arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

معاون احمدی نژاد: تعطيلي روز پنج‌شنبه تمامي مدارس كشور بررسي مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: تعطيلي روز پنج‌شنبه مدارس سراسر كشور و همچنين پيشنهاد رييس جمهور براي تعطيلي ادارات در پنج‌شنبه بررسي مي‌شود.

به گزارش انتخاب؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صحبت‌هاي رييس‌جمهور در افتتاحيه بيست و هشتمين اجلاس روساي آموزش و پرورش كشور درباره تعطيلي روز پنج‌شنبه تمامي مدارس كشور گفت: تعطيلي آخر هفته فرصت خوبي براي ساعات فكري و كار علمي دانش‌آموزان است و در بسياري از كشورها نيز به اين صورت است.

وي افزود: اجراي طرح تعطيلي پنج‌شنبه‌ها در مورد ابتدايي موفق بوده، لذا كار كارشناسي و بررسي‌هايي كه در خود آموزش و پرورش صورت گرفته از اين طرح استقبال كرد‌ه‌اند، چراكه ضرورتي وجود ندارد دانش‌آموزان همه ايام را در كلاس حاضر باشند و درس بخوانند. بلكه فرصت مطالعاتي در طول هفته بايد باشد و آخر هفته نيز بخشي به مطالعه و بخشي به استراحت دانش آموز اختصاص يابد.

معاون پارلماني رييس‌جمهور اظهار كرد: بايد آموزش و پرورش را به سمتي ببريم كه جريان آموزش شكل بگيرد و آموزش هم به اين معنا نيست كه در كلاس باشد، بلكه ادامه آن مي‌تواند در ايام تعطيلي و در مطالعات خارج از مدرسه مي‌تواند انجام شود.

ميرتاج‌الديني درباره امكان تعطيلي براي تمام مقاطع مدارس سراسر كشور به ايسنا گفت: اين مساله در آموزش و پرورش مطرح شده كه رييس‌جمهور هم از آن حمايت كردند و در حال طي مراحل بررسي است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

وي در خصوص عنوان طرح تعطيلي پنج‌شنبه ادارات دولتي از سوي رييس‌جمهور و نامگذاري اين روز به نام روز خانواده همچنين خاطرنشان كرد: اين طرح بايد بررسي شود البته من در جريانش نيستم اما اگر رييس‌جمهور گفته باشد بايد بررسي شود.
نظرات بینندگان