداران محسن رضایی تشکیل داده‌اند. البته این جبهه اعلام کرده است که خروجی کمیته واحد اصولگرایان را قبول دارد.

وی گفت: جبهه پایداری نیز از سوی وزرای سابق دولت و اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی شکل گرفته است که روز پنجشنبه این جبهه رسماً اعلام موجودیت کرد.

زاکانی گفت: اعضای ارشد جبهه پایداری را لنکرانی، محصولی، الهام، حسینیان، زارعی و آقاتهرانی تشکیل داده‌اند و تا کنون با برخی از بزرگان حوزه و دانشگاه جلساتی را برگزار کرده‌اند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته وزرای سابق نیز فعال هستند اما در این مجموعه تعریف نشده‌اند از این رو باید منتظر زمان باشیم تا ببینیم وزرای سابق در کدام مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست در پاسخ به سئوالی درباره طرح سئوال از رئیس جمهور افزود:‌ اکثر نمایندگان امضاء خود را پس گرفته‌اند چرا که معتقدند امروز جامعه نیاز به آرامش دارد و نباید با طرح این مسایل جامعه را به حاشیه راند. از این رو فعلاً طرح سئوال از رئیس جمهور مطرح نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت افزود: البته سئوال از رئیس جمهور حق مجلس است اما باید دانست که این سوال کی و کجا مطرح شود.

زاکانی همچنین در خصوص تشکیل هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا افزود:‌ تنظیم روابط قوا از وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است اما ایشان ترجیح دادند که این وظیفه از سوی هیئتی که شخص ایشان منصوب کردند دنبال و پیگیری شود.

وی گفت: فعالیت هیئت عالی حل اختلاف هیچ ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و این هیئت جایگزین مجمع تشخیص نشده است.

یکی از اعضای جمعیت رهپویان از زاکانی سوال کرد مخالفان وحدت در جریان اصولگرا چه کسانی هستند که وی در پاسخ گفت: عناصر فتنه و جریان انحرافی تمام تلاش خود را برای مقابله با اصولگرایان به کار بسته‌اند به طوری که از سوی جریان انحرافی اعلام شده که می‌خواهند 150 کرسی مجلس نهم را از آن خود کنند.

این فعال سیاسی افزود: جریان فتنه نیز تمام تلاش خود را بر روی شهرها و استان های بزرگ به کار بسته است همچنین جریان انحرافی فعالیت‌های خود را بر روی شهرستان‌هایی که تک نماینده یا دو نماینده دارند را متمرکز کرده است.

زاکانی با بیان این دو جریان مخالف وحدت در بین اصولگرایان هستند افزود: جریان انحرافی و جریان فتنه سرمایه های کلانی را در اختیار دارند تا از این طریق بتوانند فضاسازی کنند.

زاکانی همچنین در خصوص بازگشت محمد خاتمی به عرصه سیاسی کشور گفت: معتقدم خاتمی راه را برای خود بسته است چرا که تا کنون هیچ موضع شفافی در قبال فتنه و فتنه گران اتخاذ نکرده است.

وی با بیان اینکه خاتمی نمی‌تواند به راحتی از فتنه 88 عبور کند، افزود: وی بر طبل سران فتنه کوبید و هنوز حاضر نیست از مردم عذرخواهی کند البته مردم آنها را نخواهند بخشید چرا که سرمایه‌های اجتماعی را سوزاندند و به راحتی از آنها عبور کردند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به آرایش اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم افزود: عوامل فتنه نمی توانند در انتخابات شرکت کنند اما کسانی که در این جرگه قرار نگرفته‌اند و نظام را قبول دارند می‌توانند در هر انتخاباتی شرکت کنند زیرا نظام همواره بر جذب حداکثری تاکید دارد.

