arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶

اظهارات خصمانه پل رایان علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کنگره آمریکا با حضور در نشست لابی صهیونیستی، تعهد این کشور به رژیم اشغالگر را "مقدس" نامید و بار دیگر زبان به تهدید جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران گشود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: روابط ریشه‌داری با اسرائیل داریم و هیچ گونه اختلاف سیاسی میان دو طرف که آسیبی به این روابط ایجاد کند وجود ندارد.
 
وی در سخنرانی خود در نشست آیپک در واشنگتن تعهد ترامپ و کنگره آمریکا به رژیم صهیونیستی را یک امر "مقدس" و توافق هسته‌ای با ایران را یک فاجعه واقعی خواند و گفت: دولت ترامپ این مسئله را درک می‌کند. توافق هسته ای به ایران میلیاردها دلار کمک کرد تا برنامه موشکی خود را از سرگیرد.
 
رایان افزود: ما این باور قوی را داریم که توافق هسته‌ای با ایران خطری برای آمریکا و جهان است. ما باید ایران را به دلیل رفتارهای غیر هسته‌ای خود مجازات کنیم.
 
وی گفت: نمی‌توان توافق هسته‌ای را یک توافق محکم و بدون نقص دانست و بنابراین همه گزینه‌ها بر روی میز است.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه خود علیه ایران افزود: نظام انقلابی و توسعه طلب ایران تهدیدی برای اسرائیل و کشورهای غربی است و همچنان ایران از نظام خونریز سوریه حمایت می کند.
 
به گزارش شبکه خبری العالم از نیویورک، پل رایان گفت: باید از هر ابزار ممکن برای مقابله با تهدیدات ایران استفاده کنیم و سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهیم. نباید اجازه دهیم خطوط هوایی ایران نیروهای این کشور را برای جنگ به سوریه اعزام کنند.
 
وی با ابراز این ادعا که رژیم صهیونیستی مانع از انجام شمار زیادی عملیات تروریستی شده است گفت: می‌توانیم در این زمینه از اسرائیل بیاموزیم. آمریکا باید به حمایت از اسرائیل برای تقویت توان دفاعی این رژیم به ویژه سامانه گنبد آهنین ادامه بدهد.
 
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمانی که به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت می‌کنم به حمایت از اسرائیل ادامه خواهم داد. اسرائیل با تهدیدات جدی نظیر جنگ اقتصادی و تحریم کالاهای خود روبروست و ما چنین وضعی را نمی پذیریم. تحریم و جلوگیری از سرمایه گذاری در اسرائیل یکی از اشکال جدید یهودی ستیزی است. جنگ اقتصادی که اسرائیل با آن روبروست به تهدیدی برای موجودیت و بقای اسرائیل به عنوان یک رژیم یهودی تبدیل شده است.
 
رایان افزود: چگونه می‌توانیم اسرائیل را وادار کنیم با تشکیلات خودگردان فلسطین که با حماس دولت تشکیل می دهد قرارداد صلح امضا کند؟ این که می‌گویند اگر شهرک سازی متوقف شود، صلح محقق خواهد شد، نادرست است.
 
وی مدعی شد: اسرائیل یک رژیم دموکراتیک و قوی ترین متحد ما در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) است. در اینجا به اسرائیل می‌گویم که تنها نیستی و ما به صورت مستمر از تو حمایت خواهیم کرد.
 
رایان ادامه داد: ما با تهدیدات ایران، روسیه و سازمان دولت (گروهک تکفیری داعش) روبرو هستیم، ولی می‌توانیم بر این تهدیدات با همکاری چیره شویم.
 
نظرات بینندگان