arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

رایزنی قاسمی با چه نمایندگانی خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از روز چهارشنبه رایزنی های رستم قاسمی برای تکیه بر مسند نفت با نمایندگان مجلس آغاز شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، براساس این گزارش قاسمی روز چهارشنبه رایزنی های خود را طی نشستی با اعضای هیات رئیسه مجلس آغاز کرده است.وی در این نشست با حدود دو سوم از اعضای هیات رئیسه مجلس دیدار و گفت وگو کرده که به نظر می رسد رویکرد این اعضا نسبت به وزیر شدن وی مثبت بوده است.

براساس آنکه قراراست دریافت رای اعتماد وی از روز سه شنبه و یا چهارشنبه در مجلس آغاز شود برای دیدار و گفت وگوی این وزیر پیشنهادی با بهارستانی ها ، نهادهای خصوصی و معاونین نفتی در سه روز آتی  برنامه ریزی شده است.

براساس این گزارش،فردا صبح رستم قاسمی به دیدار رئیس مجلس خواهد رفت و با لاریجانی دیدارو گفت وگوخواهد کرد.همچنین ظهر فردا(شنبه 8مرداد) قاسمی با حدود 70 تن از معاونین ارشد و مدیران توسعه ای و عملیاتی نفت نشست خواهد داشت.در این نشست قراراست معاونین نفتی با رویکرد رستم قاسمی و برنامه های اجرایی وی در اینده آشنا شوند.

یکشنبه صبح(9مرداد) قاسمی به مجلس خواهد رفت و رایزنی های خود با بهارستانی ها را در صحن مجلس ادامه خواهد داد.ساعت 13 و 30 دقیقه بعدازظهرهمین روز قاسمی در جمع فراکسیون اقلیت مجلس حاضر می شود و به سوالات اعضای این فراکسیون پاسخ خواهد داد.براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ساعت 14 و 15 دقیقه این نشست به پایان خواهد رسید و نشست های تخصصی در کمیسیون هایی چون انرژی،اقتصادی،عمران و برنامه و بودجه آغاز خواهد شد.

روز دوشنبه نیز برنامه ریزی شده تا رستم قاسمی در جمع اعضای انجمن های نفتی و تشکل های بخش خصوصی مرتبط با این بخش حاضر شود تا به نگرانی خصوصی ها در خصوص حضورش در نفت خاتمه دهد.

بخش خصوصی فعال در این بخش این نگرانی را ابراز کرده اند که در شرایطی که رستم قاسمی مدیریت قرارگاه خاتم الانبیاء را در اختیار داشته و به نوعی پیمانکار نفت بوده وقتی در جایگاه وزیر قراربگیرد و به عنوان کارفرما با بخش خصوصی برخورد کند پروژه های نفتی را در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار بدهد و نگاهی تبعیض آمیز در این بخش حکمفرما شود.این درحالی است که رستم قاسمی برای خاتمه دادن به این نگرش در تلاش است تا با برگزاری جلسه ای با این اعضا به این دلنگرانی پایان دهد.

روز سه شنبه نیز به احتمال زیاد رای گیری در مجلس آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه با توجه به آنکه 4 وزیر دولت برای کسب رای معرفی شده اند بررسی عملکرد این وزراء ادامه خواهد داشت.اما ظاهرا قراراست رستم قاسمی تا ساعت های پایانی رای گیری به رایزنی های خود ادامه دهد.گفته می شود یکی از این رایزنی ها با فراکسیون اصولگرایان مجلس است که قراراست در ساعت های آخر انجام شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
3
آقاي قاسمي روي توافقي كه انجام گرفته براي راي آوردن ساير وزراي معرفي شده به وزارت نفت معرفي شدند حالا ايشان چه نيازي به رايزني دارند؟؟؟ يا مثلا خواستند بگن قبلا نمايندگان بسيار محترم و تلاشگر و مدافعين از حقوق ملت در جريان برنامه هاي بسيار عالي ايشان قرار گرفتند و با تعداد بيشتري راي اعتماد دادند؟؟؟
نظرات بینندگان