arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

دستگيري سه متجاوز در كرمان

رييس پليس آگاهي كرمان خبر از دستگيري سه متجاوز به عنف در اين شهرستان داد كه به ظاهر مسافركشي مي كردند و دو خواهر را ربوده و در بيابان هاي اطراف شهر مورد تعرض قرار داده اند. اين در حالي است كه سه شنبه گذشته چهار تن از مسوولان انتظامي امنيتي كشور در مجلس حاضر شدند و هر آنچه اخبار ناامني مي خواندند را به فعاليت خبرنگاران منتسب كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد نوشت: رييس پليس آگاهي كرمان خبر از دستگيري سه متجاوز به عنف در اين شهرستان داد كه به ظاهر مسافركشي مي كردند و دو خواهر را ربوده و در بيابان هاي اطراف شهر مورد تعرض قرار داده اند. اين در حالي است كه سه شنبه گذشته چهار تن از مسوولان انتظامي امنيتي كشور در مجلس حاضر شدند و هر آنچه اخبار ناامني مي خواندند را به فعاليت خبرنگاران منتسب كردند.

    در همين حال فرمانده نيروي انتظامي روز سه شنبه گذشته در مجلس حاضر شد و با تمركز بر آمار قتل و بويژه تاكيد بر قتل به وسيله سلاح سرد، همه خواسته خود از مجلس را متوجه آن دانست كه قانون لازم براي سلاح سرد و برخورد قانوني با آن بازدارنده نيست و لازم است نمايندگان در اين زمينه اقدام لازم را به عمل آورند.

    اين در حالي است كه در مورد تعرض قانون مجازات اسلامي صراحت و قاطعيت دارد ولي در چند وقت اخير به طور مرتب شاهد انتشار اخباري از اين دست هستيم.
    
    رييس پليس آگاهي كرمان چه گفت
    فرمانده پليس آگاهي استان كرمان ضمن خبر دادن از دستگيري سه متجاوز به عنف كه در قالب مسافركش، دو خواهر را ربوده بودند، تاكيد كرد با وجود آنكه يكي از دو خواهر در تلاش براي فرار از دست اين سه نفر از بلندي پرت شده و دچار شكستگي شده، ولي باز هم مورد تعرض قرار گرفته است.
    به گزارش ايسنا، سرهنگ هوشنگ پوررضاقلي با بيان اينكه اواخر خردادماه سال جاري پرونده يي تحت عنوان «تجاوز به عنف» پيش روي كارآگاهان پليس آگاهي گشوده شد، گفت: دو خواهر با مراجعه به پليس عنوان كردند حوالي ساعت 9 شب براي طي كردن مسافتي به عنوان مسافر سوار بر يك دستگاه پيكان كه دو مسافر داشت، شدند. رييس پليس آگاهي استان كرمان در تشريح چگونگي و نوع اين حادثه افزود: اين دو خواهر در تحقيقات گفتند پس از طي مسافتي راننده پيكان به سمت بيابان هاي شهر كرمان تغيير مسير داده و با وجود مقاومت هاي اين دو، سرنشينان پيكان به اين دو خواهر تجاوز كردند.
    اين فرمانده پليس گفت: يكي از خواهران به قصد فرار از دست اين سه مرد شيطان صفت از يكي از ساختمان هاي متروكه به پايين افتاده كه با وجود آن كه در اثر اين سقوط هر دو پايش شكسته شده بود اما باز اين سه نفر به او رحم نكرده و او را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند. سرهنگ پوررضاقلي با بيان اينكه پس از ثبت شكايت از سوي دو خواهر، شناسايي و دستگيري اين سه متجاوز در دستور كار ماموران قرار گرفت، افزود: كارآگاهان در عملياتي، مخفيگاه اين سه متعرض را در كرمان شناسايي و آنان را در عملياتي مشترك دستگير كردند. رييس پليس آگاهي كرمان ضمن هشدار به زنان و دختران جوان گفت: با وجود حضور و فعاليت شبكه تاكسيراني، آژانس تلفني و فعاليت تاكسي ويژه بانوان و به رغم هشدارهاي بي شمار در مورد عدم استفاده از خودروهاي شخصي باز هم شاهد آن هستيم كه افراد به خصوص زنان و دختران از اين گونه خودروها براي تردد استفاده مي كنند كه بايد به اين افراد توصيه كرد از خودروهاي افراد شخصي براي تردد استفاده نكنند.
    
    ماده 82 قانون مجازات اسلامي
    قانون مجازات اسلامي مدت هاست تكليف متجاوزان به عنف را مشخص كرده است و در اين زمينه هم صراحت دارد و هم قاطعيت.
    تاكنون پرونده هاي بسياري در صفحه هاي حوادث تشريح و اطلاع رساني شده اند كه متهمان آن به سبب همين ارتكاب جرم پاي چوبه دار ايستاده و گردن به طناب دار سپرده اند.
    همچنين هيچ پرونده يي از ماجراهاي تجاوز به عنف برخلاف پرونده هاي قتل كه فرمانده پليس كشور بر آن توجه بسيار دارد شاهد رضايت شاكي و تخفيف در مجازات متهم نبوده است.
    براي نمونه در سال 1380 و در پوشش مسافركش شش جوان مرتكب اذيت و آزار دختران و زنان مي شدند كه در نهايت با شناسايي كارآگاهان پليس آگاهي تهران شناسايي و دستگير شدند.
    اين شش جوان كه يك پيكان سبز و يك جيپ صحرا داشتند، در روزنامه ها به گروه «كركس ها» موسوم شدند و در هفت مهر 81 به دار مجازات آويخته شدند. بر اساس بند دال ماده 82 قانون مجازات اسلامي، حد زناي به عنف و اكراه موجب قتل زناي اكراه كننده است. به جز اين موارد نيز پرونده هاي آزار و اذيت جنسي زنان و بويژه موضوع «تجاوز» هيچگاه به مصالحه ختم نشده است و قانون در اين زمينه كاستي ندارد.
    اما فرمانده پليس تهران در گزارش خود به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هيچ اشاره يي به آمار مربوط به تجاوز آن هم در بازه زماني دهه يي كه گذشت نكرده است و هيچ توضيحي ارايه نداده كه چطور با صراحت موجود در مورد مرتكبان تعرض و اجراي مجازات اعدام باز هم افراد در جامعه دست به اين كار مي زنند؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
2
0
مگه قرار نشد رسانه ایی نکنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
لهشون كنيد ميكروبهاي اشغالو
نظرات بینندگان