arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۷۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰
رؤياي وارونه

ماجراي عجيب زني که 34 ساله خوابيد و 15 ساله بيدار شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک زن 34 ساله انگليسي که سال 2008 در اثر يک نوع نادر فراموشي به مدت 8 هفته فکر مي کرد 15 ساله است اکنون کتاب زندگي خود را منتشر کرده است.

اين داستان عجيب زني ساکن منچستر انگليس است که در شبي در سال 2008 در سن 34 سالگي همانند هميشه خوابيد اما صبح زماني که بيدار شد فکر کرد 15 ساله است.
صبح يک روز سال 2008 «ناومي جاکوبس» از خواب بيدار شد و آماده رفتن به مدرسه شد اما از طبقه پايين همانند هميشه عطر خوش صبحانه را احساس نکرد.

همه جا ساکت بود و فهميد که در خانه خودشان نيست. شب قبل را به ياد آورد که به خواهرش «سايمون» شب بخير گفت و با فکر امتحان فردا چراغ را خاموش کرد و اکنون در تخت ديگري در اتاق ديگري در خانه ديگري بيدار شده بود و عکسهاي يک پسر بچه 11 ساله ناشناس را روي ميز عسلي کنار تخت مي ديد. به آينه نگاه کرد و خود را بزرگسال يافت.

15 ساله خوابيده و اکنون 34 ساله بيدار شده بود. اما در واقع 34 ساله خوابيده بود و با خاطرات 15 سالگي از خواب بيدار شده بود. درحالي که فراموش کرده بود يک پسر 11 ساله دارد که وي را «مامان» صدا مي کرد.

اکنون سه سال از آن روز عجيب گذشته است و «ناومي جاکوبس» به زندگي عادي خود بازگشته است. اين زن از يک شکل بسيار نادر فراموشي آسيب ديده بود که وي را 17 سال به عقب برده و عقربه هاي ساعت زندگي اش را بر روي سال 1992 متوقف کرده بود.

سالي که در خانه شماره 10 داونينگ استريت، «جان ميجر» نخست وزير بود، در کاخ سفيد جورج بوش پدر آخرين روزهاي رياست جمهوري خود را مي گذراند، تروريستها در ايرلند بمبگذاري کرده بودند و هنوز برجهاي دوقلوي تجارت جهاني در منهتن نيويورک سر جايشان بودند.

«فراموشي کلي گذرا»( TGA )، نوعي از دست رفتن موقت توانايي به ياد آوردن است که مي تواند بين چند ساعت تا چند هفته به طول انجامد.

بر پايه گزارش ديلي ميل، اين آسيب با بسامد بيشتري بين افراد 56 تا 75 سال شايع است و در انگليس از هر 100 هزار نفر 5 نفر به آن دچار مي شوند.

يکي از علل اصلي اين نوع فراموشي، استرسهاي شديد و حوادث دلخراش است. در اين شرايط مغز براي دور شدن از بار سنگين موقعيت احساسي از مکانيزم دفاعي فراموشي موقت استفاده مي کند و به خاطرات دورتر اعماق ذهن رجوع مي کند.

حاصل کابوس 8 هفته اي «ناومي جاکوبز» کتابي با عنوان «رويايم را بازيافتم» است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
0078
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
11
در حد يه روز خوبه ها برگردي به كودكي...يك لحظه طعم زندگي بدون دغدغه هاي روزانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
چرا یه روز؟
کاش همیشه بچه می بودیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
دنبال شهرت بوده بابا
هيچكس
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
1
19
به دور و بر خودمان نگاه كنيم خيلي ها در قرون قبلي زندگي مي كنن ، اسم اين بيماري چي بود ؟؟؟؟
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
1
18
ميشه منم فراموشي بگيرم و برگردم به هفت هشت سال قبل ك برجهاي دوقولو نابود شده بود اما همه از مواضع ايران تشكر كردن و جورج بوش پسر هم جرعت نميكرد از گل نازكتر به ايران بگه يادش بخير تورم 13 درصد بود اما افزايش قيمتها رو در ارزاق عمومي حس نميكردم يادش بخير ميشه دوباره برگردم به آن روزهاي نسبتا خوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
1
خيلي وحشتناكه
من بعد از يك فشار كاري طولاني ، حدود يك روز به اين مشكل مبتلا شدم با اينكه مشكل ثانويه هم برايم پيش نيامد ولي حاضرم بميرم ولي دوباره اون تجربه تكرار نشه . همون موقع بد نيست ولي بعدش كه به دنياي واقعي و زمان حال برگشتم خيلي خيلي خيلي بد بود . خدا نصيب هيچكي نكنه . خيلي وحشتناكه خيلي وحشتناكه خيلي وحشتناكه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
0
0
انسان موجوده بسیار پیچیده ای است متعجبم از اونهایی که ادعامیکنن همه چیز در مورد انسان فقط مثلا همین است فکر کنم انسان ناشناخته های زیادی داره که به مرور روشن میشه
کوروش ایمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
3
2
در جواب سلمان

بقیشو من میگم زمانی در نیروگاه هسته ای تخته شده بود!
زمانی که رئیس جمهور محبوب! مردم بجای دست دادن با پیرمرد روستایی با دخترک های ایتالیایی دست میداد.

زمانی که پول بیت المال در جیب یک عده خاص میرفت.

زمانی که آقازاده ها خوشحال بودند. زمانی که به جای جانبازان و خانواده شهید دخترک های بازیگر مورد تعریف و تمجید رئیس جمهور قرار میگرفتند.

زمانی که رئیس جمهور عزیز با دوستانش در خانه اشرافی خود جک عروسی حضرت زهرا (س) را میگفت و قه قهه میزد و سایتهای وهابی ویدئو کلیپ آنرا برای دانلود میگذاشتند.

زمانی که ایران برده غرب بود و ما ایرانیها غرور ملی داشتیم!

(منتشر کن تا نشون بدی عدالت داری)
سلمان
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
ادامه جواب آقاي ايماني
اقاي ايماني عزيز الان به بزرگي خودت ببخش ك اون زمان انرژي هسته اي نداشتيم چون الان ك خيلي داريم و اما بعد بايد ديد اصلا انرژي هسته اي با اين همه هزينه صرفه اقتصادي براي مملكت داره يا نه يا ميشه از انرژي خورشيدي با اين كويرهاي داغ ايران بهره بورد
يا ميشه با تعامل و زماني ك منابع غرب با ما گره خورد اين جور تند بريم ك مسلما اون زمان غربيها كمتر ميتونستن مقاومت كنن بنظرم آقاي خاتمي بسيار زيركانه پيش ميرفتن چون با دوستي همه چيز بهتر حل ميشه اون زمان يادمه اروپا در برابر آمريكا موضع ميگرفت الان قرن 21 هستيم و كسي به دنبال استعمار كشوري به معناي سابق نيست بله همه دنبال منافع ملت خودشون هستن خوب چه بهتره كه ما بتونيم منافعمون رو موازي منافع بقيه تعريف كنيم كه هيچ كس ضرر نكنه و اين بده كه اصرار داشته باشيم كه هميشه منافع خودمون و بقيه رو به خطر بيتدازينم
نظرات بینندگان