arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

جزئیات کامل ترور فرمانده انقلابیون لیبی/ افشای عامل اصلی و علت ترور

منابع آگاه لیبیایی با افشای جزئیات کامل مرگ"عبدالفتاح یونس العبیدی" و عاملان اصلی انجام این ترور را معرفی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه لیبیایی با افشای جزئیات کامل مرگ"عبدالفتاح یونس العبیدی" و عاملان اصلی انجام این ترور را معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه لیبیایی در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام کردند: عامل اصلی ترور عبدالفتاح یونس یکی از اعضای "جمعیت اسلامی مبارزان لیبی" است که در کنار انقلابیون علیه قذافی می جنگند.

بنابر اعلام منابع بلندپایه در شورای انتقالی لیبی، یکی از اعضای این گروه مبارز با یورش به محل بازداشت یونس و همراهانش در بنغازی، آنان به رگبار مسلسل بسته است. همین فرد پس از کشتن این فرمانده اجساد آنها را به منطقه ای انتقال داده و سوزانده است.

این منابع تاکید دارند که عامل ترور عبدالفتاح یونس پس از دریافت اطلاعاتی نه چندان موثق اقدام به انجام این عملیات کرده است. بنابر این اطلاعات که از سوی رژیم قذافی منتشر شده بود عبدالفتاح یونس، فرمانده ارشد انقلابیون در سفر اخیر خود به ایتالیا با "عبدالرحمن الصید" از فرماندهان نظامی وابسته به قذافی دیدار کرده بود.

خاطرنشان می شود یونس 65 ساله از افسرانی بود که در کودتای سال 1969 در کنار قذافی حضور داشت و بعدها به مناصب بلندپایه ای در رژیم وی دست یافت. وی در جریان انقلاب اخیر مردم لیبی در واکنش به سرکوب مردم توسط قذافی به انقلابیون پیوست و فرماندهی نظامی آنان علیه قذافی را بر عهده گرفت.

نظرات بینندگان