arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶

عادات غذایی خطرناکی که منجر به مرگ می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عادات غذایی خطرناکی که منجر به مرگ می شوندعادات غذایی خطرناکی که منجر به مرگ می شوند

برخی منابع غذایی تاثیر بسزایی در فعالیت ارگان های بدن دارند بطوریکه استفاده ناکافی یا بیش از حد آنها باعث نارسایی قلبی و منجر به مرگ می شود.

حدود 45.4 درصد از مرگ میرها به علت نارسایی های قلبی هستند.  براساس نتایج تحقیقاتی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، سکته مغزی و دیابت نوع 2 به مصرف کردن یا مصرف نکردن 10 نوع ماده غذایی وابسته هستند. این تحقیقات براساس 318 هزار و 652 مرگ ناشی از آسیب های قلبی بودند.

نسبت مردانی که بعلت نامناسب بودن رژیم غذایی جان خودرا از دست دادند، از زنان بیشتر بود.به گفته محققان، این مساله با رفتارهای غذایی نادرست، نسبت مناسب دارد.
غذاهای پرنمک 9.5 درصد مرگ های مرتبط با رژیم نادرست را شامل می شود. و گوشت قرمز کمتر از 1 درصد این تعداد را .

عدم استفاده ازمیوه ها در رژیم غذایی، حدود 7.5 درصد را شامل می شود. و توصیه محققان استفاده حداقل 2 واحد میوه بصورت روزانه است.

سبزیجات بخش دیگری از رژیم غذایی مورد نیاز با میزان 2 و نیم فنجان در طول روزهستند. عدم استفاده کافی از سبزیجات، 7.6 درصد مرگ های مرتبط با رژیم نادرست غذایی را سبب می شود.

دانه های پروتیینی و خشکبار که منابع غنی در چرخه غذایی هستند،  می بایست روزانه به میزان 5.5 اونس مصرف شوند. 8.5 درصد مرگ های مرتبط با رژیم غذایی مربوط به این دسته می شوند.

روغن ها حاوی اسید چرب و ویتامین E هستند. جایگزین کردن روغن های جامد با مایع ، نقش بسزایی  در سلامت انسان دارد.2.3 درصد مربوط به استفاده از چربی های جامد می باشد.

غذاهای دریایی منبع سرشاری از امگا 3 هستند. که برای قلب و مغز بسیار مفیدند. عدم استفاده میزان کافی از این دسته مواد غذایی، 7.8 درصد مرگ های مربوط به نارسایی قلبی را شامل می شود.

نظرات بینندگان