arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

امام جمعه اصفهان: بدگویی از کاندیداها حرام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: وعده دروغ دادن اشتباه است، مگر کسی که انتخاب می‌شود قرار است چند سال کار کند، چه نمایندگی و چه ریاست جمهوری ۴ سال است و نباید وعده دروغ به مردم داد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در همایش "انتخابات 96 و مشارکت همگانی" اظهار داشت: امیدواریم انتخاباتی که پیش‌رو داریم همچون سایر انتخابات سبب آبرو و عزت کشور، مکتب، انقلاب و اسلام باشد. در 38 سال گذشته انتخابات بسیاری داشته‌ایم که قابل مقایسه با انتخاباتی نیست که در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی مرکب از کلمه جمهور یعنی بیشتر مردم و اسلام یعنی حاکم‌بودن قانون اسلامی در جامعه است، گفت: خیلی‌ها اصرار داشتند تا واژه دموکراسی را به‌کار ببرند که امام راحل موافق نبودند، ایشان فرمودند جمهوری اسلامی شامل تمام محتوا از جمله آزادی است که نباید فقط واژه دموکراسی را به‌کار برد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اصول قانون اساسی ما این است که اگر قانونی در کشور تصویب شود باید اسلامی باشد و کسی حق دخالت در آن را ندارد، ادامه داد: حکومت ما اسلامی است و مردم نیز مسلمان هستند بنابراین در همه کارها باید قوانین اسلامی اجرا شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه براساس فرمایشات رهبر انقلاب باید اسلامی کار کرد نه حزبی و گروهی گفت: در انتخاب فرد باید دین، عدل و عقل را به کار ببریم، در نحوه تبلیغ باید دین را به کار برد و نباید به هر کاندیدایی که او را نمی‌خواهیم، نسبت بد دهیم.

وی ادامه داد: وعده دروغ دادن اشتباه است، مگر کسی که انتخاب می‌شود قرار است چند سال کار کند، چه نمایندگی و چه ریاست جمهوری 4 سال است و نباید وعده دروغ به مردم داد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در هر کاری اول باید خدا را درنظر گرفت، گفت: بدگویی از کاندیداها حرام است و جایز نیست که نباید از سوی کاندیداها این کار انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: کارگزاران انتخابات باید طبق قانون عمل کنند، قوانین اسلامی و کشوری باید به طول کامل در انتخابات مورد توجه بوده و اجرا شود.

نظرات بینندگان