arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

پرواز نخستين هواپيماي چاپي جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخستين هواپيماي چاپي جهان در آسمان به پرواز در آمد.

 يکي از بزرگترين ويژگي هاي چاپگرهاي سه بعدي، امکان طراحي حجم مورد نظر با استفاده از نرم افزار و سپس ساخت نسخه واقعي آن بدون نياز به هيچ ابزار صنعتي و تنها با کمک يک چاپگر مي باشد.

مهندسان دانشگاه ساوث هامپتون به منظور نمايش توانايي هاي اين فناوري در صنعت هوانوردي، هواپيمايي را طراحي و چاپ کردند و در ادامه توانستند اولين هواپيماي چاپ شده جهان را در آسمان به پرواز در آورند.

ساختار مهندسي اين هواپيماي بدون سرنشين توسط يک دستگاه ليزري بوجود آمده که مي تواند از طريق تکنيک لايه لايه سازي مداوم، قطعاتي فلزي يا پلاستيکي را ايجاد کند.

اين هواپيما SULSA نام دارد و پس از چاپ مي توان در عرض يک دقيقه و بدون نياز به هيچ ابزار خاصي، قطعات آن را سر هم کرد. اين هواپيماي الکتريکي مجهز به سيستم خلبان خودکار است و با سرعتي برابر 161 کيلومتر در ساعت پرواز مي کند، بي آنکه صدايي از آن شنيده شود.

بر پايه گزارش گيزمگ، ساخت نمونه آزمايشي يک هواپيماي بدون سرنشين - از هنگام طراحي اوليه تا توليد نهايي - چندين ماه به طول مي انجامد در حالي که با فناوري لايه لايه سازي ليزري، اين روند تنها چند روز زمان برده و بسيار کم هزينه خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
عکس چی شد چرا نمایش نمیدین
نظرات بینندگان