arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰
«بوگاتي» را به خاطره ها بسپار!

علاقه مندان دنياي خودرو در انتظار جادوي تازه «شلبي»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ظهور« تواتارا SSC »ابرخودروي تازه شلبي که چند سالي است دارد روي آن کار مي شود، شاهد رقابت سخت تري ميان ابرخودروهاي جهان خواهيم بود. شلبي که زماني سريع ترين خودروي دنيا را ارائه کرده، با توليد «تواتارا SSC » تلاش مي کند تا اين عنوان را دوباره کسب کند و رقباي قدرتمندي مانند بوگاتي ويرون با سرعت 431 کيلومتربرساعت را کنار بزند.

به گزارش "انتخاب"؛ گيزمگ در گزارش خود که ترجمه آن در خبرآنلاين نيزمنتشر گرديده است، اشاره کرده که اين خودروي جديد، از جنس آلومينيوم و فيبرکربن است و توسط يک موتور وسط دوتوربويي V8 با ظرفيت هفت ليتر و توان خروجي 1350 اسب بخار شتاب خواهد گرفت. براي اين خودرو جعبه دنده هفت سرعته پيش بيني شده است.

تيم توليدکننده اين خودرو اميدوار است، بتواند حداکثر سرعت تواتارا را تا 450 کيلومتربرساعت افزايش دهد. اين در حالي است که به گفته کارشناسان بوگاتي در حال حاضر امکان بهبود سرعت خودروهايش را نخواهد داشت، البته سرعت فعلي خودروهاي ساخت اين شرکت هم براي جاده ها خيره کننده است و بوگاتي ويرون سوپراسپرت به راحتي مي تواند تمامي خودروهاي فرمول 1 جهان را پشت سر بگذارد.

در رقيب تازه بوگاتي، تقريباً تمامي قسمتها از اتاق خودرو و شاسي آن گرفته تا چرخها از جنس فيبرکربن هستند و در کنار آن از آلومينيوم با قابليت جذب انرژي تصادم استفاده شده است.

جالب توجه ترين ويژگي تواتارا به طراحي منحصربه فرد اين خودرو برمي گردد. کاستريوتا که طراح بسياري از نمونه هاي استثنايي است مي شناسيم، مؤلفه هاي طراحي تازه اي را به کار گرفته و خودرويي خلق کرده که شبيه به هيچ کدام از رقباي فعلي اش نيست و از فاصله دور هم قابل شناسايي است. اين شيوه طراحي منحصربه فرد شايد بتواند در جذب 12 نفري که تنها دارندگان اين ابرخودرو در جهان خواهند بود، مؤثر باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
4
هرچیم باشه به پای پراید خودمون که نمیرسه
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
4
هر كاري بكنن مطمئن باشيدعمرا به خودرو سازان ما برسند هيچ مدل جديدي به گرد پاي پرايد 141 و 132و 131و 111و 112 و 133و 143و 135.30 و 135.75 صدم شركت سايپا نخواهد رسيد تازه با اين قيمت مناسب وايمني بالا ايرانخودرو هم كه متور همه ماشينهارو باهم عوض ميكنه تا انشاله نقاط ضعف توليد كنندگان خارجي رو كشف كنه يكيش كه خيلي با حال بود نصب موتور 206 روي پزو 405 بود كه در نوع خودش بي نظير فرانسويها نفهمن خوبه .
H
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
3
0
اين خارجي هاهم شورشو ديگه در آوردن
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
اگه ایران آمد مهران مدیری یکی شا رامیخره
نظرات بینندگان