arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

ورود 8 میلیون مسافر به خراسان‌رضوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخن‌گوی ستاد تسهیلات سفر خراسان‌رضوی اعلام کرد: از 25 اسفندماه تا 6 فروردین‌ماه نزدیک به 8 میلیون مسافر به استان و بیش از 4 میلیون زائر به مشهد سفر کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مهدی فروزان اظهار کرد: از 4 میلیون و 758 هزار و 399 زائری که به مشهد آمدند، 80.5 درصد با وسایل حمل و نقل شخصی، 10.8 درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، 5 درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و 3.7 درصد با وسیله حمل و نقل هوایی به مشهد آمدند.

وی افزود: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی 14 درصد و سفر هوایی به مشهد 16 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. هچنین سفر با وسایل حمل و نقل ریلی 29 درصد کاهش و سفر با ناوگان جاده‌ای 2 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیش از 7 میلیون و 933 هزار و 575 نفر از 25 اسفندماه تا 6 فروردین‌ماه به استان سفر کردند که از این تعداد 86 درصد با وسیله شخصی، 8.9 درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، 3 درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و 2.2 درصد با وسایل حمل و نقل هوایی به استان آمدند.

وی ادامه داد: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی 12 درصد، سفر هوایی به استان 16 درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای 2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. همچنین سفر با وسایل حمل و نقل ریلی 29 درصد کاهش داشته است.
نظرات بینندگان