وی گفت: بعید می دانم اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کنند البته احتمال اینکه نیروهای سفید خود را در انتخابات وارد کنند زیاد است تا حداقل از این طریق بتوانند بخشی از مجلس را به دست گیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
26
0
اصلا خاتمی کی هست که اینقدر راجع بهش صحبت کنید؟!!!تکلیف این آقا و همدستان فتنه گرش معلوم شد همون دو سال پیش .آقا ملت اینها رو نمیخوان ازشون متنفرند واقعا آقای خاتمی دچار توهم شده اگر فکر کنه ما مردم بهش رای میدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
شما دچار توهم هستي كه حمايتهاي مردم را نمي بيني از اين سيد بزرگوار فقط كافي است به مثبت و منفي هاي اين كامنت ها نگاهي بيندازي آن وقت مي فهمي كه در ظاهر در اكثريت هستيد و در باطن در اقليت هستيد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
23
اقاي زاكاني انچه كه اتفاق داره مي يافته با سخنان شما زمين تا اسمان فرق مي كنه لطفا كمي در جامعه بگرديد بعد نظرات خد را در مورد خاتمي بگوييد
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
17
ايشون نسبتي با عبيد زاكاني ندارن؟ مثل هم سخن ميگنا...
مثلا : وی با بیان اینکه خاتمی نمی‌تواند به راحتی از فتنه 88 عبور کند، افزود: وی بر طبل سران فتنه کوبید و هنوز حاضر نیست از مردم عذرخواهی کند البته مردم آنها را نخواهند بخشید چرا که سرمایه‌های اجتماعی را سوزاندند و به راحتی از آنها عبور کردند.
خلاصه نفهميديم مردم سوزاندند يا سران فتنه يا چه كسي .
اگه خاتمي سوزانده واي بحال ملت ما كه هنوز دستگير نشده .. اگه نسوزانده چرا ايشون ميگن سوزانده .
ويا اين :
وی گفت: جبهه پایداری نیز از سوی وزرای سابق دولت و اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی شکل گرفته است که روز پنجشنبه این جبهه رسماً اعلام موجودیت کرد!
وزراي سابق محترم اگه كارشون بست بود كه چرا سابق شدن؟ اگه بيست نبود چرا جبهه تشكيل ميدن؟ اگه بيست بود و به ناحق ساقط شدن چرا به نفع ساقط كننده در حركتند ؟
يا اينجا : دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به آرایش اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم افزود: عوامل فتنه نمی توانند در انتخابات شرکت کنند...
خوب من نفهميدم اين زاكاني خان نماينده مجلسند؟ يا قاضي القضات؟ يا رئيس شوراي نگهبان؟ يا بيشتر؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
13
به همين خيال باشيد !!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
والا مام راضییم اصلاح طلبا رو تو انتخابات راه ندن
تا شاهد حضور میلیون میلیونی ملت اصولگرا در پای صندوقهای رای باشیم
انشاء‌الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
12
ابو عطاخوب میخونی حظ میبریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
10
ببخشید شما؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
16
به این میگن طعنه کلاغ به سیمرغ!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
10
0
در جواب بالایی
خاتمی سیمرغه؟!!!!!!!
هه هه هه هه
دمت گرم حسابی خندیدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
9
این یکی رو تو این آشفته بازار سیاست ایران کم داشتیم.
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
15
0
خاتمی یه خیانتکار به تمام معناست و تو هشت سال ریاستش مملکت رو از نظر فرهنگی - سیاسی و اقتصادی به زوال کشوند
خاتم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
10
دشمنان خاتمی خیانت کارند.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
7
يك تازه به دوران رسيده و يك كوتوله سياسي نمي تواند درباره يك شخصيت بزرگ و محبوب كه دو دوره راي چشمگيري از ملت گرفته با توهين صحبت كند. شما چه كاره ايد كه براي ملت تصميم مي گيريد؟
در جواب خاتم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
5
0
کوچولو اول شما خیانت رو برای من معنی کن؟ بعد بگو مخالفان خاتمی خیانتکارند!
ناصر یعقوبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
6
1
خاتمی هشت سالی که رئیس جمهور بود ایرانرو 100 سال عقب انداخت
هاشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
7
0
دوست عزیزی که گفته نمره های منفی و مثبت این سایت نشانه اینکه حامیان خاتمی زیادن! باید عرض کنم که شما به سایتهایی مثل رجا -فارس و جهان نیوز برو و ببین که مخالفان خاتمی چقدرن( تو قسمت نظرات)

خاتمی اگه طرفدار داشت و رای میاورد که ...........رو هل نمیداد جلو
علی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
آقای خاتمی خدمات زیادی به این کشور کردنند و اگر کارشکنیها و سلیقه ای رفتار کردنهای عده ای نبود حتمأ خدمات بیشتری هم انجام میشد؛ نکته دیگر هم این است که وقتی مردم راه را برای جریان مقابل ایشان یعنی طیف اصولگرا که نماینده ایشان آقای احمدی نژاد باز کردنند همه به چشم دیدند تفاوت ساختاری و نحوه عملکرد این دوستان را؛ اینها هم خدماتی کردنند ولی در مقام مقایسه این کجا و آن کجا؛ اینکه ما به صرف احساس و سلیقه بگوییم این بد است دور از تقوا است؛ برای بد بودن چیزی باید آنرا با نمونه خوب آن چیز مقایسه کرد و بعد به نتیجه رسید؛اگر نمونه خوب حضرات دولت فعلی باشدبا کمی مطالعه در اوضاع اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و... به راحتی در میابید که فاصله ها چقدر است؛ رجوع کنید به وجدان خودتان؛ میدانم از منظر شما دوستان مسائل اخلاقی و مذهبی جامعه در اولویت است برای انتخاب خوبی و بدی،انصافأ چهره کشور الان اسلامی تر است یا دوره آقای خاتمی؟ بازهم میگویم با وجدان و به دور از بغض نگاه کنید؛ خدا همه را عاقبت به خیر کند۰ یا علی
نظرات بینندگان