arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

عجیب ترین مهریه های ایران؛ از سفر به ۱۲۰ كشور و ۱۰ هزار ليتر بنزين تا پاي چپ داماد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر سري به راهروهاي دادگاه‌هاي خانواده بزنيد پر از دختر خانم‌هاي جواني كه براي خاتمه دادن به زندگي مشترك‌شان مسيرشان به سمت دادگاه كج شده است. در ميان اين خانم‌ها كساني كه مهريه‌هاي عجيب غريب دارند هم ديده مي‌شود از سفر به ۱۲۰ كشور دنيا و ۱۰ هزار ليتر بنزين تا دست راست و پاي چپ داماد،شمش طلا هم وزن عروس و يك كيلو بال مگس و حفظ كردن ديوان حافظ و صدها مهريه عجيب و غريب ديگر.

به گزارش انتخاب به نقل از برنا، در تماس‌ها و ارتباط‌هايي كه‌ اينبار با دفاتر ثبت ازدواج در نقاط مختلف تهران داشتيم در اكثر موارد سر دفتردارها مي‌گفتند كه مهريه‌هاي سنگين و عجيب و غريب را خطبه نمي‌خوانند.

در يكي از موارد يكي از سردفترداران در غرب تهران گفت: يك مورد ازدواج داشتيم كه پسر مي‌خواست يك درخت گردو عجيب غريب را در يكي از مناطق خوش آب هواي ايران به نام عروس خانم بزند. البته بجز اين درخت مقاديري سكه هم مهريه عروس خانم بود.

سردفترداري در شمال تهران مي‌گويد: قبل‌ترها مهريه به ميزان سال تولد عروس خانم(شمسي، قمري، ميلادي) مد بود ولي الان ديگر مردم كمتر تمايل به اين چيزها دارند شايد دليلش اين باشد كه خيلي‌ها متوجه شده‌اند كه داشتن مهريه سنگين چندان هم افتخار نيست! امسال دو مورد خوب هم داشتيم كه مهريه عروس خانم‌ها فقط يك شاخه گل بود.

يكي ديگر از سردفترداران مي‌گويد: يك مورد بود كه داماد دو چشم‌اش را علاوه بر ۲ هزار سكه، مهر عروس خانم كرد تا به قول خودش اعتماد سازي كند. بعدها كارشان به دعوا و جدايي كشيد.

عروس خانم مصر بود كه مهرش را بگيرد بعد از كلي جر و بحث دادگاه فقط به ۳ هزار سكه حكم داد. چرا كه مهر بايد چيزي باشد كه بها داشته باشد چشم مرده از آن جهت كه هيچ بهايي ندارد گرفتنش شرعا جايز نيست.

شرط اصلي در تعين مهريه عندالمطالبه بودن آن است؛به طوري كه زن هرگاه مهرش را درخواست كرد بتواند آن را بگيرد،اما برخي از مهريه‌ها به گونه‌اي هستند كه دريافت آنها عملا ممكن نيست و يا با دشواري زيادي همراه است. مثل جمع آوري ۵ هزار صدف دريايي يا ۵۰۰ هزار گل اركيده،در اين موارد معمولا مرد راهي زندان مي‌شود تا زماني كه مهريه يا معادل آن را پرداخت كند و يا زن از مهريه خود صرف نظر كند!

يكي ديگر از سردفترداران در جنوب تهران مي‌گويد: بنا بر يك آمار سرانگشتي مي‌توانم بگويم كه اكثر دختر خانم‌هايي كه اينجا مي‌آيند مهرشان بين ۱۰۰ تا ۳۱۴ سكه بهار آزادي است. البته يك مورد داشتيم كه عروس خانم و آقا داماد هر دو كوهنورد بودند و مهر عروس خانم صعود به ۱۰ قله برتر جهان بود. ظاهرا هم زندگي خوبي دارند و آقا داماد هم عندالمطالبه مهر عروس خانم را مي‌دهد.

۱۰ رأس آهوي وحشي، ۵ هزار مرجان دريايي، يك دوره كتاب‌هاي دكتر شريعتي، يك كتابخانه پر از كتاب‌هاي فلسفي و... از جمله مهريه‌هايي است كه برخي سردفترداران به آن اشاره مي‌كنند كه اين موارد يا براي خودشان پيش آمده و يا از دفترخانه‌هاي ديگر شنيده‌اند.

به گفته كارشناسان مهريه‌هاي عجيب و غريب دليلش حس ناامني است. افراد صرفا براي متفاوت بودن و برتري جويي،مهريه‌هاي نامتعارف را انتخاب مي‌كنند كه شكل تغييريافته‌اي از چشم وهم چشمي است.

در اين حالت فرد به حدي از ارقام نجومي مهريه اشباع شده كه اين بار به دنبال مطرح كردن و به رخ كشيدن خود از طريق يك مهريه نامتعارف و عجيب است حتي اگر اين مهريه ارزش مادي بالايي نداشته باشد...
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
مسخره ترین مهریه ها در ایران است. برادر بیچاره مان توسط همسرش مدت 15 ماه زندان بود برای مهریه و مادر و برادرهایم با وام و ... توانستند مقداری از سکه ها را تهیه کنند و بدهند تا برادرم از زندان آزاد شود. الان هم باید ماهی یک سکه بدهد و کار هم ندارد. دربدر دنبال کار است و همینطور سکه هم که مرتب بالا میرود . عدالت و انصاف از فرهنگ ایران و ایرانی دارد پاک میشود.
من نمیدانم که این قانونهای مسخره کی باید اصلاح شود.
جوانی که توی زندان است بخاطر مهریه و زنانی که بخاطر همین چیزها ازدواج میکنند. بعد از انداختن شوهر توی زندان دنبال طلاق هستند. حالا هی بچسبید به بی حجابی و .... بعضی از قضات هم که یک تار مو میبینند و اشک این زنان هنرپیشه بیچاره شوهر که اینجا هیچ حقی ندارد.
نظرات بینندگان