arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

نقشه طلایی 2 دوست برای زنان خانه‌دار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
2 دوست جوان به در خانه‌ها می‌رفتند و با کشاندن زنان به کوچه، گردنبندهایشان را می‌قاپیدند.

ساعت 13:30 روز 22 خردادماه در خیابان آیت‌ا... سعیدی جوان 22 ساله‌ای به نام «امیر» که در حال عبور از پیاده‌رو بود، مورد حمله یک جوان هم‌سن و سال خود قرار گرفت. جوان مهاجم پس از قاپیدن زنجیر طلای «امیر» که از گردنش آویزان بود، پا به فرار گذاشت.

امیر که در لحظه نخست شوکه شده بود خیلی زود به خودش آمد و به طرف دزد جوان که در حال سوار شدن روی یک موتور روشن بود دوید و توانست او را از روی موتور به زیر بکشد. جوان مهاجم بلافاصله از روی زمین بلند شد و این بار به سمت موتور دوستش که از محل دور شده بود، دوید.

 در این لحظه رهگذران این دزد را محاصره کردند. امیر ابتدا زنجیر پاره شده را از روی زمین برداشت و مجید 24 ساله تحویل مأموران گشت کلانتری 161 ابوذر شد.

 با دستور دادیار آقایی از شعبه سوم دادسرای ناحیه 3 تهران، جوان گردنبندقاپ در اختیار پایگاه 8 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات نشان داد از چند ماه پیش که 2 جوان در ساعات پیش از ظهر به در خانه‌ها در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب غرب تهران مراجعه کرده و به بهانه پرسیدن آدرس و زدن زنگ خانه‌ها اقدام به قاپیدن گردنبند زنان می‌کردند، تحت تعقیب کارآگاهان بوده‌اند.

مالباختگان که همه آنها زن بودند و پس از سرقت اقدام به شکایت کرده بودند، در تجسس‌ها گفته بودند پیش از ظهر پس از زدن زنگ خانه و اصرار صدای پشت آیفون کنار در ورودی رفته و یک جوان را دیده‌اند که قصد داشته آدرسی را در همان نزدیکی بپرسد.

در حالی که گردنبند طلای این زنان روی گردنشان نمایان بوده، در همان لحظات نخست مورد حمله این جوان قرار گرفته بودند و وی پس از قاپیدن گردنبند پا به فرار می‌گذاشت. دزد به سمت یک موتوسیکلت که کمی آن طرف تر ایستاده بود دویده و سوار بر آن پا به فرار می‌گذاشت.

کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی از زنان مالباخته در چند پرونده اولیه و با چهره‌نگاری، دریافته بودند دزدان این پرونده‌ها 2 جوان موتورسوار با میانگین سنی 22 سال هستند.

با دستگیری «مجید» و مطابقت چهره وی با تصاویر چهره‌نگاری شده مشخص شد این جوان همان دزد تحت تعقیب است. وقتی تعدادی از زنان مجید را در پایگاه 8 پلیس آگاهی دیدند، تایید کردند وی همان دزد طلاهای‌شان است و این پسر چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: من به همراه دوستم به نام «امین» مدتی بود که برای خوشگذرانی و به دست آوردن پول زیاد تصمیم گرفتیم با این شیوه گردنبندقاپی کنیم.

ساعات سرقت ما معمولاً‌ از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر بود که می‌دانستیم مرد خانه سر کار است و بیشتر زنان را با اصرار و پافشاری که این آدرس برایمان خیلی مهم است به در ورودی می‌کشاندیم. با اعترافات «مجید» مشخصات همدستش به نام «امین» نیز به دست آمد.

کارآگاهان پس از چند روز تلاش بی‌وقفه متوجه شدند متهم متواری بعد از دستگیری همدستش به مخفیگاه خود مراجعه نکرده و زندگی کاملاً‌مخفیانه‌ای را در پیش گرفته است. روز 21 تیرماه «امین» نیز توسط کارآگاهان و در یک عملیات غافلگیرانه در رباط کریم دستگیر شد.

«امین» هم با تأیید اعترافات همدستش، انگیزه‌شان از علت سرقت‌ها را به دست آوردن پول زیاد برای خوشگذرانی اعلام کرد. کارآگاهان با دعوت از زنان مالباخته تاکنون نزدیک به 30 تن از آنان را شناسایی کرده‌اند.

اغلب این طعمه‌ها زنان خانه‌دار هستند و تعدادی نیز از رهگذران بودند. با توجه به این که متهمان در خیابان‌ها نیز اقدام به گردنبند‌قاپی می‌کردند، این احتمال وجود دارد که کیف‌قاپی هم در سرقت‌های آنان وجود داشته باشد.

سرهنگ خان بابایی، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: این 2 دزد با این کارشان و فقط به خاطر خوشگذرانی و بی‌بند‌و‌باری تصمیم گرفتند به شیوه‌ای که اعلام شد از شهروندان سرقت کنند. در حالی که در اغلب موارد این اقدام آنان موجب رعب و وحشت مالباختگان که غالباً زنان خانه‌دار بودند، شده است.

حتی برخی از این افراد تا چندین روز پس از سرقت، در مراجعه به این پایگاه وضع روحی مناسبی نداشتند.

 با توجه به اینکه متهمان برای گردنبندقاپی از زنان خانه‌دار، به در خانه‌ها می‌رفتند و مالباختگان چهره متهم اصلی را کاملا ‌دیده‌اند، دادیار آقایی با تقاضای انتشار عکس آنها از همه کسانی که توسط این دزدان طعمه قرار گرفته‌اند خواست تا به پایگاه 8 پلیس آگاهی مراجعه و به طرح شکایت بپردازند.
نظرات بینندگان