arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

برگزاری جلسه مشترک علمای دینی و الجزایر برای مقابله با تندروی و تروریسم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 'عبدالله غلام الله' رئیس مجلس عالی اسلامی الجزایر روز سه شنبه با یکدیگر دیدار و بر موضوع جلسه مشترک علمای دینی ایران و الجزایر و راه های چگونگی مقابله با تندروی، تروریسم و گروه های تکفیری تاکید کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، صالحی امیری در این دیدار با اشاره به این که گفت و گو با مقام های الجزایری مثبت و خوب بوده است، تاکید کرد که در زمینه همکاری های فرهنگی و ارتباط بین علمای دو کشور بحث و تبادل نظر شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه موارد مشترک زیادی وجود دارد که موجب نزدیکی دو کشور ایران و الجزایر می شود، تصریح کرد: علاوه بر وجود روابط فرهنگی و ریشه دار بین دو کشور، ایران و الجزایر در مساله مقابله با تروریسم نیز اشتراک نظر دارند.
 
صالحی امیری با بیان این که در جریان دیدار با مسئولان فرهنگی الجزایر، طرف ایرانی به همتایان الجزایری خود پیشنهاد نشست و ارتباط بین علمای دو کشور برای مقابله با اقدامات گروه های تکفیری و گروه های تندور را مطرح کرده است، افزود:این اقدام می تواند چشم انداز جدیدی را برای مرتفع کردن بسیاری از مشکلات کنونی جهان اسلام ایجاد کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: غرب به ما کمک نخواهد کرد تا از بحران جاری که کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند خارج شویم، به همین دلیل راه حل برون رفت از بحران های جاری جهان اسلام به دست خود کشورهای اسلامی صورت خواهد گرفت و اقدامات آنهاست که می تواند دست به دست هم دهد و مشکلات را با دست خود حل کنند.
صالحی امیری ادامه داد: ارتباط فرهنگی و همکاری بین دو کشور ایران و الجزایر که دارای تمدن تاریخی هستند می تواند در رویارویی با مشکلات کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و لیبی و دیگر مناطق جهان اسلام، نقش زیادی را ایفا کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ضمن دعوت از رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر به همراه علمای الجزایری برای برگزاری گفت و گوی مشترک با علمای دینی ایران به منظور بحث و بررسی بحران های جاری جهان اسلام، تصریح کرد که علمای دینی نقش زیادی در رویارویی با اندیشه تکفیری خواهند داشت.
از سوی دیگر، عبدالله غلام الله رئیس مجلس عالی اسلامی الجزایر با اشاره به این از دوران امام خمینی (ره) ایران و الجزایر همکاری داشته اند، از پیشنهاد ایران برای نشست مشترک بین علمای ایران و الجزایر استقبال کرد.
 
غلام الله سپس تاکید کرد که همه مذاهب اسلامی برآمده از قرآن و سنت نبوی شریف هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه به دعوت وزیران فرهنگ الجزایر و تونس عازم این کشورها شد تا تفاهمنامه همکاری‌های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف از جمله حوزه سینمایی را امضا کند.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفرها با برخی مقامات دو کشور با هدف گسترش همکاری های فرهنگی، دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
 
شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب٬ آیین گشایش هفته فیلم ایران در تونس، دیدار با مقامات فرهنگی از جمله برنامه های سفر صالحی امیری به تونس خواهد بود.
نظرات بینندگان