arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

عراق به همه غرامت می دهد به جز....

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'کمیسیون غرامت سازمان ملل' بیش از یک میلیارد دلار دیگر از محل درامدهای نفتی عراق به قربانیان یورش سال ۱۹۹۰ این کشور به کویت، اختصاص داد.

به گزارش انتخاب، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نوشت: به موجب طرحی که اجرای آن سال ۱۹۹۴ آغاز شد، سازمان ملل عراق را در دوران حکومت 'صدام حسین' به خاطر یورش نظامی اش به کویت در سال ۱۹۹۰ موظف کرد که بخشی از درامدهای نفت و گاز خود را به صندوق ویژه غرامت به قربانیان جنگ واریز کند.
سازمان ملل پس از یورش تحت رهبری آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، میزان مبلغی را که باید به صندوق یاد شده اختصاص می یافت، به پنج درصد کاهش داد.

با احتساب تازه ترین پرداختی عراق به کویت، این کشور تاکنون ۳۳/۳ میلیارد دلار غرامت از عراق دریافت کرده و قرار است ۱۹ میلیارد دلار دیگر نیز به آن پرداخته شود.

به گفته کمیسیون غرامت سازمان ملل، بیشتر تازه ترین مبلغ پرداختی به کویت در اختیار شرکت های خصوصی و دولتی، دولت ها و سازمان های بین المللی متضرر از حمله عراق به کویت قرار داده می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
6
كي به كيه ؟ كي بايد از حق ايران دفاع كنه ؟؟ اين مسئوليني كه ما داريم ؟؟ اينها حق مردمو به عراق ندن گرفتن غرامت پيش كش !!!!
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
6
گاهی اوقات آدم عاقل به خاطر یکسری منافع مهمترش از برخی چیزها چشمپوشی میکنه.ولی من موندم ایران چه منافع مهمتری در عراق داره که از غرامت چند هزار میلیارد دلاری اش داره چشم پوشی میکنه؟اگه به جای عراق یه کشور اروپایی بود هر روز جلوی سفارتش در تهران تظاهرات (تجمع دولتی) برگزار می کردند.از همه اینها گذشته این غرامت حق مسئولین نیست که بیخیالش شدند بلکه حق استانهای همجوار عراق هست که بعد از 23 سال هموز نتوانسته اند به اوضاع سابقشون برگردند.
نظرات بینندگان